Ga naar inhoud

Achterveer 3.0 M54


Sander02

Aanbevolen berichten

Jaja, ook ik moet er aan geloven.
Tijdens het vervangen van de remblokken kwam ik erachter dat 1 van mijn achterveren is gebroken.  :sCo_unsure:

 

Iemand een idee welk part nr ik nodig heb? op BMWfans staat er een verwijzing naar de veren tabel???, heb geen interesse in verlaging.

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
Op 30-5-2017 om 22:23, Guus zzzz zei:

Rare vraag, maar voel je een gebroken veer niet tijdens het rijden?

 

Of recht pas gemerkt bij wiel loshalen?

Hi Guus,

 

nee merk er niets van, helaas op de Ekris pagina krijg ik een pagina niet gevonden...

Via de VIN decoder ben ik erachter gekomen dat ik geen M onderstel heb, weet iemand toevallig het part nr?

Link naar reactie

BMW werkt met een veren tabel, dus als je je vinnummer doorgeeft gaat het goed.

Is makkelijk zelf te doen, alleen even opletten of je geen automatische hoogte sensor heb voor je koplampen. Die moet je anders eerst loshalen (kunstof armpje)  let op die kunnen door ouderdom nog wel eens bros zij 

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Bij het vervangen van de achterbanden is mij ook opgevallen dat mijn Z4 onbedoeld verlaagd is geweest. Gek genoeg lag het afgebroken gedeelte nog los in de spiraal. Afgezien van een sporadisch geluid (metaal op metaal snerp) rechts achter bij het nemen van ferme riggels en lompe putdeksels, niets van gemerkt... :huh: 

 

5990c31543aac-InkedIMG-20170812-WA0013_(

 

@Blackwwz3 Ik heb er tijdens de bandenwissel niet opgelet, maar volgens mij is de stekker aansluiting van de hoogte sensor (net) zichtbaar op de genomen foto. Klopt dit?

Link naar reactie

Iemand toevallig nog suggesties wat betreft de set veren die ik moet kopen. Real OEM geeft namelijk geen OEM nummers door voor de veren. Ik heb dmv vergelijking met aftermarket veren ontdekt dat het (volgens mij) de onderstaande nummers zouden moeten zijn:

33536760604 - Zonder M technik

33536761926 - Met M technik

 

Beide zijn bij Ekris te koop voor eenzelfde bedrag van €115,30/stuk. De auto is af fabriek voorzien van een M onderstel. Aftermarket veren zijn ~€40-€50,-/stuk. Normaal zou ik voor OEM gaan, maar afbrekende veren is nou niet echt het toonbeeld van top kwaliteit. Dus... alle suggesties zijn welkom.

 

Link naar reactie

Normaal zou ik voor OEM gaan

 

Dus nu ook het drempel gehalte hier zal niet minder worden en waarom een alternatief ?

Zijn die beter .?

Helaas komt dit vaker voor en als je een aftermarket koopt en ze bevallen niet is het zonder van het geld en de z.g.n.d. besparing.

 

Link naar reactie
  • Administrator
2 uren geleden, Deejac zei:

 De auto is af fabriek voorzien van een M onderstel.

 

:huh: dacht dat het alleen gebeurde met de standaard veren.

Link naar reactie

@MNZ3M Zoals je ziet is OEM ook niet alles, de veer is tenslotte gebroken. Ik ben ook niet uit op een verlaagde auto, maar wellicht wel een beter (misschien zelf goedkoper) alternatief. Vandaar de vraag naar andermans ervaringen. Ik lees op een ander forum goede ervaringen over Suplex veren, wellicht dat iemand dit bekend klinkt? :unsure:

 

@Ruud_19 Dacht ik ook... Maar volgens mij maakt dit niet veel uit als ik de div. lijsten zo zie van "getroffen" Z4's.

  • Confused 1
Link naar reactie

Ik weet dat destijds Ruudkapje onder de e85 die ik toen overnam van een forumlid z3m veren eronder heeft gezet. Of de reden nu was het breken van de e85 veren weet ik niet. Waren destijds veren van een echte z3m. 

T.o.v. de z4 met m onderstel was de achterkant een halve centimeter lager.

Ik heb in de 2 jaar tijd, en de eigenaar ervoor ook zoiets nooit last gehad van een gebroken veer.

Zou je evt. Bij Ruud na moeten vragen of het breken van de e85 veer toen de reden was.

Link naar reactie

Na een lange avond diverse forums lezen, toch de OEM veren besteld. De auto is helemaal origineel (op velgen na) en dat wil ik graag zo houden. Totale kosten €215,- (set van 2) besteld bij Ekris, montage ga ik zelf doen. Lijkt me weer een mooie klus ervaring. :sHa_biggrin:

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.