Ga naar inhoud

visco koppeling


zzzfan

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

ongeveer een maandje geleden stond ik stil langs de snelweg met een kapotte waterpomp. Resultaat hiervan was dat naast de waterpomp, ook de multiriem, ventilator met bijbehorende viscokoppeling en ventilatorbehuizing in ongeveer 30 stukken uiteen lagen. nu is alles inmiddels vervangen en werkt/rijd de auto weer prima. het enige probleem is dat vlak na de start, de ventilator nogal hard meedraaid met de motor(met bijbehorens zoevend/blazend geluid) na ongeveer 100m rijden en als ik boven een bepaald toerental kom(ongeveer 4000) is dit weg. Nu zou het zo moeten zijn met de visco koppeling dat deze met een koude motor zacht meedraait, en naarmate de motor warmer wordt deze steeds harder. Weet iemand waar dit aan kan liggen? is de visco koppeling misschien verkeerd gemonteerd( lijkt me sterk want het is best straightforward)

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 11 maanden later...

Ik heb ook af en toe een joelend geluid na montage van een nieuwe visco koppeling van het merk Meyle. Vooral bij stationair toerental en het wegrijden. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn.?

Link naar reactie

Als die niet genoeg hard draait kan je er met de motor op bedrijfs tempratuur een opgerolde krant tussen de fan steken.

Als die dan stil gaat staan is die kapot, als hij blijft draaien dan is het goed.

 

Maar het kan ook zijn dat de visco te hard mee draait wanneer de motor koud is.

Dat is absoluut niet goed en daarmee belast je de waterpomp enorm.

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.