Ga naar inhoud

Afwatering cabdiokap


Guus zzzz

Aanbevolen berichten

Ik wil vandaag even de afwatering van de cabriokap nalopen. 

Moet ik dit alleen via rechts achter doen via de toegang in de wielkast?  (Dit is toch de plaats van de pomp?) 

Of, ms domme vraag, zit er linksachter ook een afwatering die ik Schoonmaken moet?

 

Alvast dank voor jullie tips/advies :-)

 

Edit........ nog wellicht een domme vrag, maar maak de auto liever niet stuk door fout handelen........

 

Als ik de auto op het krikpunt achter opkrik..... waar plaats ik dan de as-steunen en is het beter om de geheel achterkant op de steunen te plaatsen ivm de grote hoek en torderen carrosserie? 

 

Sorry meer vragen dan wellicht een wijs man antwoorden kan haha :)

 

aangepast door Guus zzzz
Link naar reactie

Zou de naam van het topic even aanpassen, maakt toekomstig zoeken makkelijker. Overigens over de daken van de ZZZZ e85, en alle daarmee samenhangende problemen, zijn boeken volgeschreven......

Link naar reactie

Dank voor antwoorden en tips!

 

Filmpje had ik gevonden. 

Ik vertrouw alleen niet puur op de krik en wil dus graag assteunen plaatsen. Maar waar krik ik wagen dan het beste op. Zag ergens op www assteunen op de krikpunten....... Maar dan kan ik er niet meer krikken.

Wellicht staat antwoord al wel hier ergens geschreven. Nu slapen, morgen maar eens zoeken.  

Link naar reactie
9 uren geleden, vester86 zei:

Ik krik de auto altijd op bij het diff midden achter, dan heb ik links en rechts vrij voor as steunen 

 

goede lage krik heb je dan. mijn standaard krik red het net niet omdat hij toeloopt in de hoogt naar achter.

Link naar reactie
8 uren geleden, lightning87 zei:

 

goede lage krik heb je dan. mijn standaard krik red het net niet omdat hij toeloopt in de hoogt naar achter.

grappige is dat het juist een 2 tons krik is (voor busjes) maar dat de krikstang tot heel laag kan.

de eerste paar slagen heb ik inderdaad maar een paar cm speling, zodra de bumper omhoog komt gaat het sneller.

 

alhoewel, ik hoop heel erg dat het nu nog kan, aangezien de auto iets verlaagd is

 

vóór moet die nu idd al op klossen @Horus anders krijg ik de krik niet onder de voorste opkrik punten.

aangepast door vester86
Link naar reactie

Dank voor alle reacties. 

 

Opkrikken gaat dus goed  bij punt 4 waar de as stabilisatie (oid) bijeen komt zodat ik de assteunen onder de achterste krikpunten van punt 2 kan zetten. Thanks!! Heb ik dit weekend weer wat te doen ;-)

Link naar reactie

Bij de APK keuring werd hier ook mee gerommeld; steun onder de bodemplaat daar (punt 1), maar die begon in te deuken. Ik vond het een rot streek van die gup. Maar goed is geweest.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Zou iemand eens een foto willen plaatsen van waar jullie je assteunen zetten? Ik heb altijd een omslachtige methode omdat mn krik punt 1 niet haalt als de auto nog niet deels opgekrikt is. Wat ik altijd doe is dus :

1.. rechts achter opkrikken (links kan ook)

2. rechts voor assteun plaatsen

3. auto op punt 1 opkrikken

4. links voor assteun plaatsen

 

Gevolg is vaak dat de auto niet helemaal recht opgekrikt is, assteun rechts is vaak verder uit dan assteun links. Ik zou het liefst de auto aan beide kanten op de krikpunten voor opkrikken en dan de assteunen daar in de buurt plaatsen.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Even terug naar de afwatering 😉

Na de enorme regenbuien 2 weken geleden hoorde ik opeens water klotsen als ik optrok en remde. Met behulp van de tips hier de afwatering gevonden (overigens gewoon op gevoel via het gat voor de achterwielen) en met een stukje electriciteitskabel de boel doorgeprikt en weer stromend gekregen. Eerst veel zwarte rotzooi en daarna behoorlijk wat water. Daarna getest met een gieter en alles liep weer perfect door.

Vervolgens ging ik rijden en hoorde ik nog steeds veel water, voor m'n gevoel in de kokerbalk aan de linker kant.

Uiteindelijk ergens op een Engels forum de oplossing gevonden. Onder de auto zitten vierkante blokken op de krik-punten. Pak die vast en probeer ze heen en weer te bewegen. Daardoor begon er vrijwel meteen water te stromen. En niet weinig, ging bijna 10 minuten door!

 

Ik denk dat door de verstopte afwatering in combinatie met de enorme hoeveelheid regen de bak in de wielkast over is gelopen en het water de kokerbalk in is gekomen. Sindsdien in ieder geval nergens meer last van.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.