Ga naar inhoud

Bmw Z3 1.9 M44 Mosselman Turbo bezitters.


Curt

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal.

 

Ik heb een z3 M44 met vanaf nieuw een Mosselman Turbo, 

Nu is mijn vraag, zijn er nog meer mensen hier met dezelfde turbo?

Na zoeken op het forum zag ik wel een post van iemend met waarschijnlijk dezelfde kit, maar dat is alweer 10 jaar geleden.

 

Heb je dezelfde turbo, misschien kunnen we dan in contact komen.

 

Groeten,

 

Curt.

 

Geplaatst:

Als je zo'n ding op je auto hebt met een vraag, dan moet je minstens een foto plaatsten vind ik :rolleyes::lol:

Geplaatst: (aangepast)

^^ Wat Guido zegt. Maar dit is Curts uitlaatspruitstuk van de Mosselman turbo :cool:.

13502761_913338768793704_2740784938087535503_o.jpg

aangepast door Emi
  • Like 1
Geplaatst:

Beetje nietszeggende foto. Ik zie geen turbo of andere spannende dingen..

Is het niet handiger om je vragen aan Mosselman te stellen. De kennis op dit forum zal minimaal zijn want geloof niet dat iemand hier met zo'n turbo rondrijdt.

Wat is de vraag die je hebt over dit onderwerp?

 

Succes in elk geval.

Geplaatst:

Ik heb de vraag al aan Mosselman gesteld, maar dat is niet meer dezelfde Mosselman als toen ze in Arkel zaten, met mijn setup doen ze helaas niets meer.

Ik zal even nog wat foto's plaatsen van mijn turbo :-)

Geplaatst:

@Curt; heeft jouw auto ooit eens in Autoweek (of een ander magazine) gestaan? Ik kan me namelijk een artikel herinneren over een NL Z3 1.9 die meteen na aankoop werd voorzien van een Mosselman turbo..

 

Geplaatst:

Klopt, dat is mijn auto.

In 1997 gekocht door mijn ouders, en direct voorzien van deze turbo.

de 6 cilinders waren er nog niet en mijn vader wilde wat meer prut, en da's gelukt :-)

  • Like 2
Geplaatst:

Dat was overigens in het Youngtimer Magazine :-) de auto is voor mij een zeer emotioneel bezit, een herrinnering/aandenken aan mijn vader.

  • Like 2
Geplaatst: (aangepast)

Heb je geen scan van dat artikel?

En foto's van de inbouw? Of van hoe het er onder je motorkap uitziet? (ik snap dat er niet zo heel veel te zien is omdat de turbo schuin onder de motor zit maar toch...)

Da's natuurlijk best een zeldzame verschijning, een 1.9 met turbo.

aangepast door GuidoK
Geplaatst:

 Ik zal morgen even kijken of ik het stukje kan scannen :-) 

En ik maak wel een kort filmpje dat ik op Youtube zet met hoe hij ingebouwd zit.

  • Like 2
Geplaatst: (aangepast)

^ ik kan hem alleen nog herinneren van dat hij die Clio RS had.

Die reed je met een 3 liter ook pas los boven de 150kph ofzo omdat die clio rs hele korte bakverhoudingen had.

Die liep bij 220kph ongeveer al in de toerentalbegrenzer (terwijl dat bij een z4 3.0i dat bij een ca. theoretische 300kmh gebeurt)

aangepast door GuidoK
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Leuke setup. Past allemaal best netjes.

  • Like 1
  • 9 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)

Hoi Curt,

Ik heb afgelopen zaterdag een Z3 1.8 van 1999 gekocht met een mosselman turbo erop.

 

Zit rollerbank rapport bij. De 1.8 leverde toen 175pk. Helaas staat er geen datum op het rapport....

 

aangepast door 2.5si
Twee berichten achter elkaar graag in één enkel bericht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.