Ga naar inhoud

Bmw Z3 verkocht


Guido

Aanbevolen berichten

Beste Z leden,

 

Eind deze week zal mijn bmw worden opgehaald, om naar een nieuwe enthousiaste eigenaar te gaan. Graag wil ik nog even delen wat nu mijn gemaakte kosten per kilometer zijn. Zo kunnen potentiele kopers van de Z een schatting maken.

 

Bij deze:

Koopsom 8890,-

Verkoopsom 2000,-

Afschrijving: -6890,-

 

Onderhoud: -11.124,-

Jaar 2012: 763,-

Jaar 2013: 2225,-

Jaar 2014: 3371,-

Jaar 2015: 1569,-

Jaar 2016: 3196,-

 

Benzinekosten over 155.000km: 19.840,-

Namelijk 70.000km tot 225.000km.

Verzekering en wegenbelasting: 5400,-

 

Kosten per kilometer: 0,28 euro.

 

 

 

Bedankt voor de info op het forum.

 

Groete

 

*in de berekening zitten alle kosten incl nieuwe kap 2013 en cruise control.

aangepast door Guido
Geen donateur, geen verkoop
Link naar reactie

Hi Henk,

 

Bestond vooral uit vervangen uitgedroogde/verteerde rubbers dat zorgde voor lekkage van olie en koelvloeistof. Daarnaast de draagarmen en tweemaal de radiateur(2014-2016). 1x de luchtmassameter en een lambdasonde. Zomerbanden en winterbanden tellen natuurlijk ook flink bij en de cabriokap kostte ook wel wat. Daarbij 2x autobeurt per jaar. Ongeveer 40.000km pjaar gereden.

 

Lijkt misschien een hoop geld, is het ook, maar ik heb er veel mee gereden waarbij de gemiddelde kosten per km van een kleine auto volgens de anwb al 0,31 euro zijn. Er mankeerde regelmatig wat aan de auto helaas, puur de ouderdom.

aangepast door Guido
Typfoutje
Link naar reactie
27 minuten geleden, Tjibbe zei:

Onderhoud totaal is geen som van de gemaakte onderhoudskosten per jaar.

Ik kom op 11.124 euro, scheelt toch bijna 7000 euro.

 

Rekenen is ook een vak ?

Link naar reactie
6 uren geleden, Tjibbe zei:

Onderhoud totaal is geen som van de gemaakte onderhoudskosten per jaar.

Ik kom op 11.124 euro, scheelt toch bijna 7000 euro.

Ja klopt, had hierbij al de afschrijving bijgerekend zo te zien 8-)  namelijk 6890,-. zal dat ff aanpassen.

Link naar reactie
5 uren geleden, Emi zei:

 

Hmmmfff.......:sCo_unsure:

Helaas de eerste keer ivm ouderdom. Tweede keer was het reservoir geklapt na een verhitte motor rondom de periferique in t mooie Parijs, nadat de koelvloeistof niet goed werd rondgepompt 8-)

Link naar reactie
Op 29-3-2017 om 20:49, Sjonnie Kroket zei:

2000 euro verkocht? Is wel een koopje dan voor de nieuwe eigenaar.

Helaas zat er een reparatie van 1300 euro aan te komen. De koper was een monteur dus die kon dat evt goedkoper. ABS pomp en Draagarm.

Link naar reactie

Altijd interessant, zulke lijstjes. :)

 

Ik heb er ook eentje gemaakt toen ik de vorige Z4 (E85 2.0i) inruilde. Zitten behoorlijke verschillen in t.o.v. jouw lijstje:

- Afschrijving Z3 4 cent/km - afschrijving Z4 25 cent/km

- Onderhoud Z3 7 cent/km - onderhoud Z4 3 cent/km

- Benzine Z3 13 cent/km - benzine Z4 13 cent/km

- Verzekering en belasting Z3 3 cent/km - verzekering en belasting Z4 10 cent/km

Totale kosten Z3 28 cent/km - totale kosten Z4 51 cent/km

 

Verschillen bij afschrijving en onderhoud zijn logisch te verklaren. Een Z3 heeft het grootste deel van de afschrijving al achter de rug, maar zal vanwege de leeftijd wel meer onderhoud nodig hebben. Het opvallende verschil zit bij verzekering en belasting. De verzekering van de Z4 zal ongetwijfeld duurder zijn, maar ik zat alleen al aan belasting op 4 cent per km. Zal te maken hebben met een veel lager aantal gereden km per jaar.

  • Like 1
Link naar reactie
Op 29 maart 2017 om 20:49, Sjonnie Kroket zei:

2000 euro verkocht? Is wel een koopje dan voor de nieuwe eigenaar.

Zo te lezen is de auto de laatste jaren goed onderhouden. (mn nieuwe cabriokap).

Ben benieuwd wanneer er een een  Z3 als restauratie object aangepakt wordt. 

Dus; Motor er uit, reviseren, carrosserie binnen en buiten geheel opnieuw antiroest behandelen en opnieuw sluiten, binnen bekleding opnieuw bekleden etc.

 

Totale kosten ca. 15.000 Euro?

 

Maar ja, in Dld koop je een mooie Z3 met minder dan 60.000 km op de teller voor pakweg 20.000 - 25.000 

Link naar reactie
Op 29 maart 2017 om 18:55, Guido zei:

Helaas de eerste keer ivm ouderdom. 

We hebben een forum lid in regio Hengelo/Schaarsbergen die al ruim 3 ton op de teller heeft. Laat aan zijn auto regelmatig reparaties uitvoeren maar heb niet de indruk dat hij zoveel geld heeft uit gegeven.

(Om privacy redenen kan ik helaas zijn naam niet noemen):(

Link naar reactie
  • Administrator
21 minuten geleden, mohikaan zei:

(Om privacy redenen kan ik helaas zijn naam niet noemen):(

:171:bang voor een ban Henk. Hij wordt wel eens aangesproken met "mijn Hubby" :sEm_oops:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.