Ga naar inhoud

Banden?


Aanbevolen berichten

Ik heb daar wel eens banden besteld, niks mis mee.  Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er hier iemand ervaring heeft met Roadstone banden, ik zou ze in ieder geval voor niks nog niet onder mijn auto willen hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator
1 uur terug, DannyBanden zei:

Roadstone banden

Die wil ik nog niet op mijn fiets....oeps heb geen fiets :171:

Maar je gaat toch niet op banden bezuinigen, er zullen vast wel wat betere (goedkopere) merken zijn.

 

Link naar reactie
  • Administrator

Banden zijn heel slechte onderdelen om op te bezuinigen. Het is je enige contact met de weg... Met flutbanden ben je dat contact natuurlijk een stuk sneller kwijt.

Link naar reactie

Verschillende autofabrikanten homologeren specifieke banden voor hun auto's,  Deze worden weergeven in een bepaalde codering:
Michelin hanteert voor BMW (*), Mercedes (MO), Audi (AO), Porsche (N en N0-N3 – gehomologeerde banden voor Porsche, montage onder auto's van andere merken is niet toegestaan ), Ferrari (K), 
 

Ik heb gemerkt dat vooral onder BMW M rijders veel mensen zijn die hechten aan band die een BMW homologatie heeft (meestal van Michelin dus een *.

Link naar reactie
1 uur terug, adebe zei:

ik rijd al jaren op Toyo , superbandjes, slijtage hangt een beetje samen met 't rechtervoetje

Op mn vorige auto had ik ze ook en ik vond ze best wel tegenvallen, met name in vochtige of natte omstandigheden waren ze onvoorspelbaar en hoe meer ze sleten hoe erger het werd,

Mn winterbanden hadden meer grip, en als die grip verloren voelde je het veel beter aankomen...

aangepast door vester86
Link naar reactie
12 uren geleden, vester86 zei:

Op mn vorige auto had ik ze ook en ik vond ze best wel tegenvallen, met name in vochtige of natte omstandigheden waren ze onvoorspelbaar en hoe meer ze sleten hoe erger het werd,

Mn winterbanden hadden meer grip, en als die grip verloren voelde je het veel beter aankomen...

Kan ik idd niet beoordelen ik rijd alleen met mooi weer en 's zomers bij lekkere temperatuur.

maar dan denk ik dat elke bredere slof wel lekker aanvoelt

Link naar reactie

Misschien als je gewoon normaal rustig rijgedrag hebt kan het ook best,maar als je met zo,n sport autotje rijd ga je ook wel eens even niet gewon normaal rustug rijden he,en dan merk je hoe goed je banden eigenlijk zijn.

 

Of bij een noodstop....flinke regen enz.

  • Like 1
Link naar reactie

Danny Banden

antwoord op jouw vraag. Genoemde site is onderdeel van een Duitse site. Geheel is onderdeel van Delticom AG. Een hele grote bandenleverancier in Duitsland.

Heb bij de motortak  heel veel motorbanden besteld. Heldere leverings- en betalingscondities. En het is geen B keus oid. 

Het is dus een meer dan betrouwbare leverancier.  Hou wel rekening met monteren en balanceren.

Hoop dat je iets aan de info hebt.

Link naar reactie

Heb via genoemde website Dunlop banden besteld werden rechtstreeks geleverd bij het garagebedrijf en die rekende montage en balanceerkosten.

De garagehouder deed dit wel vaker, hij heeft meerdere klanten die dit op deze manier doen.

Niks mis mee met deze manier van banden kopen maar ik zou idd wel voor een merk band gaan.

aangepast door TZ3
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.