Ga naar inhoud

Japanse Z3?


Aanbevolen berichten

Dit verhaal heb ik nog nooit gehoord. Vandaag komt er iemand kijken naar mijn Z3 stoelen die te koop staan, en hij komt me toch met een apart verhaal..

 

Hij zou een Japanse Z3 hebben en deze is anders dan de Europese, de stoelverwarmingsknop zou op de stoel zitten, en andere aparte dingen. Dus ik denk even zoeken naar een Japanse maar ik zie dit dus nergens. Vertelt die man mij een verhaal om de prijs te verlagen of is dit waar? Kan het namelijk nergens vinden.

aangepast door CasperZ
Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Onderdelencatalogi bieden uitkomst: laten je - meestal - precies zien of er afwijkende onderdelen voor specifieke markten gebruikt zijn.

Ik zie daarin zo snel geen details over speciale specs voor de Japanse markt, realoem onderscheidt alleen Europa, Trumpistan en (???) Zuid-Afrika.

Geen waterdicht argument, maar een goeie indicatie.

 

Daarnaast kan je hier uitgebreid plaatjes kijken: Japanse Z3's beschikbaar voor de export.

Zie bijvoorbeeld deze twee, met de stoelverwarmingsknopjes braaf op de middenconsole...

Prefacelift: https://www.tradecarview.com/used_car/bmw/z3/20410918/
Facelift: https://www.tradecarview.com/used_car/bmw/z3/20503214/

 

Mijn voorlopige conclusie:

73732824.jpg

 

- edit -

Zelfs DIT fraaie exemplaar heeft de knoppies op de juiste plek... :sSic_sick:

(slaat warm eten maar over vanavond)

 

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

^^ precies Pim, ik had ook al even lopen zoeken en kwam ze ook steeds tegen op het middenconsole. Dus dacht vraag even naar jullie kennis, maar zo te horen is het een stom koopverhaaltje. Hij ging ook al minder bieden dan dat hij had gedaan op marktplaats.

 

Mijn vraag is al waarom zou je hem uit Japan importeren wanneer er genoeg in Europa zijn te vinden....

Link naar reactie
8 minuten geleden, CasperZ zei:

...waarom zou je hem uit Japan importeren wanneer er genoeg in Europa zijn te vinden....

Drie redenen:

  • prijs: tweedehands wordt niet gewaardeerd in Japan, restwaarde is daardoor substantieel lager dan hier
  • kilometerstand: kijk maar eens naar het linkje uit mijn post, zéér lage vijfcijferige standen zijn er in overvloed te vinden
  • staat van onderhoud: vaak veel beter dan hoe bij ons een auto van 15-20 jaar oud er bij staat

Mijn recentste project komt ook uit die contreien: een 28 jaar oude XJ-S met nét 40.000km op de teller...

Roestvrij, mechanisch tiptop, voor een fractie van de prijs hier.

 

Voor de import-geïnteresseerden: 't kost wat geduld om een linksgestuurd exemplaar te vinden, maar ook dat is te meestal overzien.

Vaak werden namelijk luxe-/sportauto's juist als LHD besteld, waarbij het 'afwijkende stuur' als statussymbool gold. :blink: 

Link naar reactie
2 uren geleden, Olivier zei:

.... een groot aantal hele slechte daar vandaan zien komen ...

't Lijkt er inderdaad op dat het mooiste snoepgoed Japan intussen verlaten heeft.

Is nu langer zoeken naar een écht goed exemplaar dan een jaar of wat geleden...

Link naar reactie

ja en het mooie JDM snoepgoed is stervens duur aan het worden,

 

De Skyline R32 GTR kocht je 6 jaar terug voor 12-15k hier in nl die prijzen gaan onder invloed van de USA ook heel erg omhoog, de R34 GTR was al duur en nu helemaal.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.