Ga naar inhoud

Haperende centrale vergrendeling


phma

Aanbevolen berichten

Bij mijn Z3 uit 1999 zit geen afstandbediening voor de centrale vergrendeling.

Dat vind ik bij een oudere auto niet zo'n bezwaar, want wat er niet op zit, kan ook niet kapot.

 

Helaas is dat bij de centrale vergrendeling niet helemaal waar. Sinds een tijdje heb ik last van een haperende centrale vergrendeling.

In eerste instantie ging de vergrendeling van de rechterdeur niet altijd mee open, als ik met de sleutel de linkerdeur of kofferdeksel open draaide. Dat is lastig, maar niet onoverkomelijk.

Bij afsluiten ging de rechterdeur wel altijd netjes mee.

 

Nu wordt het alleen steeds erger. Als ik de linker- of rechterportier of kofferdeksel met de sleutel afsluit, dan gaat niet altijd meer de rest mee op slot. Dat betekent dat ik niet meer zeker weet of ook de kofferdeksel goed afgesloten is.

 

Daarmee is nu voor mij het punt bereikt dat het kleine probleem nu irritant is geworden.

 

Graag hoor ik of dit een vaker voorkomend probleem is, wat de oorzaak ervan is en hoe dit op te lossen is. Ook interessant is of reparatie hiervan een duur geintje wordt.

aangepast door phma
Verduidelijking
Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dit is een voorkomend probleem er zit in elke deur een actuator die de vergrendeling aan stuurt deze zijn erg gevoelig voor storing ene keer doen ze het wel ander keer laten ze het afweten.

Ik heb er zelf ook 2 nieuwe ingezet ,ze worden aangestuurd door de actuator van de bestuurders kant die geeft het signaal door naar de passagiers en koffer slot. ze zijn bij de dealer of onderdelen handel erg duur van 80 tot 100 euro ,ik heb ze zelf op ali express gekocht om en nabij 20 -25 dollar.

Ook op ebay .de komen ze voorbij gebruikt en nieuw .

Je kan eerst de gene van de bestuurderskant doen als het dan nog niet goed werkt dan ook de andere kant vervangen,

Is goed zelf te doen als je een beetje handigheid hebt ook op you tube zie je er een filmpje over.

Ik heb er zelfs nog een over .

Hieronder een foto met het goede nr even googlen ze kunnen aan beide kanten worden gebruikt rechts als links het zelfde nr.

In de koffer is een ander nr

 

 

74277_eA.jpg

aangepast door Mark1bn7
tekst aangepast
Link naar reactie

Ik heb het probleem nu ook gekregen 

(Pass. Kant)

 

wat zou zo een reparatie kosten bij de dealer (totaal).150-200€ ? 

( als er iets is waar ik een hekel aan heb zijn het deurpanelen enz.. van die klik "haakjes/pinnetjes" ...  )

pfff echt geen zin in . :sSic_sick:

Bang om iets stuk te maken.

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Larsy
Link naar reactie

het valt best mee als je het rustig en goed bekijkt .

Wel moeten er onderdelen van het geleidingssysteem worden losgehaald .

Als een monteur dit moet doen is hij met een deur  al gauw 1 tot 1,5 uur bezig A 70 euro per uur en 80 tot 100 euro voor een regelunit of actuator zit je al gauw 2,5 tot 300 euro verder .

Of even prijs opvragen of je kan het ook bij Ruud laten doen of opvragen.

Succes

Link naar reactie

Oké,bedankt. 

ik denk dat ik het ook eens ga bestellen bij Ali ex. 

Als die van u daar ook van komen en ze werken .

dan kan ik het ook wel eens proberen . 

Misschien ook wel een tang kopen voor het paneel los te pitsen (om zeker niets stuk te maken ) !? .

 

 

 

oei... effe gaan kijken op Ali ex.

staan er toch redelijk veel op ...

met 3 pinne , 4 pinne 5 , 6.

Toch moeilijk .of waar moet ik naar kijken.

Zou dit iets zijn =>

https://m.nl.aliexpress.com/s/item/597506473.html

 

aangepast door Larsy
Link naar reactie

Als je 1 van deze nr

67111387606      67118353012          67111387726

intoetst krijg je van zelf een verkoper die deze verkoopt

ik heb er een gekocht bij deze firma  Guangzhou Car Top Auto Parts Co., Ltd.           16,28 euro

of deze ENWAYS Autoparts factory          15,78 euro

het is er een met 6 pinnen

 

Succes

HTB1aKJmLFXXXXbbaXXXq6xXFXXXu.jpg

aangepast door Mark1bn7
prijzen en aanvulling
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Sorry voor mijn late reactie.

Ik heb de reacties gelezen en ik wil Mark bedanken voor de uitgebreide reactie.

 

Ik durf het niet aan het zelf te doen, maar ik begrijp in ieder geval dat het geen heel raar probleem is dat nooit voorkomt.

 

Op dit moment treden er ook nog wat andere kleine onhebbelijkheden op aan de auto, dus even prioriteiten stellen.

Link naar reactie

De mijne zal er achter 2 weken ook zijn .

fijn dat je een How to hebt geplaatst .

:thumbup:

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Even feedback. Ik had het motortje binnen 3 weken in huis. Gisteren maar de klus eens aangepakt , aan de hand van het you tube fimpje.

Het is een heel karwei en de wagen op het filmpje is toch weer anders dan mijn Z3 1.9 uit 1997. Dit betekent dat een aantal bouten op andere plaats zitten. Zo zitten de bevestigingsbouten van de raamgeleiders bij mij aan de onderzijde van de deur. Als je het door hebt wijst het zich weer vanzelf.

De ruiten en geleiders moeten er echt uit. Vervelende is dat op het filmpje het slot waarop het motortje zit "er even uit getrokken wordt...."

Dat kan dus echt niet want de bedieningstangetjes die er aan zitten kun je niet los maken.

Als je de bouten van het slot los hebt kun je wel wat manipuleren binnen in de deur, en dan met een zaklampje erbij de zaak bestuderen.

Uiteindelijk wond ik uit dat de Actuator aan één kant (buitenzijde deur) geklikt zit. Als je daar een  kleine schroevendraaier tussen kunt zetten kun je hem lossen en er af halen.

De electr aansluiting pas daarna loshalen want dan kan je er nl wel goed bij. Vervolgens nieuwe erin geklikt. Alles weer gemonteerd en het werkt!

 

PS Alieexpress was ca € 15,46. Zag dat daar door contract met Post NL nu verzendkosten van ca 6,00 bij gaan komen..... Maar dan nog.

Bob

Link naar reactie

Goed te horen dat het gelukt is . :thumbup:

 

Ik heb hem hier ook  liggen ,

maar nog niet aan de klus begonnen ... ben er nog Wa vies van :lol:

 

 

Link naar reactie

is het op gegeven onderdeel ( 67118353012 ) ook van toepassing voor een ZZZ van 2000 met afstand bediening (centrale vergrendeling)  ???

Die van mij werkt vaak wel maar soms ook een paar dagen niet. (op de afstand bediening , linker deur ) met sleutel (in de linker deur) werkt het wel altijd  (centrale vergrendeling)

Maar de pin van het slot op het portier gaat dan wel minder in (steekt nog iets boven het de deur bekleding uit 

voor minder dan 20€ en een paar uurtjes sleutellen wil ik het probleem wel oplossen

 

groetjes

Eric

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

een maandtje of zo geleden het "motortje" vervangen , het was zweten :7_sweat_smile:  maar het is gelukt.

Het youtube filmpje dat ik gevonden had , niet helemaal gevolgd., niet het raam verwijderd , alleen de raam rail.
Het nieuwe motortje werkt maar is een stuk langzamer dan de originele, maar heeft tot nu niet gehaperd .

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Halo, is het normaal dat het tankklepje niet meespeelt bij het centraal vergrendelen?

Vind ook niets in die ruimte dat er zou kunnen op wijzen. Wel is er plaatje met gaatje.

Heeft daar ooit een bewegende stift of dergelijks gezeten. Was het een bmw intentie

zonder verder gevolg???

Link naar reactie

Tankdop reageert niet mee bij een z3. In de mijne zat gewoon een tankdop die je met de sleutel open moest doen. Het betrof hier een z3 M Coupe van 1999 met AB. Dus nee.....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.