Ga naar inhoud

'verdeckabdeckung'


Gijs

Aanbevolen berichten

Nog een vraagje: 

 

Ik heb de Z4 als mooi weer auto. Kan natuurlijk dat je overvallen wordt door een bui maar ik ga er niet voor mijn lol inzitten als het regent. 

 

Mijn garage is niet al te groot, ikzelf wel; ik stap niet zo makkelijk in en uit met het dak dicht. 

 

Is het slecht voor het dak om het altijd open te laten (in de garage). Ik had eerder een audi met een sonnenland dak, daar werd het niet voor aanbevolen. Maar: zij die in de winter met een hardtop rijden hebben toch zeker ook het dak open gedurende het winter seizoen. 

 

Dus: 

Kan het kwaad? 

Liet iemand het al eens vervangen? Is het duur? 

Link naar reactie

Hmmm, Gijs, bij mij in de garage is niet echt stof vrij zo gedurende de wintermaanden, dus ik doe het dak dan zeker dicht en dek de ZZZZ af. Zo blijft het interieur wat fijner. En als het dak dan wel open zou blijven, zou ik het wel echt droog willen hebben, zodat het niet gaat spochten/schimmelen.

Link naar reactie

Beste Gijs,

 

Zou ik absoluut niet doen, het is op ten duur echt slecht voor je dak, plus alle stof en rotzooi die in je interieur kan komen.

Op ten duur komen er echt plooien in het dak als hij altijd opgevouwen zit.

 

Wat je zou kunnen doen is een module laten inbouwen dat je met je afstandsbediening het dak kan openen.

https://www.cabriosupply.nl/cabriokap-comfort-module-bmw-e85-z4

aangepast door 2.5si
Full quote niet nodig!
Link naar reactie

^ @bofkonten @Gijs, en het mooie is dat je niet eens een aparte module nodig hebt om je dak met de sleutel te kunnen openen en sluiten. Ik heb mijn ZZZZ (2004) zelf met de Expertentool (software) en de OBD2 kabel geprogrammeerd. Als ik nu de 'openen' knop op de sleutel ingedrukt houden, dan gaan de raampjes half naar beneden en opent het dak zich volledig (knop ingedrukt blijven houden). Omgekeerd met sluiten. Het sluiten van de raampjes gaat soms niet helemaal goed na het sluiten van het dak. Ik ontgrendel dan de deuren met de AB en sluit ze weer; en blijf dan nog even de knop vast houden totdat ook de ramen weer omhoog zijn. Een separate module, maakt het wat makkelijker; ik begrijp dat het dan 1 keer drukken is en het fenomeen voltrekt zich, en het gaat rijdend; dat lukt mij niet.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator
16 uren geleden, Gijs zei:

Vrees dat ik zo'n ei ben ...

 

Wow, ben jij degene die er EUR 210,- voor heeft betaald? :blink: En dat voor twee stukjes plastic (met een andere structuur dan je dak en dan het plastic in je interieur) ... Ik hoop voor dat geld dat je het heeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi vind staan. :lol:

 

Wel een goede tip van die bajonetsluitingen zeg! Daar zullen veel mensen iets aan hebben (de originelen gaan echt heel erg snel stuk). :thumbs_up:

Link naar reactie

^^^Hmmm interessant Horus!! supergaaf!

Zou jij dit wellicht ook voor mij kunnen instellen??  

Ik woon niet gek ver van Zwolle :thumbup:

 

Wil je er gerust een vergoeding voor betalen.

aangepast door 2.5si
Full quote niet nodig ...
Link naar reactie
  • Administrator

Niet om je bij Horus weg te houden (integendeel: altijd leuk om even bij een member langs te wippen :thumbs_up:): bedenk even welke functies je hoeveel waard zijn.  Zodat je weet waar je nog meer uit kunt kiezen ....

 

Zoals Horus zelf aangeeft is het leven met een module nog makkelijker: je kunt met de juiste module je dak ook rijdend (instelbaar tot 55 km/h) openen en sluiten, je  kunt in de auto met één (wat langere) druk op de knop openen en sluiten en je hoeft met de sleutel niet de hele tijd het knopje ingedrukt te houden. Rijdend openen en sluiten is fantastisch, zeker als je in een regenbui terecht komt. Je kunt dan blijven rijden en daarmee iets van de luchtstroom behouden waardoor de regen (in ieder geval deels)  over de cockpit heen gaat. Als je helemaal stil moet gaan staan word alles veel natter ...

 

Een module kost wel wat en je moet hem even inbouwen, waarvoor je wel wat bedrading moet opsnorren (maar je krijgt er doorgaans een duidelijke "idiot proof" handleiding bij). Laten inbouwen kan ook, bijvoorbeeld bij CabrioCare, maar dat is natuurlijk veel duurder.

 

 

 

 

Link naar reactie
23 uren geleden, Gijs zei:

 

Ik wist niet of die sluiting bij mijn aanwinst zou zitten. Voor de zekerheid bestelde ik er vier van deze: 

 

http://www.ebay.nl/itm/142296289865?ul_noapp=true

 

heb jij daar wat aan? 

 

eh, shit. Misschien als ik niet zelf aan het hannessen geweest was, het bovendeel is nu aangetast door mijn knutselwerk.
Ga gewoon zo'n setje bestellen, dat risico van 8 euro, is te nemen. Super tip!!!

aangepast door haroldv
edit: besteld!
Link naar reactie

Erg bedankt Horus!! waardeer ik zeer, zal Corh eens benaderen via pb :thumbup:

 

Cor, dat is heel erg aardig van je, waardeer ik ten zeerste , ik stuur je zo een pb :thumbup:

aangepast door 2.5si
Full quote niet wenselijk en opvolgende berichten graag samenvoegen ...
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.