Ga naar inhoud

'verdeckabdeckung'


Gijs

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Je moet tegenwoordig sowieso rekenen op een hogere prijs voor een set (of geluk hebben natuurlijk).  De laatste set die ik heb zien weg gaan ging voor Eur 125,- weg.

 

Ze hebben beweerdelijk ook invloed op de aerodynamica (omdat de luchtstroom niet in dat stukje meer rondwervelt) en ze zorgen ervoor dat er geen vuil in dat bakje en dus de afvoerkanalen komt bij geopende softtop. 

 

De keerzijde is dat je ze er altijd weer handmatig uit moet halen om de softtop weer te kunnen sluiten. Op zich weinig werk, maar je kunt ze dus beter niet monteren als het mogelijk gaat regenen onderweg. Als je ze monteert en je vergeet dat, dan is de kans groot dat je de bevestiging van de afdekkingen molt. De softtop sluit dan wel, maar trekt de bevestiging waarschijnlijk stuk.

 

Samenvattend: ze hebben voordelen en zeker bij een zwarte auto ziet het er ook leuk uit. Maar nadelen hebben ze ook. Bij mij lagen ze altijd in de kofferbak en ik heb ze daarom weer verkocht ...

aangepast door 2.5si
Link naar reactie

Laatste set die ik op ebay heb gezien was duurder; deze:

http://www.ebay.de/itm/322435608339?

 

Dus voor de volgende betaal je waarschijnlijk €150 :lol: (seizoen komt er weer aan)

 

Het zou niets voor mij zijn aangezien ik mijn dak te pas en te onpas rijdend dicht doe. Dan mag je met deze dingen weer ff achteruit rijden....

Link naar reactie
4 minuten geleden, GuidoK zei:

Kan je toch nog de financiele schade van je nieuwe bolide wat beperken :wink:

Op het engelse forum zijn ze helemaal wild van die dingen.

:lol:

 

Hou op schei uit!

Maar je hebt wel gelijk

Link naar reactie
16 minuten geleden, bofkont zei:

Hmmm interessant , die heb ik ook niet, iemand hier de onderdeel nummers van??

 Zijn niet meer nieuw verkrijgbaar, alleen nog te scoren via ebay etc. en de fora.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Voor de liefhebbers: jullie kunnen tegen elkaar opbieden op Marktplaats :171:Er staat een set te koop in Dalfsen:.http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-onderdelen/m1144411229-bmw-z4-e85-afdekkappen-voor-de-neergelaten-softtop.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=57

 

(ik (b)(k)en de verkoper niet)

Link naar reactie

Vreemde is dat de ze gewoon te bestellen zijn bij de Ekris web shop, heb via de chat al gevraagd of ze daar zeker van zijn.

Hopelijk hebben ze een nieuwe batch gemaakt, doen ze wel vaker als er veel vraag naar is.

Gaan ze uitzoeken, morgen zal ik wel antwoord krijgen.

 

Kosten inclusief verzending 112 euro.

Artikel nummer  54340154306

https://bmwshop.ekris.nl/

 

http://2009.bmwfans.info/parts/catalog/E85/Roadster/Europe/Z4_2.5i-M54/LHD/N/2005/september/browse/sliding_roof_folding_top/folding_top_cover/

Nummers voor de verschillende kleuren.

 

aangepast door bofkont
Link naar reactie
  • Administrator

^ kun je echt vergeten, deze worden al jaren niet meer geproduceerd en dat een handjevol mensen de tweedehands prijzen opdrijft is niet voldoende om dat te veranderen.

 

Ik vraag me overigens ook af of de kwaliteit daarbij een rol speelt en of dit product de hedendaagse kwaliteitscriteria wel doorstaat: je hoeft maar aan die dingen te denken en de bevestiging lazert al uit elkaar ... :171:

Link naar reactie

Beste 2.5SI,

 

Ja schaarste drijft de prijzen heel erg op, en het mooie wat overblijft stijgt explosief in waarde, is met alles zo waar vraag naar is.

Hoop niet dat je gelijk hebt en dat ze opnieuw leverbaar zijn, maar daar komen we morgen dus wel achter.

Zal mijn bevindingen direct posten.

Link naar reactie

Helaas, deze zijn echt niet meer leverbaar. 

Heb mijn set onlangs op marktplaats kunnen scoren. 

Voor lange rit en gehele dag mooi weer een mooie aanvulling. 

Bij korte ritjes waarbij de kap nadien weer dicht gaat niet monteren

 

is dus een luxe aanvulling waar je wel zonder kunt maar die ook een fijne afwerking is. 

Link naar reactie
3 uren geleden, haroldv zei:

ik heb een set, maar van 1 is de bajonetsluiting kapot..helaas. Dus zoek iemand met een 3-d printer...;-)

 

Ik wist niet of die sluiting bij mijn aanwinst zou zitten. Voor de zekerheid bestelde ik er vier van deze: 

 

http://www.ebay.nl/itm/142296289865?ul_noapp=true

 

heb jij daar wat aan? 

aangepast door Gijs
  • Like 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.