Ga naar inhoud

'verdeckabdeckung'


Gijs

Aanbevolen berichten

  • Administrator
Geplaatst: (aangepast)

Je moet tegenwoordig sowieso rekenen op een hogere prijs voor een set (of geluk hebben natuurlijk).  De laatste set die ik heb zien weg gaan ging voor Eur 125,- weg.

 

Ze hebben beweerdelijk ook invloed op de aerodynamica (omdat de luchtstroom niet in dat stukje meer rondwervelt) en ze zorgen ervoor dat er geen vuil in dat bakje en dus de afvoerkanalen komt bij geopende softtop. 

 

De keerzijde is dat je ze er altijd weer handmatig uit moet halen om de softtop weer te kunnen sluiten. Op zich weinig werk, maar je kunt ze dus beter niet monteren als het mogelijk gaat regenen onderweg. Als je ze monteert en je vergeet dat, dan is de kans groot dat je de bevestiging van de afdekkingen molt. De softtop sluit dan wel, maar trekt de bevestiging waarschijnlijk stuk.

 

Samenvattend: ze hebben voordelen en zeker bij een zwarte auto ziet het er ook leuk uit. Maar nadelen hebben ze ook. Bij mij lagen ze altijd in de kofferbak en ik heb ze daarom weer verkocht ...

aangepast door 2.5si
Geplaatst:

Laatste set die ik op ebay heb gezien was duurder; deze:

http://www.ebay.de/itm/322435608339?

 

Dus voor de volgende betaal je waarschijnlijk €150 :lol: (seizoen komt er weer aan)

 

Het zou niets voor mij zijn aangezien ik mijn dak te pas en te onpas rijdend dicht doe. Dan mag je met deze dingen weer ff achteruit rijden....

Geplaatst:

Staat wel netjes en scheelt inderdaad iets met windwervelingen. 

IMG_4419.JPG

Geplaatst:

Ik heb nog een setje liggen die ik nog nooit gebruikt heb! Gekregen bij aanschaf van de auto

Geplaatst:

Kan je toch nog de financiele schade van je nieuwe bolide wat beperken :wink:

Op het engelse forum zijn ze helemaal wild van die dingen.

Geplaatst:

In Amerika betalen ze er ook grof geld voor. 

Geplaatst:
4 minuten geleden, GuidoK zei:

Kan je toch nog de financiele schade van je nieuwe bolide wat beperken :wink:

Op het engelse forum zijn ze helemaal wild van die dingen.

:lol:

 

Hou op schei uit!

Maar je hebt wel gelijk

Geplaatst: (aangepast)

Hmmm interessant , die heb ik ook niet, iemand hier de onderdeel nummers van??

aangepast door bofkont
Geplaatst:
16 minuten geleden, bofkont zei:

Hmmm interessant , die heb ik ook niet, iemand hier de onderdeel nummers van??

 Zijn niet meer nieuw verkrijgbaar, alleen nog te scoren via ebay etc. en de fora.

  • Like 1
  • Administrator
Geplaatst:

Voor de liefhebbers: jullie kunnen tegen elkaar opbieden op Marktplaats :171:Er staat een set te koop in Dalfsen:.http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-onderdelen/m1144411229-bmw-z4-e85-afdekkappen-voor-de-neergelaten-softtop.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=57

 

(ik (b)(k)en de verkoper niet)

Geplaatst: (aangepast)

.

aangepast door Gijs
  • Administrator
Geplaatst:

Ook makelijk als je rijdend je kap kan open en sluiten....NOT:171:

 

 

Geplaatst: (aangepast)

Vreemde is dat de ze gewoon te bestellen zijn bij de Ekris web shop, heb via de chat al gevraagd of ze daar zeker van zijn.

Hopelijk hebben ze een nieuwe batch gemaakt, doen ze wel vaker als er veel vraag naar is.

Gaan ze uitzoeken, morgen zal ik wel antwoord krijgen.

 

Kosten inclusief verzending 112 euro.

Artikel nummer  54340154306

https://bmwshop.ekris.nl/

 

http://2009.bmwfans.info/parts/catalog/E85/Roadster/Europe/Z4_2.5i-M54/LHD/N/2005/september/browse/sliding_roof_folding_top/folding_top_cover/

Nummers voor de verschillende kleuren.

 

aangepast door bofkont
  • Administrator
Geplaatst:

^ kun je echt vergeten, deze worden al jaren niet meer geproduceerd en dat een handjevol mensen de tweedehands prijzen opdrijft is niet voldoende om dat te veranderen.

 

Ik vraag me overigens ook af of de kwaliteit daarbij een rol speelt en of dit product de hedendaagse kwaliteitscriteria wel doorstaat: je hoeft maar aan die dingen te denken en de bevestiging lazert al uit elkaar ... :171:

Geplaatst:

Beste 2.5SI,

 

Ja schaarste drijft de prijzen heel erg op, en het mooie wat overblijft stijgt explosief in waarde, is met alles zo waar vraag naar is.

Hoop niet dat je gelijk hebt en dat ze opnieuw leverbaar zijn, maar daar komen we morgen dus wel achter.

Zal mijn bevindingen direct posten.

Geplaatst:

Helaas, deze zijn echt niet meer leverbaar. 

Heb mijn set onlangs op marktplaats kunnen scoren. 

Voor lange rit en gehele dag mooi weer een mooie aanvulling. 

Bij korte ritjes waarbij de kap nadien weer dicht gaat niet monteren

 

is dus een luxe aanvulling waar je wel zonder kunt maar die ook een fijne afwerking is. 

  • Administrator
Geplaatst:

^ Ik heb twee sets gehad en heb ze allebei recent van de hand gedaan. Ze gaan als zoete broodjes. :thumbup:

Geplaatst:

Ze zijn idd niet meer leverbaar helaas, staan in backorder bij de leverancier.

Jammer dan maar even geduldig verder zoeken, ga echt geen 200 euro ervoor betalen.

Geplaatst:

ik heb een set, maar van 1 is de bajonetsluiting kapot..helaas. Dus zoek iemand met een 3-d printer...;-)
(vermoedelijk heeft de vorige eigenaar idd het dak open gedaan, terwijl ze er op zaten)

Geplaatst:

Nou ben ook voorzien hoor :thumbup:

Zo goed als nieuw setje op Marktplaats kunnen scoren voor 125 euro, met etui.

Geplaatst: (aangepast)
3 uren geleden, haroldv zei:

ik heb een set, maar van 1 is de bajonetsluiting kapot..helaas. Dus zoek iemand met een 3-d printer...;-)

 

Ik wist niet of die sluiting bij mijn aanwinst zou zitten. Voor de zekerheid bestelde ik er vier van deze: 

 

http://www.ebay.nl/itm/142296289865?ul_noapp=true

 

heb jij daar wat aan? 

aangepast door Gijs
  • Like 2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.