Ga naar inhoud

Grote beurt


Marcus16

Aanbevolen berichten

Nu de Z4 toch wat ouder begint te worden wil ik zelf de "grote" beurt gaan doen. Echt nodig nu is de vervanging van de bougies en bobines, nu gebruik voor de olie altijd de 5w-30 van shell (am-l), maar zie ik toch wel wat keuze in bougies en bobines. Iemand die goede ervaringen heeft met bepaalde merken/versies?

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gebruik de voorgeschreven bougie,s De ngk br  huppeldepup EQP gelof ik maar dat kun je envoudig opzoeken.

Waarom de bobines vervangen? Als die goed zijn zou ik ze laten zitten!

 

Ga je ook de versnellingsbakolie,diffolie,en koelvleistof,remvloeistof doen? dat is wat meestal vergeten word

Link naar reactie
22 minuten geleden, sandere39 zei:

 

Waarom de bobines vervangen? Als die goed zijn zou ik ze laten zitten!

 

misschien om te voorkomen dat je stil komt te staan langs de weg?

Bobines zijn een bekend punt bij bmw's, kans is groot dat er 1 of meerdere stuk gaan voor de 150dkm.

 

Voor de rest: koop de bobines op ebay per 6, kost tussen de 120 en 150 euro op duitse ebay ex verzenden.

En ga voor de voorgeschreven bougies (kunnen nkg en bosch zijn

 

Vloeistoffen vervangen is idd een goed punt, vooral kvs en remolie.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

 

Op 9-3-2017 om 18:51, sandere39 zei:

Gebruik de voorgeschreven bougie,s De ngk br  huppeldepup EQP gelof ik maar dat kun je envoudig opzoeken.

Waarom de bobines vervangen? Als die goed zijn zou ik ze laten zitten!

 

Ga je ook de versnellingsbakolie,diffolie,en koelvleistof,remvloeistof doen? dat is wat meestal vergeten word

Laatst bij het starten deed een bobine het niet meer, nu loopt de motor ook wat onrustig, daar ik zelf al bijna 120k ermee gereden heb denk ik dat het wel tijd is om deze te vervangen. Versnellingsbakolie en remvloeistof vorig jaar nog gedaan, misschien nu tijd voor de rest.
Heeft iemand overigens ervaring met flushen? De auto is altijd goed onderhouden maar denk dat nu na 230/330k (afhankelijk of er met de teller geknoeid is ja of nee) zoiets misschien wel goed is voor de Z4? Of maakt zoiets niks uit, ik rij al 120k met Shell AM-L 5W-30 die ik om de +- 1,5 jaar vervang.

Link naar reactie
1 uur geleden, Marcus16 zei:

 

Heeft iemand overigens ervaring met flushen?

Ik heb de mijne laten flushen.

Voordien liep de motor wat onrustig. Naarmate de motor in toeren klom leek ik de vanos te voelen verzetten. De toename in koppel ging in voelbare stapjes. Nadien was dat  alles weg maar leek hij minder hard te trekken.

Onlangs heeft de mijne aan de computer gehangen omdat ik vanos problemen vermoedde, de vanos is toen "handmatig" versteld, dus tijdens stationair draaien. Verstellen van de inlaat had tot gevolg dat de motor binnen een seconde of 2 afsloeg, verstellen van de uitlaat ging ie alleen wat onrustiger lopen. Nu trekt de motor weer als een lier.

 

Het punt waarom ik dit zo vertel: ik vermoed dat voor de flush de troep de vanos wat belemmerde maar hij werkte nog wel. Dat de troep na de flush de uitlaatvanos in de weg zat en dat na het handmatig verstellen van de uitlaatvanos de vanos helemaal is vrijgekomen.

 

Link naar reactie

Ja en vanos seals vervangen is natuurlijk wel een wat lastiger klusje dan nieuwe bobines.

De bobines vervangen kan je gewoon op straat doen als je wilt. Daar heb je volgens mij alleen een 10mm rateltje voor nodig.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.