Ga naar inhoud

Velgen poedercoaten !


Hans Grapperhaus

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb mijn velgen laten poedercoaten,eens een keer weer wat anders!

 

58b12f03cc9a1_20170124_1625011.thumb.jpg.a64a2fb6c3ec209cda8c78a57fd1c055.jpg

 

Poedercoaten is een elektrostatisch verfproces.

Het poeder blijft aan het bespoten object plakken,waarna het in een oven wordt verhit.

 

58b12f524e9a0_20170126_1625391.thumb.jpg.da4f756ddc3132c3446f38f771735062.jpg  58b12f72dd333_20170126_1626281.thumb.jpg.58a23f90fc4ba788d178f72ec2dd4ce6.jpg58b12fafdaee9_20170126_1626041.thumb.jpg.59d9748f0bc18c59bc690ae51102bdf9.jpg

58b12f8f9f974_20170126_1625221.thumb.jpg.052e56cfa10a88f5fb76b5082ea32998.jpg

 

  • Like 1
Geplaatst:

Mooi! En nu met samengeknepen billetjes langs stoepranden parkeren. Althans, zo ging het bij mij nadat ik de velgen had laten renoveren :blush:

Geplaatst:
11 minuten geleden, Emi zei:

Mooi! En nu met samengeknepen billetjes langs stoepranden parkeren. Althans, zo ging het bij mij nadat ik de velgen had laten renoveren :blush:

 

Ja inderdaad vooral de achterkant in de gaten houden Emi !

Geplaatst:

Is inderdaad weer eens wat anders, mooi, maar ik zou nu wel ook die chromen kieuwen vervangen door zwarte denk ik, dan helemaal zwart...:cool:

Geplaatst: (aangepast)
36 minuten geleden, 330dM zei:

Is inderdaad weer eens wat anders, mooi, maar ik zou nu wel ook die chromen kieuwen vervangen door zwarte denk ik, dan helemaal zwart...:cool:

 

Daar zat ik ook inderdaad aan te denken!

aangepast door Hans Grapperhaus
Geplaatst:

Mag ik zeggen dat ik er niet kapot van ben?? De kwaliteit vooral dan, want over smaak valt niet te twisten. Niet echt egaal gecoat en daardoor vrij 'vlekkerig' goed te zien op de eerste 2 foto's.

Geplaatst: (aangepast)
18 uren geleden, vester86 zei:

Mag ik zeggen dat ik er niet kapot van ben?? De kwaliteit vooral dan, want over smaak valt niet te twisten. Niet echt egaal gecoat en daardoor vrij 'vlekkerig' goed te zien op de eerste 2 foto's.

 

Op de 2e foto zat nog wat bandenspray op de velg wat ik kort voor dat ik de foto had genomen op de banden had gespoten!

aangepast door Hans Grapperhaus
Geplaatst: (aangepast)

Mooie zzz

met 18"velgen komt de zzz net wat hoog liggen vin ik,

30-40mm lager leggen zou mooier zijn.(mijn mening)

 

Zwarte velgen is Ieder zijn smaak . 

ik begrijp dat er mensen zijn die dat mooi vinden en die het lelijk vinden (ik  heb het op mijn eerste zzz ook gehad .

maar op mijn blauwe zzz zou ik het nu niet meer willen .

 

Ook verkies ik natlak ipv poederlak omdat:
--Ziet er gewoon veel strakker uit(dun zoals autolak)
--Velgen geven een veel hogere glansgraad.
--geen sinasappeleffect maar een gladder resultaat.
--stoeprandschade is met spot repair te herstellen.( met  poedercoaten moet de gehele velg opnieuw gepoedercoat worden anders kleurverschil.
--Elke kleur is mogelijk bij natlak.(dus niet enkel ral kleuren)

 

 

Hans

ps : als je zwarte kieuwen wil :3:

ik zoek de chroom  :-)

aangepast door Larsy
Geplaatst:

Werken ze dan ook gelijk de stoeprandschade bij?

Wat kost dat coaten ongeveer?

Geplaatst:
23 uren geleden, dreier zei:

Werken ze dan ook gelijk de stoeprandschade bij?

Wat kost dat coaten ongeveer?

 

Ik heb de velgen eerst laten polijsten bij http://www.cultwheels.nl/ om de lichte stoeprandschade te verwijderen!

Daarna Stralen en Poedercoaten ik was in totaal 350,- kwijt...

Geplaatst:

Coating bijwerken kan ook als je speciale lak hebt. En sinaasappeleffect... veel spuiters hebben moeite met velgen, zeker als t van binnen en buiten opnieuw moet. Bij bijna elke gespoten velg vind ik oneffenheden. Schuurkrassen, afplakrandjes waar vuil onder kruipt, uitlopers, sinaasappeleffect, te grote spuitafstand waardoor de lak niet mooi glad is. Enz enz enz...

 

Naar mijn ervaring is kwaliteit van spuitwerk sterker afhankelijk van de spuiter, dan poedercoatwerk van de coater. 

 

Om die reden zijn mijn z4 velgen nu ook gecoat. Minder diepe glans dan spuitwerk, maar veel minder vermoeiend voor mij ;-).

Geplaatst: (aangepast)

schuurkrassen , uitlopers ...

dat wil dan wel zeggen dat de man zijn vak niet goed heeft gedaan .

Dat kun je niet als nadelen opnoemen vin ik .

-afplakrandjes !! als ik mijn velgen binnen doe moet de hele velg gespoten worden voor optimaal resultaat (niet enkel de buitenkant).

 

Zoals je zegt =>

Naar mijn ervaring is kwaliteit van spuitwerk sterker afhankelijk van de spuiter, dan poedercoatwerk van de coater. :thumbup:

 

Dus niet zomaar een spuiter kiezen maar een goede met ervaring .

 

aangepast door Larsy
Geplaatst:

Het is niet het probleem van 1 spuiter. Ik heb pas 1x spuitwerk gehad dat de eerste keer goed was. Dat is een hele slechte score, maar ik let ook echt op de details.

 

Hoe spuit je trouwens een velg aan binnen en buitenkant tegelijk zonder afplakken? Krijg je door de gaten niet altijd spuitnevel aan de andere kant waar je niet bezig bent? 

  • Administrator
Geplaatst:

Ik kom wel op een betere score, maar het is inderdaad vaak niet in 1x goed. Mijn ervaring is wel dat het heel erg afhankelijk is van het te spuiten oppervlak. Een lange motorkap is bijvoorbeeld veel moeilijker dan een skirt ...

Geplaatst:
47 minuten geleden, Toink zei:

Het is niet het probleem van 1 spuiter. Ik heb pas 1x spuitwerk gehad dat de eerste keer goed was. Dat is een hele slechte score, maar ik let ook echt op de details.

 

Hoe spuit je trouwens een velg aan binnen en buitenkant tegelijk zonder afplakken? Krijg je door de gaten niet altijd spuitnevel aan de andere kant waar je niet bezig bent? 

Eerst spaken binnenkant + moeilijke hoekjes. Dan binnenkant van de velg (de ronding) en als laatste de buitenkant. Dan heb je de minste last van de spuitnevel. Zal van de week een foto maken van mijn vers gespoten velgen. Niet de makkelijkste maar wel goed gedaan.

Geplaatst:

Misschien dat de meeste spuiters er de moeite niet voor nemen dan, rijk word je niet van het spuiten van velgen.

Geplaatst:

En Van werken word je ook niet rijk. :cool:

Heb ik zo ondervonden.

 

 

 

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.