Ga naar inhoud

Lichtje automaat


Peter Vansteenkiste

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

na lang lezen op het forum heb ik na een half jaar Z4 rijden toch enkele vragen.

Zelf rij ik nu met een automaat 2,5 van 2003 met een 60k op de teller.

 

Af en toe heb ik echter een probleem met de automaat. het bijhorende lichtje van de automaat gaat af en toe branden bij het starten van de wagen.

Het gevolg is dat de automaat dan in veiligheid staat en natuurlijk rijdt dan de wagen bijna niet meer.

Het is echter heel eenvoudig op te lossen door de wagen opnieuw te starten.

Het lichtje gaat dan uit en de automaat werkt gewoon.

 

Is dit een gekend probleem, een voorbode voor meer problemen of iets anders?

Ik heb nog 2 andere vragen maar om de juiste antwoorden te krijgen ga ik die via een apart topic vragen.

 

Peter

  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Daarom gaat het lichtje branden zodat je er nog wat aan kan doen voordat je ooit stil komt te staan.

  • Administrator
Geplaatst:

Ik zou de Z4 zeker even laten uitlezen. Het hoeft geen groot probleem te zijn, maar kan natuurlijk wel

de voorbode voor ellende zijn. Daarom: meten is weten!

Geplaatst:

sorry voor mijn dubbele posting,

de eerste was bij de kennismaking van dit forum en nadien had ik er niets mee gedaan, 

nogmaals sorry.

 

De conclusie is dat ik inderdaad mijn Z4 ga laten uitlezen bij een BMW dealer.

 

Allen alvast bedankt

Geplaatst:

heeft iemand ervaringen met dealers die dit kunnen? of Z4 specialisten?

Ik woon in Mol, tegen nederlandse grens onder eindhoven.

 

Peter

 

 

  • 3 maanden later...
Geplaatst:

ondertussen is dit hersteld. Blijkbaar was er een tuimelschakelaar in de automaat defect.

Deze "leest" de stand van de automaat en geeft dan al dan niet een veiligheidssignaal.

 

Er mag dus een slotje op.

 

 

Peter

 

 

  • Administrator
Geplaatst:

Mooi dat het opgelost is! Ik laat het draadje nog even open; als dit nog eens bij een ander spelen, dan kan die hier verder posten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.