Ga naar inhoud

Kofferbak (servo) sluit niet


Zzzz(4) nr1

Aanbevolen berichten

Nou, de nieuwe varta E39 silver dynamic AGM start/stop plus zit er in (dat t met zo'n naam in de kofferbak past) en is ingelezen.

Heeft helaas niets geholpen, zou te mooi zijn geweest.

Mijn (overigens nog steeds werkende) handrem geeft een "temperatuur sensor te grote afwijking"storing aan. Er zit een temperatuur sensor die de warmte van de remschijven meet en deze doorgeeft aan de parkeerrem...bedoeld om de remkracht te compenseren van warme schijven die langzaam koud worden,

 

En mijn softclose kofferdeksel wil ook nog niet zelfstandig., daar zitten blijkbaar ook nog wat sensors en microswitches phh

 

Toch nog maar een wat OBD'n en de X-car style module nog eens verwijderen.

Tips (plaatsing sensor etc) ...ik hoor t graag.

Greetz Bert   ps in China nog maar gauw een AGM tester bestelt.

aangepast door Zzzz(4) nr1
aanvulling
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik heb hetzelfde probleem met de achterklep van mijn E89. Sinds gisteren trekt hij niet meer dicht met idd als gevolg dat bijvoorbeeld ook het dak niet meer open gaat:(. Ik heb zojuist het complete slot eruit gehaald maar zie (helaas) geen kabelbreuk naar de 2 switches. Heb ook even in ETK gekeken maar volgens mij kun je alleen het complete slot met servo`s vervangen a +/- € 400,--. Artikelnummer 51247354924. Iemand nog tips of suggesties?

Link naar reactie

Issue solved.
For your info and reference:
The issue was linked to the SmartTop module which failed (after 4 years of loyal service, 2-4 times a day).
Before going to the dealership in order to complain about the electric assist motor not working anymore and the impossibility to fully close the trunk, I tried to disable the SmartTop module (always disable SmartTop before going to the dealership). Strange enough I couldn't connect my PC to the module via the USB cable.
2 electrical failures at the same time ? Nah, I don't believe in such coincidence.
So I emailed SmartTop support and they indeed confirmed that a total module failure could impact the electric trunk closure. They then quickly diagnosed the issue with the module. They shipped me a new one for free. I installed it and voila, the eletric assist motor could close the trunk smile.gif

 

van een ander z forum..

Link naar reactie

Dus bij een standaard e89 komt dit niet voor, alleen met een smarttop box als ik het goed begrijp.....

Link naar reactie

Gisterenavond viel me ook op dat de verlichting in de kofferbak niet brand bij het openen van de kofferklep dus het lijkt me dat er iets is met de bekabeling van de linker microswitch:

http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?t=91766

 

Na wat rommelen aan het kabeltje van de microswitch werkte de servomotoren weer dus ben bang dat er toch een breukje in zit. Vanavond even de isolatie eraf halen en verder kijken. Wordt vervolgd.

Link naar reactie

Gisterenavond de isolatie van het kabeltje van de microswitch verwijderd en inderdaad waren 2 van de 3 kabeltje gebroken en de laatste bijna. Gesoldeerd en nu werkt het allemaal weer:rolleyes:

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Idem bij mij, met een universele OBD kast kon ik " override" mijn kofferbak servomotoren bedienen. En kon ik dus op zoek naar....inderdaad gebroken rechtermicroswitch kabeltjes...solderen...klaar.

Link naar reactie
Op 2/19/2017 om 14:21 zei Zzzz(4) nr1:

Hallo mede forummers...Kogel is door de kerk, ondanks dat de prijzen tussen varta en exide  elkaar niet ontliepen is het een Varta E39 AGM geworden van het originele 70/760 amperage.. Voor 142,50 thuis bezorgd. :P Viel me op dat de prijzen in Duitsland flink lager zijn...(ik weet nu waar al dat lood voor kogels uit WO-II is gebleven<_<)

Deze staat ook als vervanger van de Exide EK700 op de sites.

Had hem bij de dealer en bij een knuffel marokkaan nogmaals electronisch getest met een midtronic (12,21 v, 468A) en een bacho tester...beide gaven aan  "" vervangen."

 

En de auto start en loopt prima, zelfs afgelopen winter., Heb de spanning nog niet aan de auto (draaiend) gemeten.

 

Hoop dat met het inlezen/resetten mijn problemen zijn opgelost...Als er nog iemand interesse heeft voor een stevige Exide Accu voor zijn brommobiel !!

10 april...gefixt, mijn rechter micro schakelaar in de beschermhuls onvoorstelbaar recht "doorgesneden"  Met de bediening via OBD overrule je de switches...

Deze storing komt toch vaker voor, maar volgens fora de linkerswitch

 

breuk 1.jpg

Breuk2.jpg

Breuk3.jpg

Ja, deze herken ik. Ik had een vergelijkbaar probleem maar dat werd zichtbaar doordat de verlichting in de kofferbak niet meer aan ging. De vorige eigenaar had dit probleem met het doorsnijden van de bedrading ook opgelost alleen met kroonsteentjes (:angry: Dat ging dus niet goed. Ik heb het zelf hersteld op een vergelijkbare manier als de foto's hierboven (solderen en krimpkous). Bekend probleem is dus dat de bedrading van de servo wordt doorgesneden door het bewegende mechanisme in de klep. Symptomen zijn: geen licht of de servo sluit niet meer.

 

 

20171215_134736192_iOS.jpg

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
20 uur geleden zei Zzzz(4) nr1:

Nou, zojuist mijn linkerschakelaar gedaan, wederom 2 van de 3 draadjes gebroken, jezus BMW toch

 

Heb je iets gedaan om te voorkomen dat het weer een keer gebeurt?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.