Ga naar inhoud

Tourrit magneet sticker.


Driez

Aanbevolen berichten

Mijn rij instructeur zei al in 1991 dat hij van magnetische reclamestickers voor z'n rijschool was afgestapt omdat ze krassen. Als je de sticker opplakt zit er altijd wat vuil tussen de sticker en de lak. Dat kan vuil zijn wat op de lak zit of soms miniscule ijzerdeeltjes die de sticker heeft aangetrokken.

Hoe meer aandacht je eraan geeft om ze schoon aan te brengen hoe minder krasjes natuurlijk.

 

Het zijn zeker sites van magneetstickerleveranciers die zeggen dat ze niet krassen :171:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Een puntje, op de motorkap (ZZZZ) zal een magneetsticker niet werken, even als op de bumper niet. Heb de portieren nog niet getest, maar als die ook van alu zijn, dan kleeft dat spul daar ook niet op! (gelukkig)

Link naar reactie
8 uren geleden, Driez zei:

Met het gebruik van maximaal 10 dagen per jaar moet dat toch niet veel problemen opleveren?

En hoeveel zand zou er nou onder blijven zitten wanneer je het van te voren goed reinigt?

Kijk even hier: http://www.automagneetplaat.nl/

 

 

Hoeveel problemen is heel relatief. De één hier parkeert z'n auto rustig 2 weken onder een boom en de ander flipt al ongeveer als er een paar druppels regen uit de lucht vallen.

Mijn punt is dat de personen hier extreem uit elkaar lopen qua gebruik en misbruik van hun auto.

Sommigen vragen zich af waar men over zeurt terwijl het voor de ander als een paal boven water staat.

Het kwam bij mij boven borrelen vanwege dat hier ook dikwijls wordt gezegd dat je moet oppassen met een hoes voor je auto als daar vuil onder zit.  Dit is natuurlijk hetzelfde principe behalve dat zo'n magneetstikker nog een stuk harder op het vuil drukt wat net van de snelweg komt van de heenrit.

Iemand die het hele weekend met een poetstol (sorry 'rotary polisher') in z'n handen staat en met speciale lampen z'n laklaag afspeurt die gaat krassen van een magneetsticker echt wel zien. En dat zijn ook gewoon forumleden, dus het heeft geen zin om bepaalde zaken weg te bagatelliseren. Die mensen gaan denk ik geen stikker op hun lak plakken. of ze blijven gewoon weg. Of ze plakken wel de stikker op en hebben zo weer iets de doen het komende weekend :lol: (ik kan niet in hun hoofd kijken...)

Zelf heb ik dan liever dat ze wèl komen en die stikker weggooien ipv dat ze thuis blijven, maar veel mensen voelen vaak toch een vorm van groepsdruk en gaan dat liever uit de weg.

Je ziet sowieso al dat wanneer er meer 'verplichtingen' gesteld worden aan ritten en mensen meer 'commitment' moeten tonen (op wat voor manier dan ook), het deelnemersaantal daalt. De vrijblijvendheid van dit forum is denk ik de kracht.

Ik plak er zelf ook geen stikker op, maar dat komt omdat ik niet voor gek wil rijden.  Ik zie zo wel wie ergens rijdt en bepaal zelf wel wanneer ik start :petje:

En als ze mij nu nog niet kennen, dan komen ze maar op audiëntie...ik bedoel een praatje maken

Stikkers zijn voor van die gezapige oldtimerritjes vol bejaarden (nofi ouderen onder ons hier :wink: ). Ik vind het er altijd een beetje knullig uitzien als je zo'n groepje oude porsches of jaguars ziet rijden vol bestikkerd. Die stikkers zijn eigenlijk voor ralleys voor tijdswaarneming en publiek te informeren. Beide hebben wij niet, dus het is een beetje 'doen alsof'. En da's niet mijn ding.  Maar anderen mogen prima zo'n ding op hun deur plakken hoor. Ik vind het ook prima als zo'n ding in de goodiebag zit, maar ik vind niet dat je moet verwachten dat ze zo'n ding opplakken. Dat moet je aan ze zelf overlaten. Wel leuk als koelkastmagneet :171:

aangepast door GuidoK
  • Like 3
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.