Ga naar inhoud

"sound generator"


Jaapie

Aanbevolen berichten

De sound generator is een klankkast in het schutbord welke in verbinding staat met het inlaat mannifold middels een flexibele plastic buis met een diameter van circa drie centimeter. 

De buis bevindt zich aan de bestuurderszijde. 

Hierin zitten twee volschuim sponsachtige dempers. 

Een grote van circa 4 cm en een kleinere. 

Ik zou eerst de buis eens loshalen om te kijken of er nog iets in zit. 

Vervolgens bij de dealer de originele bestellen. 

Deze blijft namelijk wel zitten en laat ook enige lucht door. 

 

Als je deze buis met andere isolatie gaat volstoppen kan dat in het manifold gezogen worden. 

Lijkt me niet wenselijk?

  • Like 1
Link naar reactie

Nee dat kan niet Jeen. :lol:

Er zal niets de motor ingezogen worden. :wink:

De sound generator bestaat uit een membraan dat in de luchtinlaat zit. Dat membraan trilt met de luchttrillingen in de inlaat (het geluid dus) en de andere kant van dat membraan stuurt die geluidstrillingen door die buis naar de cabine (komt volgens mij uit in het ventilatiesysteem).

Door die buis stroomt dus geen lucht (want dat blokkeert het membraan).

Als dat membraan er niet zou zitten zou de motor enorm veel valse lucht aan gaan zuigen en niet kunnen functioneren.

Dus een ander schuimpje wordt niet de motor ingezogen.

 

  • Like 1
Link naar reactie

Idd gewoon een stukkie schuimrubber scoren.

Voor akoestisch absorberend effect zou het eigenlijk openporig schuimrubber moeten zijn. Dat heeft akoestisch gezien de beste geluidsabsorptie, en dat zou je kunnen testen door te kijken in hoeverre het stukje schuimrubber als een spons kan werken (en water op kan nemen).

Maar een gedeelte van de werking is natuurlijk gebaseerd opdat de buis gewoon verstopt zit (blokkade ipv absorptie; zijn 2 verschillende dingen) en dan werkt elk stukje schuim.

Dealerprijs van die buis is € 28,65, aan de forse kant voor alleen wat schuim natuurlijk. (ik neem aan dat je de buis incl schuim krijgt :lol: )

Link naar reactie
Op 5-2-2017 om 15:40, DSign zei:

Hoe ingewikkeld kan het zijn? :P

Deze heb ik er uit gehaald:

 

IMG_0132.JPG

 

 

Bedankt hiervoor. Nu weet ik wat ik ongeveer moet hebben.

Vind je zelf het geluid zonder dit ding niet vreselijk? :D Vooral in z'n 6 volgas, Het geluid past totaal niet bij de trekkracht haha.

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.