Ga naar inhoud

Kopen of niet?


Jakob

Aanbevolen berichten

Beste forummers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een Z3. Motorisatie maakt me weinig uit. Bovendien ben ik een Benz-rijder, dus hou van een automaat.
Er stond in mijn omgeving al maanden eentje op een erf van een garagist. Blijkt een van een klant te zijn, waar de benzinepomp van kapot is gegaan. De stoelen zitten vastgeroest, dus moeten kapotgeslepen worden om de pomp te vervangen. De auto is achtergelaten bij de garagist en staat al een jaar (!) op dezelfde plaats in weer en wind. De auto gaat in principe naar de sloper, is ingeruild voor een Peugeot, recyclagepremie bedraagt 2000 euro.

Als ik 2000 euro geef krijg ik de auto mee. Betreft een 1800 automaat van 1998, met +-180k kms op de teller. Kap zou 4 jaar geleden vervangen zijn.

Dat buitenstaan heeft hem natuurlijk niet goed gedaan. Auto staat vol mos en er zit water (en dus ook roest) in de koffer en batterijbak. Daarnaast zal er binnenin ook nog wat werk zijn, de auto was op slot en kon dus weinig zien.

Doen of niet? Wat kan er mislopen? Volgens de garagist heeft deze tot de laatste dag gereden... Maar wou de klant er geen moeite meer in steken.

DSCN7120.JPG

DSCN7121.JPG

Link naar reactie

Eerstens: welkom op het forum.

Tja alles is te repareren, hangt af hoeveel je zelf kunt doen en hoeveel pecunia je erop stuk wil slaan.

Ik vind de roest als gevolg van lekkages toch wel ernstig, ga er maar vanuit dat je nog veel meer gaat tegenkomen.

Je zou toch zeker de Z op de brug moeten kunnen zetten om de onderkant / dorpels etc. te kunnen inspecteren.

Alles overwegende zou ik voor een goed rijdend exemplaar gaan: het lijkt me dat je die 2000 euro aanschafprijs zeker met eenzelfde bedrag opgehoogd moet worden om hem in een redelijke conditie te krijgen en met zo'n totaal bedrag kom je al snel meer in de buurt van een net exemplaar. Je wens om automaat te rijden, beperkt overigens wel de mogelijkheden.....

Succes.

 

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

Tja zonde van de ZZZ maar als de ander er al geen centjes in wou steken en de garageboer er ook al geen zin in had om de wagen of te repareren anders te verkopen in onderdelen zou ik er toch wel ver vandaan blijven <_<.

Stilstaan in weer en wind is nooit goed voor een auto met als gevolg vastzittende delen, mos, schimmel, roest ga zo maar door. Je bent zo onverwacht buiten een gesteld budget een paar eurootjes armer.

Link naar reactie

Brrrrrrr, daar word ik niet vrolijk van zeg.......jakkes stel me zo voor dat er een meur uit die auto komt, zodra portier wordt geopend. Tja tenzij je natuurlijk een champignon-kwekerij wil opstarten, dan zeg ik DOEN!

Link naar reactie

allemachtig wat een verwaarloosde Z3 zeg.

Ik zou er geen 2000 euro voor geven.

Op de duitse mobile zie ik z3's voor rond de 3000 die niet die roest hebben, en rijden/technisch goed zijn.

 

Bij deze draait de motor niet, en of de automaat nog goed werkt moet je ook maar afwachten.

En ga maar eens na wat alleen al die roest wegwerken kost als je dat professioneel laat doen.

 

Dus idd wellicht 1000 euro bieden en het zien als een leuk project. (het zou wel leuk zijn als je deze auto weer in goede staat kreeg).

 

Ik zou 'm sowieso niet kopen als je niet handig met auto's bent, niet over een brug of een kuil kan beschikken (al dan bij vrienden ofzo) en niet goed overweg kan met diagnose apparatuur/computers. Want ik verwacht dat het niet alleen een brandstofpomp vervangen is en rijden maar....

 

Bij vastgeroeste stoelen zou ik eerst eens met kruipolie in de weer gaan :)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Eerst maar hartelijk welkom en, gezien de staat van de z3, wens ik je veel sterkte toe. Als je het kan opknappen levert dat veel bevrediging op.....

Link naar reactie

Dat kan natuurlijk allemaal. Accu's gaan echter ook wel eens door 'eigen gebrek' stuk. Maar wat wel belangrijk is, dat is, dat voor zover de roest is veroorzaakt door het accuzuur, de rest van de wagen er wel eens beter aan toe zou kunnen zijn dan dat de blik in de kofferruimte doet vermoeden. En..... als je er toch een dubbele pijp onder wil hebben, dan moet de accubak er wellicht toch uit. Maar goed al met blijft, dat indien de garagist van plan was te slopen, die duizend euries voor mij wel de max zou zijn.

Overigens, komt ons jonge forumlid die ook zo een klus onder handen kocht vorig jaar er niet in? Hoe staat het daar; wellicht valt daar wat te leren. ZZZ stond meen ik ook volwater.

  • Like 1
Link naar reactie

dat voor zover de roest is veroorzaakt door het accuzuur, de rest van de wagen er wel eens beter aan toe zou kunnen

Dream one.

Als je auto er zo uit ziet is dat geen teken van zorg en of onderhoud. En meer een teken van verwaarlozing en bezuinigen op elke vorm van onderhoud.

Het discussie stuk is dan ook meer wat zal er nog meer mankeren , hoeveel zal ik er insteken om er mee te kunnen rijden en door de APK te komen. Verder is opknappen alleen interressant als leer project voor hobby en of liefhebberij. Als het nou een bijzonder auto was kan ik me daar wat meer bij voorstellen.

Maar het is zelden een Lucky number.

Link naar reactie

Ik zou het niet kopen .

 Grote gok zeker met een automaat .

Gewoon wat wachten dat je ene kan kopen die rijd.

Komt goedkoper uit.

 

Hier kan en zal meer aan schelen denk ik, waardoor je veel gevloek en kosten gaat hebben .

zo een zzz kan je beter bijkopen als donor wagen .

 

als ik door de venster kijk ziet het binne ook wat afgeleefd uit ! 

aangepast door Larsy
Link naar reactie
12 uren geleden, MNZ3M zei:

dat voor zover de roest is veroorzaakt door het accuzuur, de rest van de wagen er wel eens beter aan toe zou kunnen

Dream one.

Als je auto er zo uit ziet is dat geen teken van zorg en of onderhoud. En meer een teken van verwaarlozing en bezuinigen op elke vorm van onderhoud.

Het discussie stuk is dan ook meer wat zal er nog meer mankeren , hoeveel zal ik er insteken om er mee te kunnen rijden en door de APK te komen. Verder is opknappen alleen interressant als leer project voor hobby en of liefhebberij. Als het nou een bijzonder auto was kan ik me daar wat meer bij voorstellen.

Maar het is zelden een Lucky number.

Tuurlijk een droom. 100% Zekerheid?; koop een nieuwe en zelfs dan ...... Zo op de foto ziet het er van buiten niet eens heel slecht uit. Kijk maar eens onder de motorkap en vergeet vooral niet om ons ook van de plaatjes te laten mee genieten. Als je wilt sleutelen zet je het negatieve en positieve scenario naast elkaar en dan bekijk je of je de kar kan trekken zowel qua Kennis/kunde, beschikbare tijd en financiën.

En zoals @sandere39 zijn lijfspreuk: als het niet fout kan gaan is het ook niet spannend!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.