Ga naar inhoud

Accukabel Z4 E89 modificatie / recall


Frenkie

Aanbevolen berichten

Via het Duitse Z forum kwam ik erachter dat er een recente terugroepactie is gestart met betrekking tot de accukabel / plus aansluiting bij de zekeringkast.

Aangezien ik mijn E89 zelf recent geïmporteerd heb en tot op heden de NL dealer nog niet heb bezocht (service interval pas over plm. 20k), ben ik blijkbaar nog niet geregistreerd bij BMW NL.

Maar ook via de thread op het Duitse forum blijkt dat lang niet iedereen een bericht van BMW heeft gekregen. Onduidelijkheid troef.

 

Lang verhaal: http://www.zroadster.com/forum/index.php?threads/serviceaktion-0061410400-steckkontakt-batterieplusleitung.117564/.

 

Heb van het weekend mijn dealer gemaild, meteen vanmorgen reactie en afspraak is volgende week gemaakt: heel netjes! Wordt onder coulance preventief vervangen.

Link naar reactie

grappig ik heb net een contact form ingevuld bij dusseldorp en werd eigenlijk direct gebeld en de dame an de lijn gaf aan dat er geen terugroep actie was op mijn vin nummer...

Zij ging mijn vraag doorzetten naar de lokale bmw dealer en die gaan even verder kijken hoe of wat..

Link naar reactie

Sander, het is me ook niet duidelijk geworden welke wagens wel of niet hier voor in aanmerking komen. Sommigen krijgen een brief, anderen niet maar toch komen ze in aanmerking voor een refit. Misschien omdat BMW dit gefaseerd uitvoert en men het onder controle wil houden, volstrekt onduidelijk.

Ook op het Duitse forum heerst verwarring, het zijn in ieder geval de vroege jaargangen die teruggeroepen worden. Het loont in ieder geval de moeite zelf actie te ondernemen, vandaar mijn post.

Was jij wel benaderd vanuit BMW?

Link naar reactie

Goed om te weten. Mijn E89 (2009) komt oorspronkelijk uit Duitsland en is via Dusseldorp aan mij verkocht. Tot op heden geen bericht ontvangen. Heb jij contact formulier ingevuld op website van Dusseldorp, Sander?

Anders ga ik eens even bellen van de week.

Link naar reactie

@ Kaatje en Individual: ik heb gewoon mijn gegevens gemaild (VIN en kenteken) en verwezen naar de recall actie; had in no time reactie.

 

PS: ik post het ook op de FB groep.

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

Jeroen, deze reactie, let even op het tijdstip!

Van: Keram Contact <contact@keram.nl>
Datum: 16 januari 2017 08:31:09 CET
Aan:
Onderwerp: FW: modificatie?
 
 

Goedemorgen meneer XXXXX,

 

Hartelijk dank voor uw email.

 

De modificatie is inderdaad relevant voor uw BMW.

 

Wij kunnen hiervoor een afspraak met u inplannen.

 

U kunt het beste via onze onlineplanner een afspraak inplannen zodat wij alle gegevens van u en uw BMW hebben.

Onderstaand de link naar deze planner.

 

Wij horen graag van u.

 

Een fijne dag.

Link naar reactie

Ik heb idd via contactformulier de vaag gesteld aan Dusseldorp en werd gebeld,maar kreeg vandaag deze mail

 

Geachte heer Gest,

 

Momenteel is er geen verbetermaatregel of technische actie van toepassing op uw auto.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

 

Met vriendelijke groet,
Mirjam de Haan.

 

 

Ik heb van bmw zelf  tot op heden niets gehoord .

Link naar reactie

Misschien omdat Keram het dichtst bij Munchen ligt...?  

Ik weet het verder ook niet, ik zal komende week tijdens de afspraak wel vragen hoe en wat.

Laat overigens meteen de software en navi updaten tijdens deze "beurt".

Link naar reactie

Ik heb contactformulier BMW NL site ingevuld en binnen 2 minuten werd ik al teruggebeld. Leek op soort call-center en men wist mij meteen al te vertellen dat er geen recall was. Ik stelde nog een paar vragen maar daar kwam geen adequaat antwoord op en toen stelde hij voor dat hij mijn mail dan maar zou doorsturen naar BMW-Den Haag.....afwachten dus nog even.

Mijn Z4 is productie 2009, dus zou van toepassing moeten zijn.

Wordt vervolgd...........

 

Kan altijd nog mailen met Keram....wordt dan lekker ritje:P

Link naar reactie

Het is mij inmiddels íets duidelijker geworden. Nadat ik contactformulier had ingevuld van BMW NL werd ik teruggebeld. Daar kwam niet zo heel veel uit. Vervolgens zou mijn vraag doorgezet worden naar BMW Den-Haag en die zouden contact met mij opnemen. Nou.....dat hem ik dus maar even zelf gedaan. Alles nagekeken op VIN nummer en ook volledig chassisnummer.......geen terugroepaktie op mijn Z4. Toch nog maar even gebeld met Keram Maastricht en ook daar werd geconstateerd dat er geen terugroepaktie was. Hij kon dit verklaren dat dit echt heel specifiek per voertuig kan verschillen en dat sommige onderdelen per produktieweek kunnen verschillen. Dit kan ook te maken hebben met verschillende opties die ervoor zorgen dat de kabelboom van een specifieke Z4 van een andere leverancier kan zijn dan een Z4 van dezelfde produktieweek met andere opties. öf dat de Z4's verschillende produktieweken hebben en daarom de ene Z4 wél en de andere Z4 niet in aanmerking komt voor recall. Het is dus heel specifiek gebonden per voertuig.

En nu maar hopen dat ik dus geen maandag-morgen-exemplaar blijk te hebben.........:sHa_biggrin:

  • Like 1
Link naar reactie

^ Karin, heb inmiddels ook van Keram begrepen dat het geen generieke recall is, per auto wordt dit bezien. Het is overigens ook geen haastklus, ze vertelden mij dat het gewoon bij de service beurt eventueel aangepast wordt. Er is dus niet vanuit de importeur / BMW NL een brief te verwachten.

Neem aan dat je in ieder geval gerustgesteld bent nu je ook via Keram een second opinion hebt gekregen: aardige lui hier in het Zuiden hê? :sHa_biggrin:

  • Like 1
Link naar reactie

Juist Jeroen, want al die extra opties zorgen toch voor een arm-dikke kabelboom en daar heb ik dus blijkbaar geen last van....elk voordeel hep z'n nadeel :lol::lol:

Ja Frenkie, zeker aardige lui.........moest alleen gebruik maken van Google-translate, maar toen werd het me wel duidelijk! En ach, gerustgesteld was ik toch al wel hoor:P

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.