Ga naar inhoud

hoogte motorkap


bofkont

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

 

Wat mij laatst opviel tijdens het wassen van mijn Z4 is dat mijn motorkap ter hoogte van het bmw embleem wat dieper ligt waardoor er minimaal een opstaand randje is, De voorbumper waar het Bmw embleem opligt steekt net een paar MM erboven uit.

Is dit normaal??

Voor mijn gevoel moet dit helemaal vlak lopen.

En is er een mogelijk de motorkap wat hoger te stellen, zijn dat die 2 zwarte plastic draaiknoppen links//rechts?

09B62C7A-E8F2-44E4-9708-8F4B62F4A201_zps

 

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
Geplaatst:

Bij de Z3 zijn dat van die zwarte rubberen doppen die je in of uit kunt draaien om te stellen.

Mij lijkt idd dat dat gelijk moet lopen. Vind de ruimte tussen je motorkap en je lichtunit ook erg groot!?

 

Geplaatst:

Quote: Vind de ruimte tussen je motorkap en je lichtunit ook erg groot!?

Ja dat lijkt me ook iets teveel tolerantie. Nu kun je gemakkelijk via de dealer rubbertjes krijgen om op de naad links en rechts van de motorkap te plaatsen waardoor een en ander beter aansluit, maar die naad bij de koplamp / voorscherm krijg je daar niet mee weg. Waarschijnlijk is de voorbumper er een keer af geweest en niet 100% correct gemonteerd.

Geplaatst:

Beste Scorpion,

 

Ja dat lijkt mij ook idd, het is allemaal erg minimaal, maar er zit idd wat ruimte.

 

Beste Frenkie,

 

Die rubbers zitten er al tussen, zijn de vibratie rubbers, had ik al naar gekeken ook.

Ruimte lichtunits dat idee had ik ook al, net wat je zegt de bumper is er waarschijnlijk een keer af geweest voor wat dan ook.

Binnenkort maar eens naar mijn vaste spuiter/schade mannetje om de bumper opnieuw te laten afhangen.

Het is allemaal erg minimaal maar het zint me niet.

 

Geplaatst:

Zeker, je bent iemand met oog voor detail :huh:...

Geplaatst:

Ja idd Frenkie, ben helaas wat te pietluttig.

Het is allemaal heel erg minimaal, je moet echt heel goed gaan kijken zoeken.

Maar ik ben helaas zo'n figuur haha. ;)

Geplaatst:

Maar aan de E85 Z4 rijders, zouden jullie eens willen vergelijken/kijken voor mij.

Loopt de voorbumper vlak over tot motorkap of hebben jullie ook een klein randje minimaal.

Geplaatst:

ik heb vorig jaar er een nieuw bumper op gekregen en deze ligt overal vlak met de motorkap

  • Administrator
Geplaatst:

^ Zo hoort dat ook!  Maar wellicht scheelt het optisch inderdaad al een heel stuk om de motorkap een klein tikje hoger af te stellen ...

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reactie CorvH en Maurits, dan is er dus werk aan de winkel.

Het is echt heel erg minimaal, maar toch voldoende voor mij om me er aan te storen.

Afspraak inmiddels gemaakt met mijn mannetje hiervoor, zal ergens eind februari plaatsvinden.

  • Administrator
Geplaatst:

Ja dat zijn de stelschroeven.

Is de naad tussen motorkap en bumper wel overal even breed?

Wat betreft de naad boven de koplampen heeft denk ik weinig met je bumper te maken, waarschijnlijk zijn ze er een

keer uitgehaald het terug plaatsen is "oog werk" M.a.w. er zitten geen centreerpinnetjes of iets dergelijks op.

Geplaatst: (aangepast)

Beste Ruud,

 

Erg bedankt voor je reactie!

Ja de naden zijn links/rechts wel gelijk, daar had ik direct al naar gekeken.

Ja de koplampen zullen er idd ook even uit moeten voor het perfecte.

De wagen zal in het verleden een kusje gehad hebben waardoor een en ander is vervangen/gedemonteerd.

Overigens kon mijn schade mannetje geen grote oude schade's vinden, die blijven voor de vakmannen altijd nog wel zichtbaar.

Maar gezien een stofje in het spuitwerk op het linker voorpaneel is er  wel wat gebeurd in het verleden :sFun_whistle:

Is verder ook niet erg, de wagen is inmiddels 13/14 jaar oud, belangrijkste is dat het weer opgelost wordt naar mijn zin.

aangepast door bofkont
Geplaatst:

@bofkont; inderdaad stelschroeven daar onder de motorkap. Door het zeskantje een kwart slag links te draaien worden deze stelnokken in hoogte verstelbaar.. De nok zelf even goed vasthouden in positie, want zodra de zeskant los is kan ie zomaar omhoog/omlaag bewegen en ben je je vertrekpunt kwijt. Op zich geen ramp, maar even vasthouden en dan een tikje omhoog/omlaag en weer vast zetten is simpeler.

Geplaatst:
1 uur terug, Horus zei:

@bofkont; inderdaad stelschroeven daar onder de motorkap. Door het zeskantje een kwart slag links te draaien worden deze stelnokken in hoogte verstelbaar.. De nok zelf even goed vasthouden in positie, want zodra de zeskant los is kan ie zomaar omhoog/omlaag bewegen en ben je je vertrekpunt kwijt. Op zich geen ramp, maar even vasthouden en dan een tikje omhoog/omlaag en weer vast zetten is simpeler.

Beste Horus,

 

Erg bedankt voor je reactie, dat wist ik dus nog niet.

En hoe gaat het dan verder in zijn werk?? linksom is hoger ???

 

Vriendelijke groet,

 

René

Geplaatst:

Nee, het zijn geen stel-'schroeven'. Met de zeskant maak je de vergreldeling verticaal vrij. Dan kan je de stelnokken vrij omhoog of naar beneden trekken /duwen. Dus met een hand de nok vast houden en met de andere hand/steeksleutel de zeskant een kwartslag linksom draaien; daarna kan je de stelnok op en neer bewegen zonder te draaien. In de gewenste positie de zeskant weer rechtsom vast zetten. Probeer maar, is zo geregeld.

Geplaatst:
37 minuten geleden, Horus zei:

Nee, het zijn geen stel-'schroeven'. Met de zeskant maak je de vergreldeling verticaal vrij. Dan kan je de stelnokken vrij omhoog of naar beneden trekken /duwen. Dus met een hand de nok vast houden en met de andere hand/steeksleutel de zeskant een kwartslag linksom draaien; daarna kan je de stelnok op en neer bewegen zonder te draaien. In de gewenste positie de zeskant weer rechtsom vast zetten. Probeer maar, is zo geregeld.

Wederom erg bedankt voor je hulp!! de nok is dan denk ik het bovenste gedeelte zwarte rubber??

Geplaatst:
49 minuten geleden, Horus zei:

Nee, het zijn geen stel-'schroeven'. Met de zeskant maak je de vergreldeling verticaal vrij. Dan kan je de stelnokken vrij omhoog of naar beneden trekken /duwen. Dus met een hand de nok vast houden en met de andere hand/steeksleutel de zeskant een kwartslag linksom draaien; daarna kan je de stelnok op en neer bewegen zonder te draaien. In de gewenste positie de zeskant weer rechtsom vast zetten. Probeer maar, is zo geregeld.

Net even een poging gewaagd, maar krijg de plastic zeskant niet los, welke maat steeksleutel gebruik je daarvoor als ik vragen mag.

Heb ook heel voorzichtig geprobeerd eerst hoor, wil de boel niet beschadigen.

Geplaatst:

De steek is 30 mm denk ik. Maar iets minder elegant...., je kunt de zeskant ook wel voorzichtig met een waterpomptang aanpakken. Tang mooi vlak houden dan lukt het ook. De zeskant moet over een verende klik heen gedraaid worden, hij zit dus niet (muur) vast of zo.

Geplaatst: (aangepast)

Beste Horus,

 

Wederom erg bedankt!!

Heb net het zaakje nog even goed bekeken, denk ook dat de vergrendeling zelf aangepakt moet worden, heb net een beschrijving in TIS  gelezen dat je daar ook de hoogte nog kan regelen.

Juist bij de vergrendeling valt de motorkap het diepste weg,

Het zal dus een stel klusje worden op diverse fronten, laat het toch maar even over aan iemand die er echt verstand van heeft, ik ben namelijk een ontzettende prutser eerlijk gezegd :sCo_unsure:

Maar je hulp wordt zeer gewaardeerd!!!

 

Ik hou je op de hoogte!

aangepast door bofkont
Geplaatst:

Bedankt Horus, het is wel iets wat ik op zeer korte termijn opgelost wil hebben, ik erger mij er toch aan.

Al staat de wagen momenteel in de winterslaap.

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Gisteren eindelijk naar mijn restyler/schade man geweest om de motorkap te stellen ondanks de winterslaap.

Was bang dat de hele neus al afgebouwd moest worden, viel uiteindelijk heel erg mee.

 

De motorkap vergrendeling een slag terug zodat hij wat minder diep valt, en hij heeft over de hele breedte achter nummer 8 de schroeven eens losgemaakt, daar was duidelijk dat het bovenste gedeelte een stukje naar voren moest geschoven worden nog zodat de boel ook weer enkele MM zakt, al met al heel erg precessie werk.

Maar mijn motorkap ligt nu wel weer precies gelijk met de voorbumper :thumbup:

 

1_zpsj1bagvzf.png

  • Administrator
Geplaatst:
Op 12-1-2017 om 18:49, Ruud_19 zei:

Is de naad tussen motorkap en bumper wel overal even breed?

^^ dat bedoelde ik ermee....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.