Ga naar inhoud

schurend geluid bij het starten


pietz4

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik zal mij even voorstellen.

 

Ben Piet en kom uit Twente.

 

Na een paar maanden dit forum te hebben georiënteerd ben ik mij eindelijk eens gaan registreren ;-)

 

Zelf heb ik nu bijna een jaar een prachtige black metallic BMW Z4 bj. 2004. 2.5 192 pk. (foto's volgen)

Helaas bleek de auto op de eerste 6 maanden na, niet meer zo mooi te zijn van de binnenkant als van de buitenkant.

 

Na een half jaartje rijden doken enkele mankementen op waaronder een druppelende Lekkage (inmiddels verholpen), Engelse koplampen (inmiddels verholpen) maar ik zit nog met een paar kleine dingetjes. 

 

Misschien dat andere forumleden hetzelfde probleem hebben ervaren? 

Als ik de auto koud start, hoor ik sinds enkele weken een schurende/droge krijs geluid. Dit is alleen wanneer de auto koud start, als ik daarna de auto weer start al is het na 5 min rijden, hoor ik dat geluid niet meer. dan krijg ik gewoon een soepellende overgang te horen.

 

Een ander probleem dat ik 3 dagen terug heb ervaren, is dat ik na het starten van de auto uit het niets ineens een piepende/alarmerende geluid vernam, Dit alarmerende geluid bleef aanhouden zelfs tijdens het rijden.

Dit duurde ongeveer 15 seconden, daarna ging die uit en na een poosje ging die weer af. En dit herhaalde zich een paar keer.

Zelfs toen ik de auto had geparkeerd en op slot had bleef die af gaan. Hij gaf verder geen storing aan, heel vreemd.

 

Ik moet zeggen dat er op die dag veel sneeuw was gevallen, wellicht dat het daar mee te maken heeft gehad.

Want de afgelopen 2 dagen heb ik er geen last meer van gehad, Weet iemand waar het aan kan liggen?

 

mvg

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dag Piet welkom op het forum. Ik zou eerst starten met het uitlezen, wellicht komen er foutcodes uit aan de hand waarvan beter de bron van de geluiden bepaald kan worden.

Link naar reactie

Ik gok dat het iets is met 1 van je multiriemen.

Een riem die slipt of een roller die versleten is oid. (kan dus ook de poelie van de dynamo oid zijn, hoeft niet speciaal een spanrol te zijn)

Maar zoiets is het makkelijkst te traceren door iemand die daadwerkelijk de auto start. :wink:

 

En natuurlijk welkom op het forum :)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Startmotor zou ook kunnen, maar zelf denk ik dat die dan onderhand wel compleet stuk zou zijn binnen een paar seconden als die zulk geluid geeft ook als de motor al loopt..

Maar goed, het is toch iets wat je met het oor moet lokaliseren, dus dat kan niet van achter een monitor :)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.