Ga naar inhoud

Wat voor afdekkapje?


Wijnand'Z

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Na al een tijdje dit forum gevolgd te hebben en verschillende Z3's bekeken te hebben,  heb ik sinds 2 maanden eindelijk mijn eigen Z3.

Ik ben woonachtig in Alkmaar, ben 56 jaar en heb nu een mooie Boston green  Z3, 1.9 uit "97.

Bij mijn Z3 zat een hardtop. Deze hardtop heb ik nu verkocht omdat ik hem met softtop mooier vind, en ik ook geen plek heb om hem straks knap op te bergen.

Ik heb nu de hardtop gedemonteerd, evenals de bevestigingsset.

Nu vraag ik mij af wat er oorspronkelijk op de plek  hoort te zitten, waar de bevestigingsset zat. Ik vermoed dat er ook een soort afdekkapje hoort te zitten.

Wie kan mij daar duidelijkheid in geven, eventueel met een plaatje, en zijn deze ook weer los te koop?

Vast bedankt voor de reacties

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wijnand, welkom op het forum en veel plezier met je ZZZ. Plaatjes zijn we gek op......, maar dan geen afdekplaatjes, maar pics!

 

Ad Kusters is de Z3 goeroe, kijk eens op zijn site, waarschijnlijk zie je hier de bedoelde plaatjes:

http://www.adkusters.dsmynas.com/Website mynas/BMW Z3 handleidingen/EBA Z3/BMW EBA Z3 hardtop installation.pdf

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

Bedankt voor jullie reacties.

Als ik naar de handleiding van Ad Kusters kijk, kan ik niet ontdekken wat voor afdekplaatje er origineel hoort te zitten (of kijk ik niet goed?).

Heeft iemand misschien een foto van die plek, precies achter de stoel, waar de bevestigingsset wordt geplaatst (maar dan nog met originele situatie)?

 

p.s. Ik zal snel een fototje plaatsen.

Link naar reactie

Hoi Wijnand welkom! En ik denk dat dit de afdekking is die je bedoeld, waarschijnlijk nummertje 12 maar dat weet ik niet zeker http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/Z3-Roadster/Europe/Z3_2.8-M52/L-N/1998/browse/vehicle_trim/interior_body_trim_panel/

Je kan ook Roodkapje een belletje geven wellicht heeft hij nog een verdwaald setje. 

IMG_0781.JPG

Link naar reactie

Hoi Creed, bedankt!

Dit lijkt inderdaad het onderdeel wat ik zoek!

Ik kijkt eerst even of de koper van mijn hardtop dit setje over heeft, en anders ga ik "Roodkapje" benaderen.

Weet jij ook hoe ik Roodkapje kan benaderen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.