Ga naar inhoud

Even voorstellen - Jeremy/Amigo


Amigo

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen!

 

Zojuist ben ik toegelaten op dit forum, waarvoor dank! Ik zal mij eventjes voorstellen, wel zo netjes als je nieuw bent hier en dan hebben jullie een indruk wie er praat. Ik weet niet of dit de normale gang van zaken is, maar ik kan ook gelijk op deze manier mijn reden van aanmelding melden en waar ik naar op zoek ben. :)

 

Mijn naam is Jeremy, forumnaam Amigo, en ik ben van bouwjaar 1991, 25 jaar oud dus. Ik heb inmiddels al 3 BMW's versleten en ben momenteel gelukkig eigenaar van mijn 4e, een E90 330i uit 2006. Een hele fijne wagen, met natuurlijk een heel erg fijn blok voorin. Het betreft een vrij luxe High Executive uitvoering met momenteel iets meer dan 180.000 op de teller. Deze wagen gebruik ik als dagelijks vervoer en ondanks de 258pk is deze auto nog goed betaalbaar, ik rij namelijk 90% snelweg en heb een gemiddelde van 1 op 13! In 2010 ben ik begonnen met een E46 320ci en deze werd na een jaar ingeruild op een 325ci. De 325ci heb ik in totaal bijna 3 jaar gehad, waarbij ik tussendoor nog een uitstapje gemaakt had naar een 130i. Ook de laatst genoemde wagen reed fantastisch, maar ik ben toch meer een 3-serie man. De E90 330i bevalt dus enorm als dagelijkse auto, maar ik ben sinds een maandje mijzelf aan het oriënteren op een E85 Z4, de roadster versie dus. Ik heb eigenlijk alleen nog maar 6 cilinders gehad dus ook deze Z4 zou een 6 cilinder moeten wezen, het liefst dan wel een 3,0(s)i. Een hele nette 2,5 wil ik ook nog overwegen, maar bij de E46 begon het ook te irriteren dat er nog een snellere versie van was (op de turbo- en M-blokken na).

 

Foto's van de 330i;

 

IMG_0103_zpscjrsmvly.jpg

Zomersetup

 

IMG_1251_zpskdzb64pm.jpg
Wintersetup

 

IMG_0057_zps839vg0js.jpg

Interieur

 

 

Zoals gezegd ben ik dus op zoek naar een Z4 E85 met 2,5 of 3.0 motor. Mede op dit forum heb ik al het e.e.a. gelezen over aandachtspunten en waarop te letten bij aanschaf van zo'n automobiel. Wellicht weten jullie een leuke te staan die aan mijn eisen voldoet? Ik speur dagelijks marktplaats, AutoScout24 en gaspedaal af met wel een paar mooie exemplaren, maar hét complete exemplaar wat ik zoek heb ik (nog) niet gevonden. Zo zou ik graag de volgende eigenschappen willen;

 

  • Z4 2,5 of 3,0. 3,0 enorme voorkeur
  • Een leuke kleurencombinatie (Zwart/rood, zwart/beige, zilver/rood, grijs/bruin etc.)
  • Styling 108 18" OEM velgen
  • Handgeschakeld (must!)
  • Lederen bekleding (sportstoelen enorme pré)
  • Stoelverwarming
  • Xenon
  • Navigatie, sportstuur en andere opties altijd welkom

 

Wat ik niet wil is dezelfde uitvoering als de E90, ik wil dus géén zilver exterieur met zwarte binnenkant, tenzij dit een extreem goed onderhouden exemplaar is met weinig kilometers voor een goede prijs, maar het liefst bovenstaande. Voor de E90 is zilver/zwart prima, maar de Z4 moet en mag er wat mij betreft wel écht uitspringen. Ook wil ik geen kale auto's, aangezien ik toch een luxepaardje ben. Mochten jullie iets leuks weten te staan, dan hoor ik dat graag, al dan niet via PB. Mijn budget is compleet afhankelijk van de staat van de wagen, maar ik wil toch het liefst onder de €20.000.- blijven.

 

Groetjes,

Jeremy

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dank je wel! Geduld is helaas niet mijn sterkste kant... :blush:

 

Wat ik vergat te melden, ik wil het liefst een origineel Nederlandse auto, met minder dan 110.000km op de teller. Ik ben niet van plan om er meer dan 10.000km per jaar in de rijden aangezien ik nog steeds voor het overgrote deel de E90 zal pakken, dus op die manier is het wellicht een investering voor de toekomst! Uiteraard moet de volledige onderhoudshistorie bekend en aantoonbaar zijn, maar dat is natuurlijk bij iedere nieuwe-tweedehands auto het geval. :)

 

Ik vind dit een erg geslaagde combinatie bijvoorbeeld!

Link naar reactie

Welkom op het forum! Ik zou inderdaad Autoscout goed volgen. Aanbod in Duitsland is uiteraard veel groter, Mobile.de plus Autoscout zijn de sites. Ook is het daar goed mogelijk auto's met een volledige historie te vinden, zou dit zeker meenemen gelet op je specifieke wensen. Spreek uit ervaring....

Link naar reactie

Bedankt voor jullie leuke reacties! Het kriebelt ook enorm moet ik zeggen, ik struin het halve internet af naar reviews, filmpjes, tips& tricks etc. en het moet en zal toch echt een 3.0 worden... En dan gaat mijn voorkeur nog het liefst naar een 3.0 met M54 motor, dus van 2003-2005. Ik heb ervaring met zowel de M54 (in de oude 325ci) en de N52 (in de huidige 330i) maar ik vind het geluid van een M54 vele malen mooier en klassieker. Al lijkt de N52 wel iets minder last van kwaaltjes te hebben (DISA, VANOS, olieverbruik...).

 

Moeilijk, moeilijk, moeilijk! Binnenkort maar 'ns gaan proefrijden... :lol:

Link naar reactie

Grappig, ik had op mijn 3 serie de zomer/wintervelg precies andersom qua type velg :)

Succes met de zoektocht, een 3.0si moet binnen je bereik liggen maar het is wel zoeken inderdaad, succes!.

aangepast door Flipje
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.