Ga naar inhoud

M54B22 en olie


LEXW

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

 

Ik heb eind 2015 de motor in mijn z4 helemaal na laten lopen om het hoge olie verbruik te verklaren en terug te dringen. Er is toen voor zo'n 4000 euro aan onderdelen vervangen. De kilometer stand is ongeveer 220.000

Nu is het verbruik 1 liter op 4500 kilometer en dat wordt als normaal aangeduid. Andere topics op dit forum geven een veel minder verbruik aan.

 

Wie heeft er nu gelijk, jullie op dit forum of de dealer?

 

Lex

 

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Ik ben benieuwd wat ze allemaal vervangen hebben. Ik heb zelf de M54B30 met rond de 100.000 km en had ook wat olieverbruik. Nou schijnt het niets geks te zijn met deze motor maar vond het toch irritant. Laatst heb ik op aanraden van diverse mensen op dit forum 5w30 vervangen voor 5w40, maar heb nog niet genoeg km's gereden om wat zinnigs over verbruik te zeggen.

 

Het probleem schijnt in de zuigerveren te zitten voor zover ik begrijp, en er zijn diverse oplossingen voor. Wat dikkere olie schijnt te werken, maar er kan ook een mod aan het vacuumsysteem worden gedaan, maar denk niet dat ze dit bij de dealer voor je gaan doen. Check even op youtube, staat een hele hoop info op.

 

gr

Link naar reactie

Een liter per 4500 kilometer valt algemeen gesproken ruim binnen de toleranties, zeker gelet op de kilometerstand. Pas onder de 1000 km moet je je zorgen gaan maken. Ik weet niet wat het verbruik was voordat je die 4000 euro hebt uitgegeven, maar daar had je heel wat liters voor kunnen kopen.  

Ook de suggestie om iets dikkere olie te gebruiken, is het overwegen waard.

En verder, alle motoren verbruiken olie, dat is onvermijdelijk. Meetbaar is een tweede, je zou bij een wissel exact moeten meten hoeveel eruit komt vergeleken met hoeveel je erin gestopt hebt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.