Ga naar inhoud

Vraag op het BMW 7 forum over de Z4


Emi

Aanbevolen berichten

Op het BMW 7 forum stelde iemand onderstaande vraag. Omdat ze er daar misschien iets minder verstand van hebben en omdat ik eigenlijk wel nieuwsgierig ben naar het antwoord, stel ik de vraag hier maar even <_<.

 

Hi all,

We hebben een tijdje geleden een nieuwe Z4 E89 18i (08/2016) aangekocht.
Nu was ik online op realoem eens aan het kijken wat de verschillen zijn tussen 18i en 28i.

Ik heb nu de volgende secties vergeleken
ENGINE ELECTRICAL SYSTEM
EGINE
EXHAUST SYSTEM
CLUTCH
FUEL PREPARATION SYSTEM
AUTOMATIC TRANSMISSION
BRAKES

De enige verschillen die ik vind zijn
Coolant pump, electric
28i: 11518635089
18i: 11517597715
Zelfde prijs

Base control unit DME / MEVD1729
28i: 12148661467
18i: 12148661466
Zelfde Prijs

Heat resistant plate Automatic transmission
28i: 24147644617 // 07119905527
18i: Niet aanwezig

Remmen vooraan:
28i: 330x24
18i: 300x24


Ik begrijp niet waar de meerprijs zit in deze modellen... Kan iemand mij hierop wijzen? 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een maatje van mij heeft een 418i gekocht maar door zijn honger naar meer vermogen deze laten tunen,hij heeft ook bekeken wat het verschil zou zijn qua motor tussen de 18i en 28i ,er schijnt iets anders te zijn aan of ivm de cilinderkop,de eindcompressie is iets hoger van de 2.8i ,schijnt het..

 

Voor tuning 173 pk,na tuning 280 pk Voor 800 eu (geloof ik)

 

Link naar reactie

Volgens mij hebben we het over garantie op de motor na tuning door een niet BMW dealer. Uiteraard vervalt je garantie als er blijkt motorschade te zijn ontstaan en er door derden de software mapping blijkt  te zijn veranderd en de oorzaak hier naar te herleiden zal zijn. Maar garantie is altijd al een gunst omdat de te beoordelen partij ook  de garantie verlener is. En als het een afwijkende en incidentele schade is kun je verhaal gewoon vergeten. Maar goed als je wilt tunen speelt geld een mindere rol en neem je extra risico''s. Maar je auto misbruiken  (racen) ook al heb je niet getuned zal ook je aanspraak op garantie doen verdwijnen. Ieders zijns meug.

Link naar reactie

Dus als je verantwoord wil laten tunen kan dat met behoud van garanties.

Maar wil je meer kan dat alleen als je daar de extra risico voor lief neemt en is het vaak een kwestie van geld.

Link naar reactie

Om dat elke optie geld oplevert en elke niet te leveren optie bij die auto net het verschil kan maken als het om geld gaat.

Waarom rijden er zoveel stekker hybrides rond van wegen het milieu of vanwege het bijtellingsregiem = geld en niet omdat de auto zo mooi is of zulke "mooie emissie cijfers laat zien. of omdat de auto zonder subsidie nooit gekocht zal worden. door de consument.

Verder heeft niet iedereen behoefte aan extra power. Als het maar rijd

Link naar reactie
52 minuten geleden, MNZ3M zei:

 

Waarom rijden er zoveel stekker hybrides rond van wegen het milieu of vanwege het bijtellingsregiem = geld en niet omdat de auto zo mooi is of zulke "mooie emissie cijfers laat zien. of omdat de auto zonder subsidie nooit gekocht zal worden. door de consument.

 

 

Ja maar bij die tuning zegt bmw zelf dat het geen invloed heeft op emissies of verbruik, en derhalve niet van invloed is op bpm/subsidies.

 

Waarom wordt het product dan niet standaard zo geleverd. Waarom is het standaardproduct dan een expres ingehouden/teruggehouden model?

 

Als die tuning daadwerkelijk voor extra emissie zou zorgen, en dat derhalve dus effect zou hebben op de te betalen bpm, dan zou het logisch zijn, maar volgens zeggen van bmw is dat nu dus niet zo.

Of ze moeten liegen natuurlijk.

 

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

^ Je zou bijna kunnen gaan denken dat als het verbruik afneemt, ook de uitstoot afneemt en dat daarom BPM teruggevorderd zou moeten kunnen worden. Maar daar zal de fiscus waarschijnlijk niet in mee willen gaan :huh:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.