Ga naar inhoud

Z4 dopjes, hulp gevraagd!


ChantalJ.

Aanbevolen berichten

Beste Z4 liefhebbers! 

 

Graag wil ik mijn vader een groot plezier doen. 

 

Hij heeft een zilveren Z4 uit 2004, zijn grote hobby. Zoals jullie zullen begrijpen wordt er goed voor gezorgd. Nu is er alleen iets wat hem stoort, misschien herkenbaar.. 

 

De openingen waar de spijlen waar de hardtop in valllen, zijn in de zomer open, 2 gaten. Voor mijn vader een doorn in het oog van zijn geliefde Z4. 

 

We zijn samen een keer naar de BMW dealer gereden, hij hoopte dat er dopjes voor zouden zijn. Bestaan niet. 

 

Nu wil ik hem voor zijn verjaardag verassen met op maat gemaakte dopjes. Hij zal er onwijs blij mee zijn!

 

Mijn vraag aan jullie, zou iemand voor mij de afmeting weten van deze openingen? 

 

Alvast bedankt! 

 

Groetjes Chantal 

Link naar reactie

Volgens mij bestaan daar wel afdichtstukjes voor hoor.

Ik zou moeten zoeken naar het onderdeelnummer.

 

Volgens mij bedoelt ze deze gaten:

Z4HARDTOP6400007.jpg

 

met dopje ziet het er dan zo uit:

 

Z4HardTopPrepKit006.jpg

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

die dopjes heb ik er ook op inderdaad ! ( heb geen hardtop maar schijnbaar wel de voorbereiding). wist alleen niet zeker of ze deze bedoelde.

 

waarschijnlijk weer een pipo aan de onderdelenbalie die er weer de ballen verstand van had. misschien als ze een onderdeel nummer heeft dat ze daarmee wellicht nog nieuw te bestellen zijn bij de dealer ?

 

 

edit : wie kan bevestigen dat het hier om nummer 14 gaat : http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BT31-EUR-04-2004-E85-BMW-Z4_25i&diagId=51_4916

aangepast door lightning87
Link naar reactie

Het zijn volgens mij de volgende onderdelen:

 

onderdeeltje 14:

3g6f.png

 

http://bmwfans.info/parts-catalog/E85/Europe/Z4_3.0i-M54/L-N/mar2004/browse/vehicle_trim/lateral_trim_panel_rear/#7079982_14

 

Te verkrijgen in zwart, beige en grijs.

Voor zover ik kan zien allemaal nog leverbaar bij bmw (en dus ook online aanbieders als leebmann etc.

 

 

Link naar reactie

als iemand kan bevestigen dat het inderdaad de nummer 14's zijn op de tekening van realoem, dan hebben we zelfs een onderdeelnummer voor je. lijkt mij dat je daarmee bij de dealer terecht zou moeten kunnen. je kunt anders dit altijd nog invullen op de onderdelenwebschop van ekris dan krijg je ze nog thuis gestuurd ook.

 

 

EDIT: inderdaad Guidok die had ik ook gevonden op realoem.

aangepast door lightning87
Link naar reactie

Prijzen (bmw dealer prijzen):

 

De dealer kan ze gewoon bestellen, want deze komen uit de webshop van ekris (en da's een bmw dealer)

 

Allemaal rond de 18 euro per dopje (best duur eigenlijk voor zo'n klein ding), behalve zwart links, die is € 2,86 op 1 of andere manier....

 

op deze link zie je foto's van hoe die dopjes eruit zien:

https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/door-panel-trim-cover-left/51437079981/

 

Je moet dus weten welke kleur je wilt, en dan kan de dealer ze gewoon bestellen als ie een beetje wakker is.

 

Dit zijn de dealerprijzen:

Overzicht van uw producten

 

Nummer Omschrijving Modelcode Bestel
aantal
Prijs Prijs excl.  
51437079985 Afdekking links E85 /o 1x € 17,22 € 14,23 Verwijderen
51437079986 Afdekking rechts E85 /o 1x € 17,22 € 14,23 Verwijderen
51437079981 Afdekking links E85 /o 1x € 2,86 € 2,36 Verwijderen
51437079982 Afdekking rechts E85 /o 1x € 18,15 € 15,00 Verwijderen
51437079983 Afdekking links E85 /o 1x € 17,45 € 14,42 Verwijderen
51437079984 Afdekking rechts E85 /o 1x € 17,45

€ 14,42

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ja maar dat is dealereigen. Dat gebeurt bij bmw, maar ook bij andere merken.

Ik kreeg bij een bepaald merk ooit een keer de opmerking waarom ik altijd zulke moeilijke onderdelen wou....tsja

 

Maar je moet het zo zien, als jij in staat bent om openhartoperaties uit te voeren èn het onderdelencomputerprogramma van bmw te bedienen, wat ga jij dan doen?

Openhartoperaties uitvoeren in het UMC tegen een salaris van 4 ton/jaar of voor 1500 euro per maand achter de bmw onderdelenbalie zitten?

De ene dealer heeft daar iemand zitten die altijd goed werk aflevert en de andere heeft daar iemand zitten die vooral goed de vloer kan vegen.

En dat terwijl het onderdelenprogramma van bmw heel veel beter en duidelijker werkt dan veel programma's van andere merken.

 

Ik heb het heel vaak gehad dat ze iets niet konden vinden en dat ik ze bij het handje moest nemen.

Wat mij vaak onduidelijk is dat sommige dealers andere minimumhoeveelheden aanhouden dan andere dealers....

Zo zit ik nog steeds met 8 plastic moeren in mijn maag die alleen gebruikt worden om de kapjes vast te houden die de achterlichten afdekken in de kofferbak....

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Zowel samen met m'n vader en alleen bij de BMW dealer geweest, maar beiden keren hadden ze geen idee.. 

 

Maargoed, ik vind wat betreft auto's/garages dat er een hoop verschil in zit. Werd mij laatst geadviseerd nieuwe software in m'n auto te nemen, naar een andere garage gegaan, was het probleem na 15 min verholpen. Heeft misschien te maken met wat Guido zei. Maargoed dat geheel off-topic ?

Link naar reactie

Ja als je via het internet wilt bestellen/laten bezorgen dan is dat via de webshop van ekris goedkoper dan via leebmann.

Scheelt op het totaalbedrag ruim 10 euro. (ekris heeft maar 2 euro verzendkosten)

 

Teruggaan naar de dealer is natuurlijk nog net ietsje goedkoper, maar dan moet je het wel in je hart hebben om de man achter de balie diep tot op het bot te beledigen door te laten zien hoe je zijn werk beter kan doen dan hijzelf dat kan :171:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
22 uren geleden, GuidoK zei:

Wat mij vaak onduidelijk is dat sommige dealers andere minimumhoeveelheden aanhouden dan andere dealers....

Zo zit ik nog steeds met 8 plastic moeren in mijn maag die alleen gebruikt worden om de kapjes vast te houden die de achterlichten afdekken in de kofferbak....

Njaa dat komt soms doordat je iets alleen @ 10 kunt bestellen en de ene daler legt de rest dan maar op voorraad en de ander niet...

Link naar reactie
22 uren geleden, GuidoK zei:

Ja maar dat is dealereigen. Dat gebeurt bij bmw, maar ook bij andere merken.

 

Hmm gelukkig niet overal,wij zijn volvo penta dealer,maar wij zoeken alles gewoon op hoor,en als wij het niet kunnen vinden gaan we gewoon te rade bij het servicecenter.

Ik had laatst nog een mannetje voor onderdelen van een oude drive,was al overal geweest had iedereen gebeld ,uiteindelijk ten einde raad waren wij de laatste hoop ,en ik zei heel droog mooi man wat heb je ervan nodig dan bestellen we dat even.....die komt wel weer terug voor meer spullen ..

Link naar reactie
Op 14-12-2016 om 15:51, ChantalJ. zei:

 

Graag wil ik mijn vader een groot plezier doen

Tjonge, wat een leuk idee Chantal! Zal het laten lezen aan mn dochter:sCo_chinscratch:.....ik heb nog 4 velgen met zomerbanden liggen, ik bestel een paar dopjes.....vervolgens laat ik onze Dokter Guido een lijst van álle benodigde onderdelen bij elkaar zoeken.........en voilà mijn kerstlijstje is klaar........en mijn dochter zorgt dan dat mijn 2e Z4 bij elkaar gesprokkeld wordt...:schater::sFun_nahnahna: Goed kerstkado!!!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.