Ga naar inhoud

Heeft iemand gehoord van een meeting in Toscane?


Aanbevolen berichten

Hoi!

 

om 13 augustus ik was op weg naar een Agriturismo in Toscane vlakbij Monteriggioni toen ik heb een ZZZ 2.8 met spaanse nummerplaat, gevolgd door een witte Z4 en ik kwam op weg in tussen deze twee, De ZZZ had op de windscherm een sticker met de Tricolore vlag en "2016" erop (ik konde niet alles lezen). Wij hebben vie de achterspiegel begroeten en zij zijn naar de dorp van Monteriggioni gegaan...ik denk dat zij gelofden dat wij van de meeting waren, maar wij moesten dringend naar de bestemming raken en ik heb niet gevolgd...weet iemand of een BMW of een Z meeting in Toscane?

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Administrator

^Heb ik nieuws voor je: Als je geflitst bent, ga je hem écht wel thuis ontvangen, en dat kan tot 365 dagen duren, weet ik uit eigen ervaring...

Link naar reactie
5 uren geleden, BMW-Z-CSi zei:

^Heb ik nieuws voor je: Als je geflitst bent, ga je hem écht wel thuis ontvangen, en dat kan tot 365 dag duren, weet ik uit eigen ervaring...

 

Hoe weet jij dat zo zeker? Ik rij al jaren lang door Italië waarbij ik de autostrada als verlengstuk van de Duitse autobahn gebruik ( ja ik weet het Zwitserland zit er tussen) maar heb nog nooit een bekeuring ontvangen.

Link naar reactie
  • Administrator

En vind jij dat gek? Tegen de tijd dat die bekeuring richting Nederland gaat, staat dat kenteken al meer dan een half jaar niet meer op jouw naam :sFun_whistle:

 

Ik heb er de afgelopen 5 jaar al 2 ontvangen. En dan niet via het CJIB maar vanuit Italië. Eerst denk je dat het spam is, maar dus niet...

 

Link naar reactie

^Ik vind het raar...of misschien jij was aan het heel hard rijden.

 

Ik heb een vriend die een Carabiniere is, die heeft me verteld dat er is geen gedeelte nummerplaten database tussen Italie en Belgie/NL...dus als het waard de moeite is (betekent als de bedrag van de boete hoog genoeg is) moet de Italiaanse Politie aan de Nederlandse Politie jouw gegevens aanvragen,,,en misschien is daarom het heeft zolang geduurd.

 

Normaal gezien rijd ik binnen de snelheidslimiet, maar soms heb ik wegens distractie ietsje hoger gegaan, ook op snelwegen met de Tutor (trajectcontrole) maar tot nu geen boete. Ik heb nooit veel te hard gereden voor een flitspaal of een Tutor om te proberen...

Ik heb toch een paar parkeerboetes gevonden op mijn vooruit maar niets is ooit gebeurd.

aangepast door BMW-Z-CSi
FQVWD
Link naar reactie
  • Administrator

^Ik heb dat ook gehad toen ik in Sienna onbewust door een voetgangerszone (die volstond met auto's en waar ook andere auto's reden) reed. Vervolgens krijg je veel later (bij mij een maand of tien) een bericht dat er een pakketje voor je is, Dat is dan een aangetekende brief in het Nederlands. Dan blijkt er ook nog eens een heel call center te zijn waar je terecht kunt met vragen over je bekeuring, waar je ook weer in het Nederlands terecht kunt. Ofwel; het kan zeker en ze pakken het dan juist zeer professioneel aan ...

Link naar reactie
  • Administrator

^jups. En niet te vergeten dat je sowieso de lul bent wanneer je openstaande bekeuringen hebt en ze je bij de grens eruit pikken...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.