Ga naar inhoud

BMW Antenna adapter


TJ Tom

Aanbevolen berichten

Ik heb enkele jaren geleden een nieuwe radio ingebouwd (Alpine) en heb toen gemerkt dat de aansluiting van de antenne niet paste op de nieuwe radio. Aangezien ik nooit naar de radio luister heb ik dit destijds gewoon gelaten. Echter zou ik dit nu wel graag eens op orde zetten. Ik weet alleen totaal niet wat ik hier juist voor nodig heb. Ik lees op het internet dat het blijkbaar niet zomaar een tussenstuk is dat ik nodig heb maar dat er ook een versterker op moet worden aangesloten (OEM prijs €200). Dit vind ik wel wat duur voor een beetje radio luisteren :)

 

Op Pelicanparts lees ik dan weer dat een gewoon tussenstuk voldoende is, zie foto : 

Weet iemand of dit inderdaad voldoende is, zoja, waar ik dit stuk juist kan vinden. Ik ken niets van antenne aansluitingen dus weet eigenlijk niet eens naar wat ik juist moet zoeken. 

 

Alvast bedankt!

pic16.jpg

 

 

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi Tom,

 

De eventuele antenne versterker zit bij de antenne, je hebt alleen een adapter nodig van de BMW steker naar de steker voor de Alpine, gewoon bij Conrad :

 

https://www.conrad.de/de/antennen-adapter-iso-auf-bmwvw-371713.html

 

Kijken welke je voor de alpine nodig heeft en welke achter de radio past.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Als het kan helpen, toen ik moest wisselen van de Blaupunkt naar de Clarion op mijn Z3, ik moest deze kopen. 5€ bij elke garage.

315GaeHi-UL.jpg

 

De elektricien van de garagist wist onmiddellijk wat ik nodig had...dus gok ik het is een vrij bekende nood met de BMW's...

aangepast door Gundun
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.