Ga naar inhoud

Vervangen klep middenconsole


Aanbevolen berichten

na mezelf wild gezocht te hebben naar een how-to om de klep tussen de stoelen te vervangen hierbij een snelle how to by me:

 

wat heb je nodig:

-een kruisschroevendraaier met een kleine kop

- beetje spierkracht

- geduld

 

het begint met de 2 kleine schroefjes aan de onderkant bij het scharnier van het klepje

 

deze 2 dus (in uitgedraaide staat in dit geval) :

30EDE2BF-BF94-4811-9B12-9C85A40DB333_zps

 

 

als deze eruit zijn zit het klepje nog steeds vast :

 

 

 

B986031A-6627-461D-9A4D-B8DD6BC343F3_zps

 

 

het is dan een kwestie van een beetje wiebelen en trekken om het klepje eruit te trekken.

 

 

hier de reden dat ik hem heb vervangen, het pinnetje wat tegen de lichtschakelaar komt en wat er voor zorgt dat hij op slot staat is afgebroken:  

 

30147C5C-4C5B-4509-80F3-380C4F8A69D3_zps 

 

 

 

hier zie je  ook goed de bajonetsluitinkjes op de scharnietpuntjes waardoor je een beetje moet wiebelen tijdens het trekken. normaal wordn deze op hun plaats gehouden door de 2 schroefjes. 

 

voor het terug inhouwen :

 

precies omgekeerd. het wiebelen is nu wat lastiger maar zou met wat geduld en wat precies druk werk goed moeten komen. schroefjes er weer in en klaar is kees

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De schroefjes hoeven er niet helemaal uit, op de eerste foto zijn ze ver genoeg uitgedraaid om de klep los te kunnen trekken.
En dan de klep onder45 graden lostrekken, waarbij je het idee hebt dat er iets afbreekt, mar dat is niet zo.

Het voordeel van het laten zitten van de schroefjes is bij het demonteren, het plaatsen van die kleine dingen drijven je soms tot <piep>
ze vallen dan altijd naar een plek waar je weer moeilijk bij kunt.

Link naar reactie
  • Administrator

Of je de schroefjes wel of niet laat zitten (waarbij een stukje tape erover ook kan voorkomen dat ze er uit vallen) of dat je ze er eerst uithaalt en ze netjes weglegt lijkt me vooral afhankelijk van of je de klep zelf weer opnieuw wilt gebruiken.

Link naar reactie

ik hou de klep erbij, je kunt er namelijk altijd een schroefje in draaien oid. maar ik had de schroefjes toch nodig want er zaten zover ik weet geen nieuwe bij ( of die zitten nog in het doosje :171: )

Link naar reactie
  • 6 jaren later...

 Hoi, zou ook graag de klep vervangen door de laatste versie met pen en brillen vak.  Echter kan ik het BMW nummer van de bewuste klep niet vinden.

Zou iemand kunnen helpen? Bij voorbaat dank,

 

Mini75

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.