Ga naar inhoud

Z3 gezocht (Z4?)


HAL2001

Aanbevolen berichten

Vandaag voor het eerst een Z4 bekeken. Ongelooflijk aardige particuliere verkoper, geschiedenis van de auto klopte, maar ook een verschrikkelijk hok van een wagen. Daar moest zeker een paar 1000 euro tegenaan om hem enigszins toonbaar te maken. Het was een 2.5i uit 2003 met 117000km op de teller met een vraagprijs van 11900 euro. Topaasblauw met hele lichte crèmekleurige bekleding. We zijn, nadat ik hem had verteld dat ik niet geïnteresseerd was in aankoop, ook nog even een rondje gaan rijden. Dat was wel leuk.  

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Wat klopte er niet aan??

"hok van een wagen" is nogal een uitspraak, een setje velgen kost ook al makkelijk €1000...

 

verder is €11500 geen gekke prijs voor een auto met aantoonbaar 117000 km, de meeste auto's die ik in mijn zoektocht tegen ben gekomen waren duurder, met meer kilometers of minder betrouwbaar. (Hangt ook af van de opties).

Link naar reactie

Corrosie motorkap. Totaal verwaarloosd lederen interieur dat volgens mij door de amateur inmiddels niet meer is te redden. Krassen in de lak. Versnellingspook helemaal afgesleten. Zeer beschadigde wielen. Kapot derde remlicht. Hele vieze motorruimte. Heb daarna niet verder gekeken want toen was ik er wel klaar mee. Oh ja, binnenruimte lijkt kleiner dan in een Z3. Klopt dat?

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Vergelijk met een Z3 heb ik niet, die stond niet op mijn wenselijst :)

 

viel mij bij de mijne op (maand geleden gekocht, Z4 met 80.000km ) dat pook en stoelen en stuur ook al aardige gebruiksschade hadden... Meer dan ik zou verwachten bij een auto met 80.000km op de klok (maar de stand klopt wel). 

 

Krassen in lak kan ik vanaf de computer natuurlijk niet Beoordelen... Krasstraat? 

 

Beschadigde wielen is gewoon slordig (en wel een teken hoe er met de auto om is gegaan). Vies motorruim = geen liefhebber (maar daar ben ik zelf ook geen held in). Rij wel veel en bespaar niet op onderhoud, auto kan technisch in uitstekende staat zin.  in Mijn opinie is een vies motorruim weinigzeggend. 

Link naar reactie

De algehele indruk was dat de auto weinig liefde heeft gehad en dan houdt het bij mij snel op. Ik kan echt wel door bepaalde tegenvallers heenkijken maar dit was gewoon te veel. Geen idee nog hoe andere Z4's in die prijsklasse er uit zien maar ik hoop dat dit een uitzondering was. Overigens heeft deze auto mij nog niet definitief in het Z4-kamp gekregen, al was het korte ritje wel leuk. 

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Dank Ed, Ik ga eens even op mijn gemakje op de site kijken. Goed om te weten dat jij daar bent geslaagd.

 

EDIT: Nou Ed, dat is toch wel heel wat anders dan wat jij hebt gekocht.... Maar bedankt! :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hoe meer Z3's ik bekijk, hoe vaker ik schrik van de vraagprijzen. Mijns inziens zijn de prijzen voor Z3's vaak veel te hoog als je bekijkt wat je er voor krijgt. De exemplaren die ik tot nu toe heb gezien waren vaak in slechte staat. Voorlopig dieptepunt was deze: http://www.stam.nl/bmw-z3-2001-roadster-30-sport-line-leernl-auto-soestdijk-stam/occ2414872?conpag=p000225 De Z4 wordt met de dag interessanter al zal ik dan wel mijn budget moeten bijstellen. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zo, helaas net naast een mooie Z4 gegrepen. Ik was de tweede gegadigde maar de eerste nam hem toch. Dus als iemand hier weer tips heeft van mooie auto's die niet op de voor de hand liggende plaatsen te koop staan (gaspedaal. Marktplaats enzo) dan hoor ik het graag!

Link naar reactie
  • Administrator

Misschien moet je dan even wat meer vertellen over het exemplaar waar je naast greep, als voorbeeld van een exemplaar dat dus voldoet aan de zoek criteria. :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

Intrigerend; die zag ik toevallig vandaag nog op Autoscout met een EUR 4000,- hogere vraagprijs:

 

http://ww3.autoscout24.nl/classified/274249691?asrc=st|as

 

Wat denk je van deze als alternatief?

 

http://ww3.autoscout24.nl/classified/290590525?asrc=st|as

 

Link naar reactie

Heel raar die eerste advertentie. Ik heb hem gemaild. Die 2e is interessant vanwege de uitvoering. Maar zoals ik al eerder schreef: ik vind grijs met zwarte bekleding wel een beetje saai. Maar dank voor de advertentie. Ga er morgen serieus naar kijken. 

aangepast door HAL2001
Link naar reactie
Op 6/10/2016 om 16:29, HAL2001 zei:

Hoe meer Z3's ik bekijk, hoe vaker ik schrik van de vraagprijzen. Mijns inziens zijn de prijzen voor Z3's vaak veel te hoog als je bekijkt wat je er voor krijgt. De exemplaren die ik tot nu toe heb gezien waren vaak in slechte staat. Voorlopig dieptepunt was deze: http://www.stam.nl/bmw-z3-2001-roadster-30-sport-line-leernl-auto-soestdijk-stam/occ2414872?conpag=p000225 De Z4 wordt met de dag interessanter al zal ik dan wel mijn budget moeten bijstellen. 

Bijzonder bedrijf dit. In de advertentie staan allemaal nietszeggende detailfoto's van knopjes en dingetjes, maar ze hebben nog niet eens de moeite genomen om de auto te stofzuigen of een doekje over het leer te halen. Kun je nog beter zien hoe vuil het interieur is :rolleyes:

Link naar reactie

En dan heb je de auto nog niet in het echt gezien. Op zich allemaal niet erg dat de auto vies of verwaarloosd is, als de prijs maar goed is. En deze is m.i. Gewoon veel te duur. Jammer want hij heeft alle opties die ik wil. 

Link naar reactie

Een 'vieze' auto is niet erg; hoewel de daadwerkelijke staat daardoor wat lastiger te beoordelen is, hoeft die niet slecht te zijn. Begrijp me goed ik zie ook liever een schone gepoetste wagen, maar vaak is de prijs er dan ook weer naar. Ja, wat wil je. Hollanders he!

aangepast door Horus
Link naar reactie

Zie mijn posting boven die van jou. Vies is helemaal niet erg maar als uit de hele presentatie van de auto blijkt dat het je geen f**k kan schelen maar je vraagt wel de hoofdprijs, dan haak ik af. 

Link naar reactie

Dank voor de tip!

 

Helaas wel weer in de 13-in-een-dozijn kleurstelling grijs/zwart maar ik heb toch contact opgenomen omdat het een facelift is. Ik heb alleen geen enkele ervaring met invoer. Een ruwe berekening laat al zien dat hier ruim 1700 euro aan bpm bijkomt.

Link naar reactie
  • Administrator

Patje. We hebben eerder je advertentie al uit je voorsteltopic verwijderd en nu weer hier. Als je hier wilt adverteren - en daar valt ook dit soort "sluikreclame" onder - dan kan dat als je donateur bent geworden. :thumbup:

Link naar reactie
12 minuten geleden, HAL2001 zei:

Dank voor de tip!

 

Helaas wel weer in de 13-in-een-dozijn kleurstelling grijs/zwart maar ik heb toch contact opgenomen omdat het een facelift is. Ik heb alleen geen enkele ervaring met invoer. Een ruwe berekening laat al zien dat hier ruim 1700 euro aan bpm bijkomt.

 

 

Dit is mijn wagen Jan , indien je toch interesse hebt in een (nette) 13-in-en-dozijn stuur me dan maar via caab@telenet.be   :P

Link naar reactie
2 minuten geleden, 2.5si zei:

Patje. We hebben eerder je advertentie al uit je voorsteltopic verwijderd en nu weer hier. Als je hier wilt adverteren - en daar valt ook dit soort "sluikreclame" onder - dan kan dat als je donateur bent geworden. :thumbup:

 

 

ooow , ik wou deze brave man maar een goede tip geven ...  :)

Link naar reactie
3 minuten geleden, 2.5si zei:

Dat doe je dus niet zo ... En mag jij liegen van je moeder?

 

jammer genoeg heb ik al een tijdje geen ouders meer , maar ben ondertussen ook al een tijdje volwassen , sorry dan  :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.