Ga naar inhoud

Z3 gezocht (Z4?)


HAL2001

Aanbevolen berichten

Vrienden!

 

Het begint er steeds meer op te lijken dat mijn coupé naar een andere liefhebber gaat. Ik vond en vind het nog steeds een schitterende auto maar elke zomer is het weer lastig om dat dak open te krijgen. Het is me tot nu toe niet gelukt. ? Ik ben dus weer op zoek naar een cabrio. Ik denk ook na over andere merken (SLK? Audi? Geen TT) maar als ik alle voor- en nadelen op een rij zet, drijft de Z3 toch vanzelf weer boven. Ik denk dat de Z4 een beetje te hoog gegrepen is want ik heb mijn budget niet te hoog gesteld. Bovendien vind ik een Z4 alleen leuk als hij iets bijzonders heeft, zoals een aparte kleur of bekleding. 

Ik kijk nu al een paar dagen naar gaspedaal.nl maar daar drijft niet veel boven.

Dus als één van jullie iets te koop heeft dan houd ik me aanbevolen. 

 

Mijn wensen:

-Dak dat naar beneden kan :)

-6 cilinders (2.8 of 3.0 liefst)

-Airco

-Facelift-model (in het geval van een Z3)

-Liever geen zwart

-Liefst met cruise control (al is achteraf inbouwen natuurlijk niet duur bij de nieuwere modellen)

-Liever geen licht beige bekleding

-Zo laag mogelijke kilometerstand

-+/- 10.000 euro maar ik ben flexibel als het om een mooi exemplaar gaat

 

Eigenlijk wil ik dus gewoon mijn coupé terug maar dan als roadster. :mellow:

 

Maar als iemand iets anders moois ziet langskomen dan ben ik altijd nieuwsgierig. Je kunt zomaar worden gegrepen door een mooi exemplaar.

 

Dank alvast!

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Bovengrens 10.000 liever minder. Ik heb 2 keer mobile.de afgestruind en vond dat erg tegenvallen. Misschien doe ik iets fout maar ik kwam op prijzen die vergelijkbaar waren met NL en niks speciaals. 

Link naar reactie
  • Administrator
51 minuten geleden, HAL2001 zei:

ik ben niet kapot van de bekleding. 

Hoeft ook niet...

 

Koop 'm maar, gaan we daarna interieurtje wisselen :thumbup::rolleyes:

Link naar reactie

Nu ik een tijdje hebt rondgekeken, wordt het steeds duidelijker wat ik nou eigenlijk zoek. Ik heb mijn wensen iets duidelijker op een rijt gezet in het eerste bericht.

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Bij die laatset Z3 ben ik wezen kijken. Al 2 keer. Komt erg in de buurt van wat ik wil. Helaas is het dak totaal versleten, de wielen zijn tot op het bot gecorrodeerd en de stoelen zijn beide raar versleten op de wangen. Best raar bij die kilometerstand. Ik vind dat allemaal geen probleem maar dan moet de prijs goed zijn. De vraagprijs is echt een lachtertje. De garage is van goede wil maar de auto wordt in consignatie verkocht. Ik heb een bod gedaan maar onze prijzen liggen best ver uit elkaar. Overigens staat de garagehouder aan mijn kant. Hij vindt zijn klant te duur. Haha.

Ik vroeg me af of de auto hier bekend is.

Link naar reactie
14 minuten geleden, lightning87 zei:

Geen ervaring met invoer maar dat schijnt niet heel moeilijk/duur te zijn toch? Ik blijf het een enorme overgang vinden van de Z3 naar dit soort Z4's. Ik vind de Z3 eigenlijk veel leuker en mooier....

Link naar reactie

Ik heb zelf ook het idee dat de stoelen niet in de auto hoten maar ik vind ze wel mooi. Verder heb ik een goede indruk van de garage. Ik mag hem zelfs laten keuren bij Ruud. Maar ik ga echt niet zoveel betalen. Dat is deze ZZZ mijns inziens echt niet waard. 

 

Ik vind het uiterlijk en het interieur van de facelift mooier. Het is ook de enige reden waarom ik de Z4 niet helemaal uitsluit: die is nog moderner van binnen. 

Link naar reactie
21 minuten geleden, HAL2001 zei:

Geen ervaring met invoer maar dat schijnt niet heel moeilijk/duur te zijn toch? Ik blijf het een enorme overgang vinden van de Z3 naar dit soort Z4's. Ik vind de Z3 eigenlijk veel leuker en mooier....

 

invoerproces is niet lastig enigste wat lastig kan zijn is de auto eerst naar nl halen, belgie heeft wel exportplaten maar die zijn nogal moeilijk te regelen. optie zou zijn om 1 dags kentekenplaten aan te vragen en die bij het ophalen er op te schroeven en gelijk naar de rdw te rijden op de terugweg ( afspraken maken is meestal wel handig, geen idee of ze nog van die inloop uren hebben ). zorg je dat je de aangifte BPM bij je hebt kan je daar gelijk in de brievenbus gooien ( kan je zelf downloaden en invullen vanaf de site v/d belastingdienst). 

Link naar reactie
28 minuten geleden, HAL2001 zei:

Dank voor de invoertips. Maar ik wil hem natuurlijk ook laten keuren bij Ruud. Dan moet hij ook een dag naar NL. Lijkt me lastig. 

 

keuring hoeft pas als je de platen hebt ontvangen ( ongeveer 2 weken nadat je de bpm aangifte hebt betaald kun je die laten maken want dan krijg je het kentekenbewijs thuis gestuurd). als je niet zonder auto kunt is het dus misschien niet aan te raden te importeren.  

aangepast door lightning87
Link naar reactie
  • Administrator

Ik mis bij je wensen in de openingspost nu wel het budget dat je eerder noemde (max 10k) of is dat ook aangepast? Hoe dan ook, om te voorkomen dat je ook op de "aanbiedingen" van Premium Classics en soortgelijke tenten wordt geattendeerd zou een budget of een range lang niet gek zijn ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.