Ga naar inhoud

Waar krikken we mee?


Aanbevolen berichten

7 uren geleden, sandere39 zei:

Hahahahah ASSTEUNEN hahahah  ,ja waar zouden we die nou onderzetten :guitar:

 

Hahaha, ja dat kon ik ook verzinnen, maar is die naam niet gebaseerd op starre assen? Neem aan dat je ze niet op elk willekeurig punt op je ophanging kan zetten?

Link naar reactie
  • Administrator

Nou, ik ben van het weekend eindelijk in de weer geweest. Deze Bahco werkt heel fijn. Zo'n dwarsbalk om een brug na te bootsen kan ik ook iedereen aanraden ...

 

 

image.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Lang verhaal kort: nu de winterbanden eraf.  De baas zou ze al veel eerder gaan halen bij Ruud, maar ze vond zichzelf te druk.  Al vier maanden lang ... :171:Vanaf nu gaat het in eigen beheer..

Link naar reactie
  • Administrator

In eigen beheer...nou dan komen de winterbanden er zeker niet meer onder ?

Trouwens je hebt een leuk schilderij aan de muur hangen

 

Link naar reactie
21 uren geleden, sandere39 zei:

nee klopt,maar vaak worden ze onder een vast punt van het chassis gezet,de krikpunten heb je immers nodig maar het kan ook anders.

 

 

 

bij mij heb ik ze wel eens op het punt gezet waar de wishbone bij het subframe komt, lijkt me dat dit geen kwaad kan ?

Link naar reactie
Op 7/2/2016 om 10:25, GigiA zei:

 

@MadMarky ik denk er ook aan om deze krik te kopen. Op de site staan echter wat negatieve reviews. Hoe bevalt hij jou? En kan je ook bij het krikpunt midden onder de voorkant komen met deze krik?

 

thx

Voor het opkrikken van een tweezits sportautootje voldoet ie prima. Vraag me af waar die andere mensen hem voor wilden gebruiken dat ie meteen stuk is gegaan...

En ik weet niet welk krikpunt je bedoelt, maar als je de krik onder de auto rolt kun je toch geen slag meer maken voor het opkrikken?

Link naar reactie
  • Administrator

^ of je wel of geen slag kunt maken hangt vooral af van de diepte van de krik. Er zijn ook extra diepe garagekrikken, dan moet je daar op selecteren.

Link naar reactie
17 uren geleden, sandere39 zei:

RTFM......

Ja volgens de manual zitten er maar 4 punten en dat zijn die onder de deuren tussen de wielen, dus zo'n gekke vraag is het in mijn ogen niet...

Link naar reactie

 volgens mij was die plek zichtbaar of op de plastic plaat of doordat er een gat zit op de juiste plek..ga dr ffe onder liggen en je weet het :lol:

 

aangepast door sandere39
Link naar reactie
  • 5 jaren later...
  • Administrator

Topic terug uit de vergetelheid: een dikke vijf jaar verder is de Bhaco BH12000 al overleden.

 

Althans, de gehele cilinder zou vervangen moeten worden omdat één van de twee zuigers vervormd is en vast zit in zijn onderste positie. Ik heb er "grappig" genoeg niks van gemerkt de laatste keer dat ik de krik gebruikte (dat was toen de winterbanden van de XC60 afgingen), maar  merkte het toen ik laatst de coupé wilde opkrikken en de krik geen fatsoenlijke druk opbouwde.

 

Ik vind het toch wat snel. Als ik deze krik in vijf jaar 30 keer heb gebruikt schat ik het volgens mij al erg hoog in. Ik was over gebruiksgemak e.d. van dezer verder wel tevreden trouwens. 

 

Iemand ondertussen nog nieuwe inzichten?

Link naar reactie

Ja, koop een schaarlift. Een enkele schaar is hoog zat voor de meeste werkzaamheden. Ik heb hem in mijn garage en gebruik hem best vaak. (Moet ook wel met 5 auto’s die jaarlijks een beurt krijgen en twee stuks waarbij steeds de winterwielen gewisseld moeten worden) Maar een collega van mij heeft hem onder z’n carport, buiten dus. Dat gaat best. 
 

Ja, wellicht niet goedkoop maar als je ‘m hebt voel je je de koning te rijk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.