Ga naar inhoud

Kat vervanger


Aanbevolen berichten

Weet iemand of het zin heeft om een Kat vervanger te monteren bij een Z3 (2.8) en waar je die kan krijgen? Het liefst wel een met een demper anders wordt je nog gek van het lawaai onder je kont, hoewel...ook wel leuk als het niet te veel is ;)

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Van de EPS site:

Er zijn erg veel verhalen, waarheden en onwaarheden over een katalysator. Eén ding is in elk geval zeker; als de kat wordt weggehaald en vervangen door een pijp zal dat voertuig niet alleen veel meer, maar vooral een veel scherper geluid produceren. Dit geluid komt dan meestal niet alleen achter uit de uitlaatpijp, maar ook tussen de voorstoelen van onder de auto naar boven.Dit is op te lossen door toepassing van een dempertje op de originele plaats van de kat.

RENDEMENT:

Het rendement qua koppel en vermogen bij het verwijderen van de kat is vooral bij de eerste generatie - met K-6 aangeduid - bijzonder groot.Ook de tweede generatie - met U-9 aangeduid - geeft meer vermogen bij het verwijderen van de kat. Immers ook hier "ademt" de motor makkelijker en zal dus meer presteren.

Link naar reactie

Weet iemand of er ook een lambda sonde zit NA de katalysator? Als je dan een kat vervanger plaatst springt de auto in z'n noodsprogramma volgens EPS.

Overigens kost een lege kat vervanger tussen 150 en 225 euro om te laten maken. Als je d'r een dempertje bij wil kost je dat 200 euro extra.

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Ik maak zelf RVS vervangers.

Helaas is de vermogens-winst bij lichtere motoren (tot 2,0l) aanzienlijk, maar bij dikkere motoren nihil...

Mijn 2,8 ging alleen wat meer spreken (met dempertje inderdaad), maar echte pk`s erbij?!? Mwahhh, niet echt...

Mvrgr, Ben.

Link naar reactie

tja, ben al lid van het VW forum. Heb al veerpootbruggetje besteld. Katvervanger bij Ben..

Heeeeeel fout bezig ben ik :lol: Maar ja, het blijft een hobby ;)

Als ik dan toch in die burgerbak moet rijden dan liever op mijn voorwaarden :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.