Ga naar inhoud

Kopen in België, Nederland of Duitsland?


ZedTrie

Aanbevolen berichten

Zoals ik eerder aangaf ben ik opzoek naar een Z3.

Nu hoor ik sommigen zeggen dat ik de wagen beter koop in Nederland en anderen zeggen dan weer Duitsland.

Zelf ben ik van België, waar er ook wel wat te vinden zijn.

 

Is er effectief een voorkeur bij één van deze landen? Of maakt dit allemaal niet zo veel uit, en kan ik beter gewoon op zoek gaan naar een goede wagen in België?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als ik in Duitsland op b.v. "mobile.de" zoek naar een Z3 3.0, dan krijg ik het gevoel dat de prijzen daar hoger zijn dan in NL. Dus nog afgezien van invoer/keuring enz, lijkt het mij niet zinvol om daar te gaan winkelen. Maar wellicht zijn er andere geluiden.

Link naar reactie

Naar welke Z3 ben je op zoek en hoeveel wil je er aan uitgeven. In België zijn er inderdaad genoeg te koop maar toch goed opletten in welke staat ze zijn.

ik heb de mijn gekocht voor een zacht prijsje maar eenmaal je hem gekocht hebt geef je er toch nog extra geld aan uit om hem op te smukken.

Ik zou hem in België kopen. Mijn Z4 kwam ook uit Duitsland via Nederland en zo naar België en heb hier nog veel rondgelopen om de juiste papieren te krijgen.

Succes met de zoektocht en stel hem zeker voor zodra je er eentje hebt.

Link naar reactie

Ben ook zoek naar een Z3 die aan de volgende criteria voldoet:

- liefst na 2000

- Max. 2.0l

- max 130.000 km

- geen rood interieur

 

En graag, maar niet noodzakelijk

- ook hardtop

- airco

 

Eens gekocht zal ik hier uiteraard wat foto's plaatsen.

aangepast door ZedTrie
Link naar reactie
1 uur geleden, Scorpion zei:

^van na 2000 heb je geen 1.8!

Ow, dat wist ik niet.

Dus vanaf 2000 is het minstens 1.9? 

Ik dacht beter te gaan voor 2000+ omdat:

- ik hem iets mooier vind

- ik er vanuit ga dat je minder mogelijke problemen kan hebben met een update-versie

Link naar reactie

Ik vraag me af of de zogenaamde runnend costs, voor een 2.0 of 2.2 zoveel hoger zijn dan voor een 1.9. Hangt waarschijnlijk ook een beetje van het gebruik af. Ik zou daar mijn keuze in ieder geval niet door laten bepalen. 

Link naar reactie

Ik ook niet; en de verschillen in wegenbelasting zijn de wereld ook niet. Hooguit de verzekeringspremie.

Onderdelen maken het ook niet echt extra kostbaar. Ik heb geen idee wat de brandstofconsumptie voor verschillen oplevert. Dat laatste is ook weer afhankelijk voor het doel waarvoor je de auto hebt. Wordt het een daily met zo'n 20k per jaar of een auto voor het plezier; goed daar kan je ook veel km's mee maken, maar gebeurt meestal niet. Dus dan is een beetje hoger brandstofverbruik ook weer niet zo'n ramp.

Link naar reactie

Zelf heb ik mijn Z4 uit Belgie gehaald via een autodealer vlakbij de grens in NL. Wat ik vaak hoor, is dat ze in Belgie en Duitsland over het algemeen meer opties op de auto hebben, omdat nederlanders daar vaak op beknibbelen. De wegen zijn in Belgie wel weer wat slechter dan in NL, maar daarom heb een aankoopinspectie laten doen, waarbij een achterveer gebroken bleek te zijn. Succes met je zoektocht!

Link naar reactie

Bedankt voor al jullie suggesties en hulp!!!

 

Ben inderdaad op zoek naar een '4pitter'.

Diegene die Veloce voorstelt is inderdaad prachtig, maar ver buiten mijn budget.

Als ik het goed heb begrepen (na wat opzoekwerk), zou het mogelijk moeten zijn een mooie te vinden onder de € 10.000,-.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.