Ga naar inhoud

Luxe kentekenplaten


Ivo

Aanbevolen berichten

ik ben ff in verwarring, want ik dacht dat als je andere (bijv. luxe, die met die oplegletters) kentekenplaten wilde monteren, je ALTIJD een "1" (of hoger) op je platen kreeg. Maar op het 407 forum zegt iemand dat dat alleen het geval is als je je platen kwijt bent (gestolen).

Wie weet hier meer over :o

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dat eentje wil zeggen dat je een nieuwe set exemplaren hebt gekregen.

Inderdaad dus bij gestolen of verloren.

Heeft verder niks met luxe platen te maken..... :blink:

ok, misschien stel ik mijn vraag verkeerd:

Als ik mijn kenteken platen wil vernieuwen (en dat maakt dan niet uit door gewone of luxe platen, maar in dit geval dus luxe), dan dacht ik dus een 1 te krijgen, omdat er al eerder platen zijn gemaakt voor mijn kenteken.

Maar als ik de oude inlever is dat dus NIET zo ??? :o

Link naar reactie
Het kan wel hoor, je moet enkel de oude platen kunnen inleveren.

Bij vermissing, diefstal etc. dan moet je aangifte gaan doen en een nieuw

kentekenbewijs en platen aanvragen bij het RDW.

Dan komt er een 1 in het kentekenbewijs en op de plaat.

Bij beschadiging of vervanging door "luxe-platen" zijn ze gewoon om te wisselen bij de betere automaterialenzaak.

volgens het 407 forum, maar ik dacht dus anders ...

Link naar reactie

Je krijgt ALLEEN een 1-tje als de platen/papieren gestolen of verloren zijn.

Bij verfrissing, zo heet dat bij ons :o moeten de oude platen worden ingenomen, en krijg je hier een set nieuwe platen voor terug. Je mag ook een plaat inleveren, krijg je er ook maar een terug. :blink: Het gaat zich om het nummertje linksonder op de plaat.

Opgelegd of niet, maak niets uit btw.

Link naar reactie
Je krijgt ALLEEN een 1-tje als de platen/papieren gestolen of verloren zijn.

Bij verfrissing, zo heet dat bij ons :o moeten de oude platen worden ingenomen, en krijg je hier een set nieuwe platen voor terug. Je mag ook een plaat inleveren, krijg je er ook maar een terug. :blink: Het gaat zich om het nummertje linksonder op de plaat.

Opgelegd of niet, maak niets uit btw.

aha, dus ik heb binnenkort LUXE platen op de BMW :m:

Link naar reactie

Staat een stuk beter imho, en kost werkelijk geen drol extra, ja, misschien €1,- dan. :blink:

Vergeet wel niet een schroevendraaier mee te nemen naar dat bedrijf, papieren van de auto, en je rijbewijs/paspoort. Soms staan mensen aan de balie:"ja, maar mij platen zijn vastgeklinkt". :o

Link naar reactie

Ik dacht zelf meer aan het volgende:

opgeven dat je je voertuig gaat exporteren. Dan krijge je dus tijdelijk deze platen

kenteken_export.jpg

En als je dan aan de grens komt moet je ze weer inleveren...

Je kan natuurlijk ook gewoon nooit aan de grens aankomen :o

Link naar reactie
Ik zou wel witte kentekenplaten willen op m'n zwarte Z  :m:

da's pas stijl. Jammer dat dat niet kan. :o

kenteken_export.jpg

Verhuizen naar Belgie? (heb je wel rode letters)

Jullie willen gewoon Duitsers worden maar durven het hier niet uit te spreken :D :blink:

Link naar reactie

Het is illegaal, maar het kan in feite wel. De tijdelijke platen komen sterk overeen met de platen voor een aanhanger, alleen heeft de tijdelijke plaat het maand-nummer voor het kenteken staan.

Maar omdat hier toch niemand met witte platen rond gaat rijden, is de discussie eigenlijk vrij doelloos... :drank:

Link naar reactie
is de discussie eigenlijk vrij doelloos... :D

idd, maar wel leuk :D

James Bond had in een van die films nummer platen die hij met een knopje kon omdraaien en dan had ie ineens een ander kenteken. Ik denk dat ik daar maar eens onderzoek naar ga doen. Ene kant wit, andere kant geel. En als er dan iemand voorbij komt voor wie ik wil patsen draai ik gewoon m'n witte nummerplaten naar buiten :m:

Komt de politie d'r aan, hup...gele platen ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.