Ga naar inhoud

Mijn zoektoch ;)


GigiA

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik zal me even voorstellen, ik ben Niels en lees me hier al een aantal maanden zo nu en dan in. Ik ben dan ook van plan een Z4 E85 te gaan kopen. Nu dat plan concreter begint te worden wil ik toch wat extra advies inwinnen.

Dit is voor mij de eerste auto die ik zelf ga kopen, ik heb voorheen altijd geleased, dus bij voorbaat excuses voor mijn newbie vragen, ik doe het niet met opzet ;)

 

Zoals gezegd ben ik op zoek naar een E85, en bij voorkeur een 3.0. Ik wil deze auto als dagelijks voor woon werk verkeer gebruiken en gecombineerd met privegebruik zal dat tusssen de 20 en 25k per jaar uitkomen.

 

Budgettechnisch gezien kijk ik naar auto's tussen de 100k en 150k km. Nu zie ik er ook een aantal met rond de 170 en 180k te koop staan. Maakt dit bij deze auto veel uit? Mijn eerste auto was een BMW 1 en bij die auto viel het me op dat het qua onderhoud allemaal erg meeviel (zeker in vergelijking met de alfa erna, maar goed, dat had ik kunnen weten!). Die 1 serie heeft echter nooit een kilometerstand van boven de 80k gehaald en is natuurlijk geen Z4, vandaar mijn vraag. En kan iemand iets zeggen over wat voor onderhoudskosten je op jaarbasis zou kunnen verwachten? Of is dit met auto's van deze leeftijd gewoon heel moeilijk te zeggen?

 

Verder twijfel ik nogal tussen handbak en automaat. Ik heb al gelezen dat een SMG misschien niet de beste keuze is, maar hoe is het met de betrouwbaarheid van de gewone automaat, zeker bij dit soort km standen? En zit er veer verschil in verbruik tussen handbak en automaat (6 vs. 5 verzetten)? Natuurlijk ben ik me er van bewust dat je bij deze auto eigenlijk niet teveel over verbruik moet praten, het is wat het is ;)

 

Mocht iemand een mooie auto te koop weten, dan hoor ik het ook graag. Ik baseer me nu vooral op marktplaats, gaspedaal en autoscout. Ik kijk ook nog met een scheef oog naar auto's uit Duitsland, maar hoor daar weer over dat kilometerstanden vaak niet kloppen. Iemand ervaring hiermee?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

gr

 

Niels

 

 

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hallo Niels, welkom. Als je zelf een aan te kopen auto niet technisch kunt beoordelen, dan is het zeker verstandig om bij geplande aankoop een keuring te laten doen (zeker voor een auto met een geschiedenis tussen de 100 en 150 k. op de teller). Ik ken Roodkapje zelf niet, maar zo te oordelen is dat een prima adres en voor jou redelijk in de buurt. Succes!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.