Ga naar inhoud

Lekke teil


Kry

Aanbevolen berichten

De Z4 lekt, waardoor er in de afgelopen jaren de volgende schade is ontstaan:

- water in de accubak, waardoor de motor voor de kap vervangen moest worden

- water in de achterlichten, waardoor deze vervangen moesten worden

- water in de kofferbak, waardoor de emf-module kapot is gegaan. Zodra deze kapot is kun je de elektromechanische handrem niet meer gebruiken.

 

Op dit moment staat de auto al 10 dagen bij de dealer en na vervanging van enkele rubbers blijft de auto toch lekken. Wie herkent de problemen en weet een oplossing?

 

Wie her

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Holy mac!  Maar ze hebben geen enkel idee waar de lekkage vandaan komt?

 

Lekkende achterlichten zijn in ieder geval een heel bekend probleem voor de E89's van de eerdere bouwjaren (zoals een 23i). Ik kan me ook goed voorstellen dat als je achterlichten lekken dat doorloopt naar je accubak en andere delen van je kofferruimte.

 

Hoe testen ze dan en hebben ze al een bepaald gebied gelokaliseerd?Zijn je nieuwe achterlichten goed gemonteerd (als in niet te strak, maar ook niet te los aangedraaid)?

 

 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Vandaag, 8 februari, na bijna 5 weken wachten de Z4 weer opgehaald.

 

Na lang zoeken bleek de Z4 te lekken aan de achterzijde van de kofferbak, dus aan de kant waar het deksel scharniert voor de cabrio-kap. Er zijn rubbers vervangen en na getest te zijn hoopt de garage dat het probleem is verholpen!

Over enkele weken moet ik terug voor controle want waterlekkage is zeer lastig te bestrijden!!

 

In de tussentijd heeft de garage een X1 2.0S 2015 in bruikleen gegeven en dat is boven verwachting een erg goede auto! Die turbo's doen wonderen en laten je de 6-cylinder van je Z4 bijna vergeten.

 

Voor de kosten van de reparatie heeft mijn garage coulance aangevraagd bij BMW Nederlnad, want welke auto lekt er anno 2016 nu nog?

Toekomstige kopers van een Z4 E89 zijn bij deze gewaarschuwd en worden geadviseerd bij aankoop de kofferruimte grondig te inspecteren.

Zie onderstaand aankoopadvies en wees gewaarschuwd!!!

 

Link naar reactie

Hoe kan je auto nou 5 weken bij een garage blijven staan?

Dat is nogal wat.

Ik neem aan dat ze niet elke keer moesten wachten op regen om te kijken waar het lekte maar dat ze op het idee kwamen om een tuinslang te pakken :lol:

Link naar reactie

Bij de Z3 is het remlicht  ook een plek waar lekkage voorkomt.

 

Ik hoop dat je succes hebt met je coulance.

 

Mijn BMW X5 lekte bij de achterlichten (slechte kit) en het "waterschot" in de deur (ook weer slechte kit).

De auto was toen 5 jaar oud.

eea via internet opgezocht ;  het is dus een euvel , dus productie fout .

Geen enkele coulance te verwachten volgens de dealer. .

Dus maar zelf opgelost . Voor een paar honderd euro ga je niet procederen ..:(

 

 

Vaak ben je op jezelf aangewezen na de garantie periode bij BMW.

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

De reparatie duurde vijf weken, doordat het erg druk was met pech en schades, maar ook omdat er vorst was. Testen met water/tuinslang was toen geen optie, want het was gewoon te koud.

Testen in de wasstraat gaf geen lekkage, maar een nachtje buiten in regen en wind wel, dus vandaar de vertraging.

Al met al liep de  rekening op tot € 1800, maar ontving € 700 coulance, ook omdat ik voor derde keer terugkwam voor lekkage. 

18 maart terug voor APK, waarbij de ruimte in de kofferbak gecontroleerd gaat worden waar de emf-module is ingebouwd. 

 

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Zelf net trotse bezitter van een Z4 2009. Zelf gehaald in Duitsland. Heb het forum goed bekeken en was dus allert op lekkage. Een minimale lekkage ontdekt doordat er wat water stond in het opbergvakje links in de achterbak. 

Het bleek afkomstig van het rubber aan de scharnierkant van de klep. Ik heb de twee torqschroejes eruitgedraaid en zag dat de kit waar de rubber mee vastgezet was verhard en uitgedroogd was. Oude kit verwijderd en er even wat zuurvrije siliconen kit in gedaan. De rubber verder met vaseline in gesmeerd (de aansluiting met de carrosserie). Nu nog even op zoek naar de juiste kit. 

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 4/13/2016 om 19:27 zei Henricus:

Zelf net trotse bezitter van een Z4 2009. Zelf gehaald in Duitsland. Heb het forum goed bekeken en was dus allert op lekkage. Een minimale lekkage ontdekt doordat er wat water stond in het opbergvakje links in de achterbak. 

Het bleek afkomstig van het rubber aan de scharnierkant van de klep. Ik heb de twee torqschroejes eruitgedraaid en zag dat de kit waar de rubber mee vastgezet was verhard en uitgedroogd was. Oude kit verwijderd en er even wat zuurvrije siliconen kit in gedaan. De rubber verder met vaseline in gesmeerd (de aansluiting met de carrosserie). Nu nog even op zoek naar de juiste kit. 

 

Henricus,

naar aanleiding van je post verder gezocht op een UK forum, ik had namelijk hetzelfde probleem. Mijn vorige eigenaar had de auto altijd in de garage en nooit last van water, ik meteen in de eerste week al. via deze link gevonden wat het probleem wat, kit gehaald en opgelost. Hier een paar foto's:

 

 

https://1drv.ms/i/s!Aih5qzimeG53iaElcmuQOewY6l0Gxw

https://1drv.ms/i/s!Aih5qzimeG53iaFnXFHJ-4pu5aW-xg

https://1drv.ms/i/s!Aih5qzimeG53iaFpICcYpzOLNamlIQ

https://1drv.ms/i/s!Aih5qzimeG53iaIGslPT-AdcWdkbyw

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.