Ga naar inhoud

Na accu vervangen resetten? (Z4 E85)


Vanelli

Aanbevolen berichten

Een aantal dagen geleden de accu vervangen van mijn Z4 (E85). Moet ik dan ook de electronica op een bepaalde manier resetten? Sinds de accuwissel werkt de electrische kap nl.niet meer. Wordt aangestuurd door module van Cabrio Care (Mods4Cars).

Graag jullie advies.

aangepast door Vanelli
Link naar reactie
11 minutes ago, lightning87 said:

Ja dit hoort echt in het foto gedeelte :huh: maar waarom bel je de toko dan niet waar je de module vandaan hebt ? Mijn auto staat zo vaak zonder accu maar nooit problemen gehad. 

Excusses, kan ik het nog wijzigen en op de juiste plaars posten? Contact met Cabrio Care leverde nog geen oplossing.

 

Link naar reactie

en wat voor module monteren zij dan? Ik neem aan dat ze niet zelf een module ontwikkeld hebben.

 

Ik heb een xcarstyle, en die is wel eens een beetje in de war geweest (dak werkte altijd, maar op afstand bedienbaar en one touch niet), en dan hielp juist even de spanning van de accu afhalen.

Als zij 'm erin gezet hebben is het voor ons natuurlijk een onmogelijke taak om te voorspellen wat zij verkeerd hebben gedaan.

 

Maar wellicht belangrijker: staat je kap nu open of dicht? :unsure:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ja maar weet je dan wel wat voor module je hebt?

Dus welke module van welk merk cabriocare geplaatst heeft?

Anders kunnen we er helemaal niets van zeggen: onbekend probleem aan onbekend onderdeel....

 

Je kan allicht de accupool er weer even afhalen, 10min wachten en weer aansluiten. Dat heeft voor mijn module een keer geholpen.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
4 minutes ago, GuidoK said:

Ja maar weet je dan wel wat voor module je hebt?

Dus welke module van welk merk cabriocare geplaatst heeft?

Het is een Mods4Cars module. Ramen werken wel overigens.

Link naar reactie

Vandaag mbv Cabrioservice Memelink het probleem gevonden en opgelost; de kunststof klep in de bagageruimte viel niet in de schakelaar! Dan ontgrendeld de kap uiteraard niet en hoor je ook de pomp niet! Martijn van Carbrioservice Memelink BEDANKT!

Link naar reactie
21 hours ago, GuidoK said:

Dus dat je dak het niet meer deed ten tijde van de accuwissel is dus puur toeval?

Je had die bak naar beneden gedraaid en dat liep dus niet lekker?

Tijdens de accuwissel is de kunststofklep uit de schakelaar geraakt; dan ontgrendeld de kap niet. Op zich had dus de accuwissel niets te maken met het later niet meer functioneren van de kap. De enige link is dat ik onbewust en per ongeluk die klep uit positie heb gebracht. Inmiddels heb ik begrepen dat als de kap niet ontgrendeld dit meestal een probleem is van de schakelaar, ontgrendeld de kap wel maar opent of sluit 'ie niet dan is meestal de beruchte pomp die de oorzaak is. Ik heb in elk geval weer wat geleerd.

Link naar reactie

Toch apart hoor om dat voor elkaar te krijgen, met de accu die plastic bak te forceren.

Ik heb mijn accu er echt al heel vaak uitgehaald, maar dat is me nog nooit gelukt/overkomen. Het is ook niet dat je er weinig ruimte hebt oid, en die bak zit best diep in de kofferruimte.

Maar als er een heel onhandige monteur te werk gaat kan natuurlijk alles.

 

Maar ik zou toch maar in de gaten houden of je schakelaar toevallig niet aan het overlijden is, want dat is een bekend zwak punt.

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

Soort van slangenmens dus: tilt zichzelf met accu en al op.....Ladies and gentlemen, the great Vanelli!

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.