Ga naar inhoud

Verstelmechanisme koplamp defect


Jack-z3

Aanbevolen berichten

Onlangs bij een garage de koplampen van de Z3 af laten stellen.

Bleek dat het verstelmechanisme van de r. koplamp defect was; de schroef draaide door.

Kan dat gerepareerd worden, of wordt dat een nieuwe koplampunit?

 

Jack-Z3

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

20 hours ago, Ronlittle said:

Ik denk dat het niet over de elektrische hoogte verstelling gaat maar om de manuele.

 

Klopt, de schroef van handmatig verstellen draait door, heb de elektrische verstelling nog niet geprobeerd...

Dank voor de links, die had ik nog niet gevonden.

 

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Is het repareren uiteindelijk gelukt Jack?

Mijn Z3 is vandaag afgekeurd omdat het dimlicht te laag stond en de garage hem niet hoger kon stellen. Volgens de monteur is de stelschroef kapot. Dus als je een oplossing gevonden hebt, hoop ik dat je het hier nog wil delen.

 

Op 7-1-2016 om 13:49 zei Jack-z3:

 

Klopt, de schroef van handmatig verstellen draait door, heb de elektrische verstelling nog niet geprobeerd...

Dank voor de links, die had ik nog niet gevonden.

 

 

Link naar reactie

Ik had onlangs hetzelfde, de verstelling gaat met plastic tandwielen die na verloop van tijd oud en broos worden. Als je die na al die jaren nog gaat verstellen kunnen ze eenvoudig stuk gaan. Ik heb een stel aftermarket koplampen overwogen van Ebay (~€250 per set, met angel eyes 🙄 ) maar heb uiteindelijk nieuwe besteld bij de dealer. Ruim €500 per koplamp (facelift model), maar dan zijn ze wel helemaal nieuw en compleet met lampjes en stelmotor.

Link naar reactie

De stelmotortjes kun je helemaal uit elkaar halen. Ik had hetzelfde probleem; de contactjes in het motortje waren gecorrodeerd. Stelmotortje uit elkaar gehaald, alles schoongemaakt, voorzien van een laagje contactspray en daarna werkte het weer perfect.

Link naar reactie
28 minuten geleden zei Evan_S:

De stelmotortjes kun je helemaal uit elkaar halen. Ik had hetzelfde probleem; de contactjes in het motortje waren gecorrodeerd. Stelmotortje uit elkaar gehaald, alles schoongemaakt, voorzien van een laagje contactspray en daarna werkte het weer perfect.

Stelschroef, geen motortje. Stelschroef.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.