Ga naar inhoud

DAB+ of DAB adapter of montage achteraf?


haroldv

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Vond het lastig om de juiste categorie te kiezen, aangezien ik antwoorden zoeken bij mijn beide auto's (Z4 E85 en 5serie F10) en er hele verschillende systemen in zitten.

Voor E89 gekozen ivm zelfde problematiek als F10, vermoed ik.

 

Goed:

Ik zou graag DAB (+) willen in mijn auto's.

In de 5serie kan je zoiets achteraf laten monteren, kost echter veel geld (700-800 euro), wel perfect geïntegreerd dan natuurlijk (qua bediening MMI)
Er bestaan adapters, die je via AUX-IN zou kunnen verbinden met je originele radio, bediening uiteraard via de adapter zelf en ik kan deze adapter dan ook bij de Z4 gebruiken.

 

Dan heb ik 2 vragen:

1. hoe zit het met de antenne, ik lees daar verschillende ervaringen over, iemand hier ervaring?

2. hoe zit het de adapters, iemand tips/ervaringen?

 

Ben benieuwd of meerdere mensen die pad belopen hebben

 

Groeten

 

harold

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Heb hierover ook gesproken met de dealer. Aftermarket is er van alles te krijgen maar de afwerking en bediening laat de wensen over. Persoonlijk zou ik gaan voor het origineel maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk.

Ik heb in mijn gezinsauto ook DAB en het valt mij dusdanig tegen dat ik er voor de ZZZZ uiteindelijk niet voor heb gekozen.

Vaak is het geluid namelijk wat aan de vlakke kant.

 

Natuurlijk kan dit voor iedereen anders zijn maar ik vindt het de 756 euro niet waard.

 

Link naar reactie

bedankt!

 

Ik vind het ontvangst van BNR en 538 in regio Apeldoorn / Arnhem altijd minder, dacht dat ook op te lossen met DAB. 
En voor radio heb ik geen 700-800 euro over...vind ik buiten alle proportie.
Een adapter kost 100-150 euro, ook niet niks, maar dat heb ik er wel voor over.
Conrad biedt EUR 130 aan, maar dat is via een FM-transmitter, wat bagger is (zoek maar eens een FM-frequentie die overal vrij/leeg is).
En dan nog de antenne....pffff, wil geen kabels...
Dus ik vrees dat het aan mij ligt....;-)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.