Ga naar inhoud

Elektrisch schema en ruimte onder motorkap


kolsthoorn

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb me een aantal dagen terug voorgesteld hier op het forum.

Nu had ik wat vragen over mijn Z3.

Onder de motorkap zie ik links boven het motorblok een lege ruimte met wat monteerpunten.

Ook hangt hier een stekker bij waar een afdekdop op zit.

Ik kon op internet (en op het forum) eigenlijk geen informatie vinden over wat hier hoort of geplaatst zou kunnen worden.

Het zal ongetwijfeld een optie zijn maar ik heb tot nu toe nog geen Z3's gezien waar deze ruimte niet leeg is.

Hiernaast vroeg ik me ook af of jullie weten waar ik ergens een elektrisch schema kan vinden voor mijn Z3 waarin ik a.d.h.v. kleuren van kabels kan achterhalen waar deze voor dienen (indien dit beschikbaar is natuurlijk).

Het gaat daarbij om een Z3 2.2i uit 2003 (bouwjaar 2002).

Ik heb namelijk een los kabeltje zien liggen achter de fan schakelaars (en achter het rode kabels ligt volgens mij ook nog een bruin kabeltje los):

qxIP3lyh.png

Ik zou graag willen weten waar dit stekkertje voor dient zodat ik weet of het een probleem is dat deze los hangt.

Alvast ontzettend bedankt!

aangepast door kolsthoorn
Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

^ Top, bedankt voor de link!

Had ik eigenlijk op Duitse termen moeten zoeken (mijn Duits is jammer genoeg niet geweldig :rolleyes: ).

Nu op zoek naar de losse kabels op de foto hierboven.

Heeft iemand toevallig zelf zo enig idee waar deze losse kabeltjes voor dienen?

Het is me wel opgevallen dat het linker gedeelte van de dashboardverlichting (dus de schakelaar met de fan richtingen) niet verlicht is.

Wellicht dat dit de reden daarvoor zou kunnen zijn?

Link naar reactie

Het is me wel opgevallen dat het linker gedeelte van de dashboardverlichting (dus de schakelaar met de fan richtingen) niet verlicht is.

Wellicht dat dit de reden daarvoor zou kunnen zijn?

Het zou ook een kapot lampje kunnen zijn... ;-)

BMW gebruikte toentertijd meestal de meest uitgebreide kabelboom voor elke auto die van de band rolde, ongeachte welke opties gemonteerd werden, schijnbaar (kosten-)efficiënter dan per auto de kabelboom aanpassen. Hierdoor zijn er vaak 'loze stekkers' voor niet-aanwezige accessoires. Onder mijn motorkap bungelt bijvoorbeeld de aansluitstekker voor de niet-geïnstalleerde cruise control. Daarnaast is er nog een handjevol 'stekkers zonder functie' over de auto verspreid die een diagnostische functie hebben.

Link naar reactie

^ Dat zou natuurlijk ook kunnen, heb ik ook al over nagedacht.

Er zijn namelijk wel wat meer lampjes die het in mijn Z3 niet meer doen (waaronder het lampje onder de verlichtingsschakelaar).

Bedankt voor de informatie over de kabelbomen, zeker handig om te weten.

Nu ik nogmaals naar de foto kijk zie ik rechtsonder het cirkeltje ook een connector zitten waar een lampje aan lijkt te zitten.

Weet je (of iemand anders) of dit lijkt op het lampje die normaal achterin de fan schakelaars hoort te zitten?

Ik ga het sowieso eens testen door de radio eruit te halen en de verlichting eens aan te zetten, dan zie ik natuurlijk vanzelf of er daar iets gaat branden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.