Ga naar inhoud

z3 (318is motor) houd in wat kan er aan de hand zijn.


MishavZ3

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allemaal. Ik heb een z3 widebody in bezit (318i).
Deze auto staat praktisch altijd stil en houd in.
Heb via een maat van me gehoord dat die motor boven een bepaald toerental een klep open zou moeten gooien waardoor je mooi soepel accelereert.
Dit gebeurd echter niet .
De auto hort en stoot op zijn tijd. Is traag en het brandstofverbruik is om te huilen.
Mijn vraag aan jullie. Waar zou dit allemaal aan kunnen liggen?

De auto heeft achterstallig onderhoud (jaarlijks alleen apk en een olie beurtje. )

Dus ik wil iig het gasklephuis schoon gaan maken (motor heeft 140.000km nu.)
De bougies vervangen ,en het luchtfilter.

Ik wil heel graag weer van deze auto kunnen genieten.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Dit is de auto waar het om gaat.

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Mvg.Misha

aangepast door MishavZ3
Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor jullie snelle reacties! Heb wel een uitlees apparaat maar die geeft alleen meldingen aan waarneer sensoren egt al defect zijn.vervuilde sensoren krijg ik geen foutmeldingen van. Vacuüm slangen is een hele goeie. Er is vast wel wat uitgedroogt/verstaft waardoor er ergens lekkage kan zijn. Gasklephuis ga ik idd schoonmaken en de bougies en luchtfilter vervangen. Ik denk niet dat het blok sterk vervuild is aangezien de motor nog niet zo gek veel kilometers gemaakt heeft en elk jaar verse olie krijgt. Nogmaals bedankt !

Link naar reactie

Geen foutmeldingen in het storingsgeheugen dus? So far, so good...

Zoals veloce suggereert kan je een flush overwegen: reinigingsadditief bij de oude olie gooien, motor warm draaien en dán olie pas aftappen.

Als-ie vooral korte stukjes heeft gereden zal het blok meer vervuild zijn dan je van de kilometerstand kan verwachten.

Ook zou ik een flesje injectorreiniger in de tank gooien en daarna (ná de onderhoudsbeurt) een fors stuk rijden om het brandstofsysteem schoner te krijgen.

En als we het over brandstof hebben: vervang óók het brandstoffilter, dit wordt vaak vergeten bij onderhoud...

Tot slot: vervang ook je rem- en koelvloeistof, als die er ook al jaaaaaren in zitten zal dat niet veel soeps meer zijn.

Link naar reactie

Top mensen hier op het forum zeg. Hardstikke bedankt. Ik zal de hele auto nalopen. Wat ik ook raar vond was dat de hele auto roest vrij is maar hij bij de spiegel pootjes enorm roestte. Toen ik de spiegels een tijdje geleden in wilde klappen. Braken ze beide af. Toen nieuwe spiegels gekocht en laten spuiten dus dat is weer netjes.

Link naar reactie

Update van wat ik tot nu toe aangepakt heb.

Het probleem met de auto is echter nog hetzelfde.

Morgen zal ik deze uitlezen.

Als iemand nog ideeen of tips heeft waar het aan kan liggen hoor ik het graag.

Het is iig een M43 motor en er zit egr klep op dus misschien dat het daar nog mee te maken kan hebben?

De auto gaat vol gas in zijn 4 maximaal 120km/ph en volgas in zijn 5 met moeite iets voorbij de 140.

Het lijkt wel een noodloop ?

Wat er vandaag is gedaan :

Gasklep + inlaatspruitstuk grondig gereinigd.

Bougies vervangen.

Luchtfilter vervangen + de bak uitgezogen.

Brandstof filter vervangen.

Toevoeging bij de brandstof gedaan voor het reinigen van de injectoren.

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Het probleem is dus helaas nog niet over en dus zal ik verder moeten zoeken.

Een paar week geleden dit nog voor elkaar gemaakt :

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Wil er gewoon een hele nette Z3 van maken waarbij alles naar behoren werkt.

gr. Misha

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.