Ga naar inhoud

Uitgebreid stappenplan exterieuronderhoud


Emi

Aanbevolen berichten

On 25 december 2015 at 23:01, pampus said:

Heerlijk zo'n autoboertje die haar wast en poetst terwijl ik koffie drink en een sigaretje rook.

Was laatst in de garage van een ander merk:guitar:, stond er een klant toe te kijken hoe een monteur zijn interieur reinigde.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 5-4-2016 om 10:15 zei 2.5si:

Welke spons en zeem (vast een barbaars woord in de detailing wereld) / droogdoek zou ik volgens jullie naar de stand van nu moeten gebruiken ......

Ik ben voor alle duidelijkheid niet uit op urenlang detailen ......

Autootje is weer uit de Winter-caravanstalling.

Wij zijn inmiddels in 2018, het IS ruimte station circelt rond. electrische autos everywhere, Trump in het Witte huis, FC Twente naar de Eerste divisie.

Wat is volgens de huidige stand van nu de beste auto wax?

Ik ben een voorstander om hem 2x per jaar in de wax te zetten.

 

Carnabau, teflon? Nieuwere materialen? Welk merk(en)

Link naar reactie

Glascoating is inderdaad van de laatste jaren. Ik detail zelf auto's en mijn zwarte e89 staat ook in de glascoating. 

Wil je zelf lekker bezig met je auto is wax prima. Ook makkelijk als je bv een kleine schade wil bijwerken. 

Kun je zo weer een beetje wax opsmeren. Bij een coating zul je gelijk het hele paneel opnieuw moeten doen. 

Kost ook meer tijd dan wat was aanbrengen. Grote voordelen coating: auto blijft wat langer schoner, iets beter beschermd tegen 

waskrassen en bij goed onderhoud een standtijd tot 2 jaar. Nadelen: zoals boven genoemd bij kleine schades en kans op 

inbranden van waterspots. Omdat de regendruppels op de vlakke delen blijven liggen kunnen ze later door de zon wat inbranden in de coating. 

Vooral op zwarte auto's zichtbaar. Nu schijnt het merk wat ik gebruik een nieuwe variant te hebben met een toplaag 

diedaar geen/minder last van heeft. 

Ander groot verschil tussen beide is het kostenplaatje. Wil je meer weten dan hoor ik het wel. 

Groeten Martin.

Link naar reactie
9 uur geleden zei BMW-Z-CSi:

Glascoating is het tegenwoordig Henk. Wax is zoooooo jaren 80 :laugh:

Maar mijn opmerking over FC Twente is toch wel actueel?:mellow:

  • Haha 1
Link naar reactie
21 uur geleden zei mohikaan:

Autootje is weer uit de Winter-caravanstalling.

Wij zijn inmiddels in 2018, het IS ruimte station circelt rond. electrische autos everywhere, Trump in het Witte huis, FC Twente naar de Eerste divisie.

Wat is volgens de huidige stand van nu de beste auto wax?

Ik ben een voorstander om hem 2x per jaar in de wax te zetten.

 

Carnabau, teflon? Nieuwere materialen? Welk merk(en)

 

zelf gebruik ik collinate 845 wax, die blijft bij normaal gebruik minimaal 3 maanden zitten.

De recensies over deze wax zijn ook erg goed.

 

het mooiste resultaat krijg je wel wanneer de auto gepolijst is.

 

https://www.carclean.com/nl/liquid-insulator-wax-no-845-473ml.html

aangepast door Jan-Willem
Link naar reactie
15 uur geleden zei martind8b:

@Emi We zetten die van ons wel eens naast de zijne. Kan hij het verschil goed zien.

 

Zet hem eerst maar eens in mijn openbare parkeer garage, dan zal je zien dat de auto binnen twee dagen onder een laag stof zit. De auto staat in de waxoil en een spoelbeurtje bij een uitstekende was straat is prima. Het blijft ook een gebruiksvoorwerp.....

Link naar reactie
Op 4-4-2018 om 11:57 zei BMW-Z-CSi:

Glascoating is het tegenwoordig Henk.

Inderdaad :punk:

Vandaag weer opgehaald bij Detail Today in Oss en hier het resultaat:

 

 

 

 

IMG-20180411-WA0011.thumb.jpg.3d38fd2af204d5242f4a92c9e2889fd0.jpg

IMG-20180411-WA0019.thumb.jpg.d5aee98f98604e0c67950b0772b3722a.jpg

Duidelijk verschil tussen "voor" en "na" behandeling interieur!

Ik heb ook een videootje  maar lukt me niet om die te uploaden.....

Glasscoating DetailToday.mp4

Ik kan mezelf erin spiegelen:cynical:

 

 

Glasscoating DetailToday.mp4

aangepast door Ka4
.
Link naar reactie

Dat klinkt als iets om te onthouden. Vooral dat witte leer ben ik benauwd voor dat dat netjes blijft. Als ik instap houd ik mijn hand ook op de zijwang van de stoel en glijd ik naar binnen. Die van mij ziet er daar nog goed uit. Ik heb auto’s met de helft minder km’s gezien waarvan een wang al verrotter was...

  • Like 1
Link naar reactie

Het leer is ook gecoated zodat het minder snel vuil wordt. Het verschil is duidelijk zichtbaar op de foto, het scheelt echt een paar tinten lichter! 

Nu de gehele stoelen (en interieur) gedaan zijn, valt het uiteraard minder op. Maar ik ben er zeer tevreden over!

Link naar reactie
Op 4-4-2018 om 11:57 zei BMW-Z-CSi:

Glascoating is het tegenwoordig Henk. Wax is zoooooo jaren 80 :laugh:

Heb het zo niet voor die coatings . Je kan bvb geen glaze aanbrengen , best is dat coaten binnen gebeurd . Ik vind dat je  sneller last hebt van swirls. Plaatselijk iets "herstellen" doe je niet snel even. 

Geef mij maar de old stuf , past beter bij mijn leeftijd. Vanaf morgen heb ik trouwens een leuk projectje.

Link naar reactie

@bojan Wat betreft de swirls moet ik je toch corrigeren. De mijne staat nu anderhalf jaar in de glascoating (ik detail zelf) en 

er zitten bijna geen waskrassen (swirls) in. Coating en met de hand op de juiste manier wassen houdt de lak lang mooi. 

Wat betreft even snel wat bijwerken, zoals een kras plaatselijk polijsten, heb je gelijk. Dat betekent het hele paneel opnieuw doen. 

Groeten Martin.

Link naar reactie

Heb 2 auto 's behandeld met gyeon cancoat en vind ze gevoeliger  voor swirls. Zijn  wel de auto's van buurman en van mijn dochter. Worden gewassen met gewone spons en zeem ( 1 keer per 2mndn ofzo :laugh: ) zal misschien daaraan liggen.

Zelf poets ik graag dus zie het nut ni in van een coat. Wat met glaze , bvb blackhole ,kan je niet aanbrengen als je coat wil plaatsen . Want vr coat moet je eerst ontvetten , dus glaze verdwijnt ... 

Link naar reactie
Op 5-4-2018 om 07:38 zei Jan-Willem:

 

zelf gebruik ik collinate 845 wax, die blijft bij normaal gebruik minimaal 3 maanden zitten.

De recensies over deze wax zijn ook erg goed.

Heb me ook maar laten overtuigen door de werkelijk uitstekende recenties (hoop dat heen fake recenties zijn) en 2 flessen gekocht. (1 voor de boot :hypocrite:).

Zaterdag maar eens mee aan de slag gaan.

Link naar reactie

@bojan Dan begrijp ik het. Jij hebt het over een spray-on coating. Ik bedoelde de Gyeon Mohs glascoating. 

Deze vormt namelijk een zeer dunne extra laag op de autolak. Standtijd ongeveer 2 jaar. 

Staat dus een stap hoger op de coating ladder. Ook qua prijs trouwens ;-) .

De coating moet inderdaad op een schone en ontvette ondergrond=lak worden aangebracht in verband met een 

optimale hechting. 

 

aangepast door martind8b
Link naar reactie

@mohikaan Met de Collinite no 845 heb je een prima wax in huis gehaald. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat de recensies kloppen. 

Goed te verwerken, mooie glans en prima standtijd. 

Paar tips. Voortijds de auto goed wassen en drogen. Zeer dun aanbrengen met een daarvoor geschikte waxpad. 

De opening van de fles is vrij groot en het is een vloeibare wax, dus je raadt het al, voorzichtig bij het aanbrengen op de waxpad. 

Na aanbrengen even laten curen (voor de kenners: swipe-test) . 

En daarna met een daarvoor geschikte Microfiberdoek afnemen. Eventueel nog een keer oppoetsen met een schone MFdoek. 

Veel plezier zaterdag. 

Link naar reactie
  • Administrator
2 uur geleden zei mohikaan:

Heb me ook maar laten overtuigen door de werkelijk uitstekende recenties (hoop dat heen fake recenties zijn) en 2 flessen gekocht. (1 voor de boot :hypocrite:).

Zaterdag maar eens mee aan de slag gaan.

 

Beetje prijzig Henk maar is idd super spul :goodjob:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.