Ga naar inhoud

Hele mooie M coupe


Mark79

Aanbevolen berichten

Smaken verschillen, maar ik vind dit een walgelijke velg/band combinatie; i.m.h.o. moet er wel een redelijke verhouding zijn tussen velg- en bandbreedte, dus geen 11 inch velg met een 195 band. Maar gelukkig denken we daar niet allemaal hetzelfde over.

Voor wat betreft het verlagen: als je velg nu al gelijk loopt met het spatbord vrees ik dat het spul gaat aanlopen, belaad de auto eens zwaar en rij eens over een "golvende" weg, dan weet je waarschijnlijk al genoeg.

Link naar reactie
  • Administrator

^tenzij ze daardoor net ver genoeg naar binnen vallen aan de bovenkant. Door verlaging veranert de "stance" immers ook. Maar zoals Cees al zegt: probeer eens wat uit. Vraag bijvoorbeeld eens aan als de auto stil staat aan een paar maten om in de kofferbak te gaan zitten en kijk hoe de auto dan zakt ...

Link naar reactie

achter kun je zelf al camber zetten

cm of 2 a 3 zou toch moeten lukken denk ik met getrokken banden

volgens de garage waar ik mijn velgen heb gekocht in Duitsland die vertelde mij dat ik de mijne kon verlagen met deze banden

Mark%20bmw%20z4%20coupe%203.0si_zpsaxoek

Link naar reactie
  • Administrator

^Ja, dat is een zeer wetenschappelijke benadering. :wacko:

Ten aanzien van de plaatjes: weet je dan ook hoe stug hun vering is, hoe hun modderkuipen eruit zien en hoe vaak ze al schade hebben gehad aan velg / spatbord? Ten aanzien van je Duitse bandenboer: wat adviseert hij dan (los van het: "wij van WC eend adviseren WC eend" van zijn mededeling: als hij had gezegd dat het niet kon had jij zijn product misschien niet afgenomen)? Zijn jouw banden bijvoorbeeld al "genoeg" getrokken (genoeg tussen aanhalingstekens, omdat geen band daar beter van wordt) en welke verlagingsset zou je dan moeten gebruiken?

Ik zeg absoluut niet dat het niet kan, alleen dat je er goed naar moet kijken als je ellende wilt voorkomen. Dat doe je wat mij betreft anders dan door wat plaatjes van internet te plukken.

Link naar reactie

Als een band "normaal" op een velg zit en je velgrand loopt gelijk aan de spatbordrand, dan kom je dus ruimte te kort. (band steekt uit of loopt gelijk aan de velg) Bij inveren komt de band wel verder maar binnen, maar niet ver genoeg, tenzij je extra camber gaat zetten (waar je banden ook niet blij van worden).

Als ik het me goed weet te herinneren heb jij achter 285/25-20 met een et van 40. Ik heb 275/30-19 met een et van 35. Die banden zijn dus even hoog (650 mm) en steken aan de buitenzijde even ver uit (jouw extra centimeter zit voor de helft aan de binnenzijde en wordt voor de andere helft gecompenseerd door je 5mm extra et.) Ik heb Eibach pro verlaging van 15mm t.o.v. M-onderstel er onder en als ik met 2 personen plus wat bagage rijd en ik ga behoorlijk hard door een "golfdal" in de weg dan wordt mijn binnenspatbord opgevroten. Gaat jou dus ook overkomen, tenzij camber, getrokken band etc.

Wil je de juiste maten vergelijken, voer ze even in op http://www.rimsntires.com/specspro.jsp.

Succes !

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

Klopt en die paarse is daar ook al gepost geweest https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/14585-lightnings-tjoeningstylingpetjes-z4-collectie-e85-e86/?p=357022

Zal als het lukt weer ens het e.e.a. Toevoegen.

aangepast door lightning87
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 9 maanden later...

Grappig gisteren ook zien staan bij mijn bezoek aan de klassieker beurs. Had nog twijfelt of ik de foto zou plaatsen. Hoef het nu niet meer te doen. :6_smile:

 

aangepast door Michb
Tekst aangepast
Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.