Ga naar inhoud

Nieuwe band: Michelin Pilot Sport 4


Emi

Aanbevolen berichten

Ik zal het bij de baas voorleggen, viel me ook op dat bij de michelin selector ook aangegeven werd 35 voor en 30 achter, maar de bandenspanning blijft toch bandenspanning ongeacht ofdit nu 35 of 30 is. Ik snap wel dat de radius wat groter is, maar dat zou voor die sensor toch geen zak uitmaken, 2.3 blijft toch 2.3 ?

Link naar reactie

Ho ho, die 30 slaat op de hoogte van de wang (zijkant) van de band, in procenten van de breedte. Voor dus officieel 35% van 225 breed, en achter 30% van 225 breed. Die radius is toevallig vrijwel gelijk.

 

225/30 voor is eigenlijk te laag (maar stuurt wel iets directer en omdat het voor is maakt het qua teller afwijking niet uit)

 

Heeft dus NIKS te maken met je bandenspanning!

  • Like 1
Link naar reactie

^ sander heeft het over de banden lek indicator, dat heeft volgens mij met banden spanning te maken. (Lekke band 0 bar ?).

 

Overigens had ik de baas niet goed begrepen, het wordt 225*35 en 255*30, dus overeenkomstig wat michelin aanbeveelt.

 

 

22 uren geleden, sandere39 zei:

 

 

......anders krijg je mogelijk issues met je bandenlekkage monitor

 

Link naar reactie

Hoho voor deze discussie op meerdere vlakken mank gat...

 

Voor en achterbanden dienen ongeveer dezelfde omtrek te hebben (bij onze z,s iig) omdat de monitor voor lekke banden (niet bij de lci e89) werkt doormiddel van de wielsensoren die de snelheid van de tandjes meten die voorbijkomen ,als een wiel doordat de band leeg raakt sneller draait dan merkt het systeem dat op.

(is wel wat traag in mijn ervaring)

 

Ik moet ook niet vergeten dit systeem te resetten bij de wissel van winter naar zomerbanden en vice versa.

 

 

Zoals Vester zegt is het met de maten van de banden,zodra men verschillende breedte maten gebruikt dan kun je het beste ook de hoogte van de wangen aanpassen zodat je zoveel mogelijk de zelfde omtrek aanhoud onderling.

 

kun je hier http://www.rimsntires.com/specspro.jsp         leuk mee uitproberen vul de verschillende maten in en kijk eenvoudig hoe dat zich tot elkaar verhoud.

 

Bandenspanning is weer een ander verhaal,

Link naar reactie

Ik vind het een voortreffelijke band.

Bakken grip, rechtuit is goed, niet teveel geluid. Kortom, gewoon een goeie autoband.

 

De sterke en zwakke punten: heel veel grip, geeft veel vertrouwen. Bij remmen moet ik weleens wat corrigeren. De band is verder zo goed dat ik twijfel of dat niet aan mijn auto ligt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.