Ga naar inhoud

Lege accu


Aanbevolen berichten

Sinds twee weken heb ik voor de winter maanden op mijn bmw z3 de softtop ingeklapte en de hardop erop gezet.

Nu heb ik het probleem dat mijn accu na een paar dagen niet gereden te hebben compleet leeg is.Accu is nieuw en dynamo is goed....we dachten eerst dat de achteruit verwarming aan bleef staan.Nu hebben we de zekering eruit gehaald van de achteruit verwarming. .Maar stond vanmorgen weer met een totaal lege accu....Iemand enig idee wat het kan zijn.

Het is begonnen sinds de hardop erop is gegaan....

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...

Hallo,

ik heb sinds een week exact hetzelfde probleem bij mijn Z3 roadster 2.2 2001.

Heb ook al gekeken naar achterruitverwarming vaste kap, binnenverlichting en kofferbak verlichting maar kon daar het probleem niet vinden. Probleem lijkt bij mij ook te zijn gekomen na montage van de vaste kap maar nu rij ik ook niet meer zo frequent met de Z als voor die tijd en dat kan het probleem ook gemaskeerd hebben.

Hoe kun je die kabelboom testen, uitsluiten of het probleem vinden? Die kabel lijkt netjes en zonder knik bevestigd te zijn maar wordt natuurlijk wel bij het openen van de kofferbak 'bewogen'

Als er een probleem in een van die draden zit hoe is dat dan op te sporen, is er iets wat het dan bv niet doet (achterlichten, remachterlicht o.i.d), lijkt me namelijk niet dat er draden door schuren bloot zijn komen te =liggen want er zit een beschermhoes omheen.

Grijs en bedankt alvast voor jullie adviezen

Paul

Link naar reactie

Hoe kun je die kabelboom testen, uitsluiten of het probleem vinden? Die kabel lijkt netjes en zonder knik bevestigd te zijn maar wordt natuurlijk wel bij het openen van de kofferbak 'bewogen'

Door het openen en sluiten slijt de isolatie van de individuele kabels. De beschermhoes blijft heel....

Als er een probleem in een van die draden zit hoe is dat dan op te sporen, is er iets wat het dan bv niet doet (achterlichten, remachterlicht o.i.d), lijkt me namelijk niet dat er draden door schuren bloot zijn komen te liggen want er zit een beschermhoes omheen.

Door de hoes eraf te peuteren/op te schuiven.

Het arrangement aan storingen is inmens. Er zitten zowel spanningsvoerende als aardpotentiaal draden in plus nog een stelletje schakel/signaaldraden. En aangezien die onderling sluiting gaan maken (wél dus, al verwacht je dat niet) óf doorslijten is er van alles mogelijk: licht in de kofferbak blijft aan; licht in de kofferbak blijft uit; kofferbak gaat niet meer met de centraalvergrendeling op slot; kofferbak blijft de centraalvergrendeling inschakelen; enzovoort, enzovoort.

Link naar reactie

Dat het lampje blijft branden, lijkt me een symptoom.... Hoe heb je dat lampje uitgekregen dan?

Edit: Je zult 'lekstroom' bedoelen ipv 'lekspanning', maar het zij je vergeven.

aangepast door Tja
Link naar reactie

Bij mij was het dus toch de accu, had hem 1jr geleden door de ANWB wegenwacht laten vervangen maar er bleek toch iets mee aan de had te zijn en dus te snel aangenomen dat het daar niet aan on liggen :(.. Accu is onder garantie vervangen, service voor de deur thuis!

Dank voor jullie antwoorden.

Gr

Paul

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.