Ga naar inhoud

ik zoek een Z4 (e89)


Aanbevolen berichten

Hallo,

Even mijzelf kort voorstellen. Mijn naam is Joris en ik heb jaren lang een Alfa Spider gereden. Helaas is deze recent bij een ongeluk total loss verklaard. Nu is dit ook een kans iets anders te gaan rijden. Nu heb ik de Z4 altijd een mooie auto gevonden en zeker de e89.

Ik ben wel een BMW newbie, dus geen idee wat de juiste adressen zijn etc.

Ik ben nog in de verkennende fase, dus niet al mijn wensen zijn al duidelijk. Dit is wat ik nu weet:

- Ik zoek een z4 e89, dus vanaf 2009

-moet automaat zijn

-cruisecontrol (of is deze later ook goed in te bouwen?)

-budget rond de 30k

Nog niet veel dus ;)

Ik had het volgende plan:

-via de bekende kanalen (autoscout etc) een paar auto's selecteren

-de selectie gaan bekijken

-eventueel wensen aanpassen/toevoegen

-keus maken

(-keuring? Door wie?)

-kopen

Nu vroeg ik mij als eerste het volgende af:

-waar moet ik bij een e89 vooral op letten? (Ik las iets over vocht in achterlichten)

-wat zijn adressen die je moet vermijden of juist niet (ik zag een mooie bij Adelaar staan, bekend?)

-wat zijn opties die je zeker zou moeten willen? Is de nav bijvoorbeeld de moeite waard? (Een paar potentiële modellen hebben die niet bijvoorbeeld).

Graag ontvang ik input en hoop ik op die manier een toekomstige trotse eigenaar van een z4 te worden.

Groet,

Joris

Link naar reactie

Hey Joris,jazeker de navi werkt goed hoor,en is een gewilde optie,ook bij evt latere verkoop.

Cruise inbouwen kan wel maar is vrij prijzig en zo maar het kan wel

let op rammelen en kraken van het dak bij rijden over hobbels,niets ergs maar is mooi als je niets hoort,anders doet een beetje vaseline op de rubbers ook wonderen.

Hoe meer opties hoe beter denk ik,maar dat is ook weer duurder..

Link naar reactie

Stuurwielverwarming is ook heerlijk. En als je budget het toelaat zou ik voor een N54 sDrive35i(s) motor gaan vanwege het koppel. De 35is is misschien net wat te hoog gegrepen qua budget maar een nette 35i moet te vinden zijn.

Veel succes en plezier bij je zoektocht!

Link naar reactie

Essentiële opties zijn iDrive en lederen bekleding. Je wilt geen auto die dat niet heeft. Andere gewaardeerde opties zijn sportstoelen en het hifi professional systeem.

Ook moet je je afvragen welke motor je wilt. Wil je vooral vermogen of spelen de kosten ook een rol? Wil je een nieuwe 4 cilinder met turbo of een oudere 6 cilinder zonder?

Link naar reactie

De 6 cil met bi turbo is wel de meest woeste uitvoering die er is maar ook meteen het duurste. Ik zat dit jaar met dezelfde vraag.

Mijn advies, spaar er nog 6k a 7k bij en ga voor de 35IS. Ik heb er absoluut geen spijt van gehad en is het wachten waard!

succes met zoeken/keuze maken.

Link naar reactie

Dat zou ik ook zeggen, de 35is is echt geweldig, verbruik valt me reuze mee (1 op 10,5 gemiddeld) en in ruim 3jr heb ik er nog geen enkele storing aan gehad. Maargoed die extra investering moet je wel ergens vandaan halen :).

aangepast door Toink
Link naar reactie

Het is natuurlijk niet alleen de investering maar ook het onderhoud de verzekering de belasting en het verbruik.

Voor al die punten maakt het niet of nauwelijks verschil of je de 23i of de 30i neemt. De 35i en is zijn op alle punten meteen een stuk duurder. Staat wel wat tegenover natuurlijk.

aangepast door Individual
Link naar reactie

Staat wel wat tegenover natuurlijk.

Yep duidelijk!

Maar misschien zou je als je wat meer en cruiser bent dan een racer net zoveel plezier met een lichtere motor hebben hoor!

Ik vind het vermogen wat de 35IS heeft gewoonweg verslavend ,maar ik gebruik het wel met mate.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ja sorry hoor ik ben nu eenmaal handiger met autos dan met links.

Een kennis zoekt een z4 en deze was hij van gecharmeerd door de beige bekleding.

Mooie zwarte maar de opties op de div websites kloppen niet dus ik was benieuwd of hij hier bij iemand bekend is.

http://www.autohuiskoole.nl/occasions

De zwarte Z4

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.