Ga naar inhoud

Geluid bij afrijden drempel


drouvenjw

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Het kan misschien toeval zijn maar sinds het monteren van de nieuwe banden (225/45/17 ipv 215/45/17) hoor ik een geluid alsof de auto de grond raakt bij het afrijden van een drempel. Dit komt alleen voor als we met z'n 2en in de auto zitten, het geluid komt dan ergens van midden achter de auto en klinkt niet als de uitlaat.

Zou dit het aanlopen van de achterkant van de auto kunnen zijn bij versleten schokdempers of denken jullie dat het wiel de wielkast raakt? De monteur kon nog niks zien onder de auto. Zou het ook nog een ander probleem kunnen zijn?

Het gaat om een gefacelifte Z3 1.8s uit 99 met 180.000 km ervaring.

Alvast dank voor jullie antwoord!

aangepast door drouvenjw
Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Aangezien de hoogte van de band niet veranderd is maar wel de breedte, vermoed ik toch dat de banden bij het inveren door een drempel, ergens aanslijt. Dit kan zowel de binnenkant als ook de buitenkant zijn.

aangepast door CorvH
Link naar reactie
  • Administrator

Bijna 0,5 cm hoger en een volle cm breder kan natuurlijk wel net het verschil maken.

Anderzijds kunnen versleten schokdempers ook zeker een rol spelen, met name als je met zijn tweeen in de auto zit. Ik heb net nieuwe (vorige 13 jaar oud); wereld van verschil. Hoe zeer veert de auto in als je er met zijn tweeen in zit: kun je daar niks uit afleiden? Ligt de auto dan recht of achter duidelijk lager dan voor?

Link naar reactie

Dank voor de reacties.

Ik zie inmiddels slijtage aan de rand van de rechter achterband, het gaat om een randje van 0.5 cm. Na wat opzoeken ben ik er denk ik achter hoe het komt: er zitten namelijk aftermarket velgen onder met een ET waarde van 35. Ik denk dat dit in combinatie met de 225/45 band net wat teveel van het goede is, wellicht daarom ook dat de vorige eigenaar de wat minder gangbare 215/45/17 had gemonteerd.

Ga op zoek naar originele 17 inch LM velgen, die hebben meestal ET waarde 47. Als het probleem dan nog niet verholpen is ga ik eens naar de schokbrekers kijken.

aangepast door drouvenjw
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.