Ga naar inhoud

Aux kabel aansluiten


hoppema

Aanbevolen berichten

Vandaag is mijn aux kabel binnen gekomen die ik via internet had bestelt.

Gelijk aan de slag gegaan en kwam er al snel achter dat de adapter die aan het einde van de kabel niet in de achterkant van mijn radio past. De adapter was een 6 Pins aansluiting en die heb ik niet vrij.

op internet gaan zoeken en toen kwam ik deze site tegen.

https://www.bavauto.com/Assets/inst_pages/ins314.pdf

Hier leggen ze uit hoe je de kabel kan aansluiten op je 12 pins adapter.

Toen heb ik geprobeerd om de kabels + kabel schoentjes in zijn geheel los te krijgen uit de 6 pins adapter, dit helaas zonder suc6. de schoentjes uiteindelijk met voor gezeur los gekregen, zijn wel wat krom etc.

Echter kloppen de kleuren niet van mijn aux kabel.

die van mijn zijn namelijk rood-wit-zwart.

Welke kabel moet nou in welk slot als je de handleiding zou volgen?

en ook ben ik wel benieuwd hoe je de kabels op een normale manier los zou kunnen krijgen zonder de adapter te beschadigen.

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Op de kabelschoentjes zit een klein lipje. Als je aan de kabel zou trekken zonder verder iets te doen houdt dat lipje hem tegen op het plastic van de adapter. Als je voordien dat lipje indrukt met een klein schroevendraaiertje, kun je ze er zo naar boven uitschuiven.Op deze foto (let even niet op de pijltjes, die zien op iets anders) zie je op de tekening links van de AUX kabel ook hoe zo'n lipje er uit hoort te zien:

7662143420_30d4120267_b.jpg

Hier zie je welke pinnen van welk stekkerblok je moet hebben. Ik had zelf een rode (pin 3), blauwe (pin 4) en bruine (pin 10) draad. Ik durf je dus niet te zeggen hoe dat is als ze rood, wit en zwart zijn, maar met trial by error ben je daar snel genoeg uit nu je weet hoe je de pinnen weer uit het stekkerblok krijgt.

Als alles goed is aangesloten kun je AUX selecteren op de radio en krijge je dus ook "AUX" in beeld.

Link naar reactie

Bedankt voor je reactie.

Omdat ik ze eruit heb getrokken zien de schoentjes er niet helemaal netjes meer uit en ben dus bang als ik ze op de kabels doe ze misschien wel vast blijven zitten. Heb zojuist als BMW Breeman gebeld met die verkopen de schoentjes niet los helaas.

Ben nu eerst op zoek naar nieuwe schoentjes om alles netjes aan te kunnen sluiten.

weet jij misschien waar ze deze schoentjes los verkopen?

Link naar reactie

Nee het zijn geen normale schoentjes en heb al op internet gezocht, maar helaas zonder resultaat.

Er is niet eens een afbeelding van te vinden op internet, of ik gebruik verkeerde zoektermen.

Het zijn kabelschoentjes die aan het begin hetzelfde zijn zoals de normale maar het einde is Vierkant met een lipje zodat deze vasthaakt.

Op de afbeelding van Inspector Holmes kan zien het het er ongeveer uit ziet.

Link naar reactie
  • Administrator

Je zoekt onderdeelnummer 61138369696.

Dat is nummer 1 in dit plaatje:

diag_3ekj.jpg

Weet je zeker dat die niet per stuk / per tien ofzo te koop zijn? Anders zou je een andere 0,2 - 0,5 mm2 vrouwelijke connector moeten vinden. Die worden volgens mij bij andere toepassingen zoals in computers ook wel gebruikt.

Ik vond ook nog het - op de andere foto opgevouwen - bij mij destijds meegeleverde schema met pinnen van de radio:

7755701410_54c096d2cd_b.jpg

Kun je niks afleiden uit de kleuren van andere apparaten?

Link naar reactie

Hallo Hoppema,

Ik heb eventueel deze kabelschoentjes voor je; schoentje is plm 15 mm lang en plm 2 mm breed en ook hoog. Je zou dan deze kabeltjes op lengte moeten maken en aan die van jou solderen o.i.d.. De kleurcodering zal niet overeen komen.

Je ziet op de foto twee kabelschoentjes en in het zwarte "huisje" zitten er nog twee, die kunnen er (met beleid) uit. Dat eruit halen zal ik voor je doen. Laat maar even weten of de maten overeenkomen en hoe lang ik de draadjes zal laten (gewichtsbesparing), dan stuur ik ze aan je op.

BMWStekkertjes_001_zpst0cnrorm.jpg

Link naar reactie

Ik ben zojuist bij Breeman zelf langs gegaan en nu was het wel mogelijk ze te bestellen.

Terwijl ik gisteren nog telefonisch contact had met de Werkplaats en ik werd afgescheept met ''ik heb geen idee wat je bedoelt ik heb alleen een complete kabelboom''

Ze gaan ze nu voor me bestellen.

@Horus , bedankt voor je oplossing.

Link naar reactie

Nou dan weet je gelijk het intelligentieniveau van de partsmanager van Breeman.

Ik zou mezelf ongelofelijk schamen als een klant mij zou moeten vertellen waar Abraham de mosterd haalt op m'n eigen vakgebied

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

De manier waarop de beste man reageerde had ik al snel door dat hij totaal geen zin had om moeite te doen voor me.

Nota bene naar hetzelfde bedrijf een mailtje gestuurd waarbij me netjes werd vertelt dat ze het gingen bestellen en ik het morgen kan komen ophalen :)

Link naar reactie

Ben benieuwd of het je gaat lukken; zou toch mooi zijn. Ik stel me zo een beeld voor ogen van zoals je daar met het zweet op je kop met die kabelschoentjes aan goochelen bent geweest. Of viel dat wel mee? (Ik reken natuurlijk bij mezelf af) Daarom juist zo mooi als het weer als origineel voor elkaar komt.

Link naar reactie

Die Groen / Gele draadjes, niet van een CD wisselaar oid? Toch apart.

Zaten die twee draadjes op de plek waar jou Zwart/Rood/Wit moest komen?

aangepast door 2.5si
Opvolgende posts samengevoegd. Volgende keer ajb even je eigen post bewerken in plaats van een nieuwe plaatsen.
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.