Ga naar inhoud

"wapperende" motorkap


Straight 6

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Zitten ze dan vast aan de motorkap, of bedoel je bump stops op het frame? Misschien heeft iemand een plaatje, zodat John kan kijken wat hij mist en of hij het terug kan plaatsen?

Link naar reactie

Op de voorzijde van je motorkap horen twee van dit soort veerpennen te zitten (plaatje van de interwebs, de mijne zijn roestvrij):

i6eeqv.jpg

Kijk eerst of de twee torxboutjes waarmee de slotpennen aan de motorkap zitten goed zijn aangedraaid.

Je kan daarna - indien nodig - de slotpen verstellen met een schroevendraaier (via de sleuf op de kop van de pen op 't plaatje).

Link naar reactie

De twee pennen zitten op hun plaats, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze het probleem van het 'wapperen' gaan opvangen. De 'kieren' tussen motorkap en zij-spatbord worden door uitdraaien van deze schroeven groter en de veren zijn niet zo dik dat ze het probleem verhelpen. Misschien dat er rubber doppen of stoppen ontbreken langs de rand van de motorkap?

Link naar reactie
  • Administrator

Lijkt me hetzelfde als deze (de rechter):

8442625316_7239e652b9_b.jpg

Ofwel: zo gemonteerd in een Z4 kofferbak:

8441535319_c0c3c3b1ac_b.jpg

Als dat zo is heb ik er nog twee liggen. Mogen naar de liefhebber voor EUR 5,- incl. porto.

Link naar reactie

geen idee of rubbers uit de kofferbak van een z4 kunnen dienen voor een motorkap van een z3, zie nu zelf dat er 4 van deze doppen in de carrosserie geschroefd zitten. Denk nu zelf dat de schroef van de veer verder naar binnen moet worden gedraaid teneinde de kap dieper te laten zakken. Kun je dit ongestraft doen of gaat op een gegeven moment de kap niet meer open?

Link naar reactie
  • Administrator

Ter hoogte van het schanierpunt van de klep, dienen ook 2 van deze steunen te zitten (L/R). Deze kunnen afgebroken zijn. Hierdoor raakt de klep tijdens het rijden lichtelijk uit balans.

Link naar reactie

ook deze zijn aanwezig... denk dat de enige oplossing het verder naar binnen draaien van de pennen met veren is. Dit zal de klep dieper laten zakken, vraag is alleen : kan dit ongelimiteerd of kan d eklep ineens niet meer ontgrendeld worden???

Link naar reactie

Ik denk dat eerder het omgekeerde gebeurt: als je de pinnen té ver inschroeft zal-ie waarschijnlijk niet vergrendelen...

Als je 't niet 100% vertrouwt kan je vóór je die pennen gaat verstellen de 'nieren' uit de grill klikken (vanaf voorzijde auto naar je toe trekken), dan heb je toegang tot de motorkapvergrendeling mocht 't nodig zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.