Ga naar inhoud

Z3 hardtop plaatsen


TZ3

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik kan en mooie HT voor mijn zzz op de kop tikken.

Ben er vanmiddag geweest, maar de HT past niet lekker op de zzz.

Mijn zzz is een duitse import met HT voorbereiding ( heeft in duitsland waarschijnlijk met HT gereden)

Hoe kan ik (wat en waar kan ik mijn voorbereiding of HT afstellen wat is de volgorde om het e.e.a. passend te krijgen)

Achter scheelt het ongeveer een centimeter(als de ene pen/vergrendeling er in zit staat de andere er een centimeter naast)

Ook zijn helaas de torxbouten er niet bij wie kan mij zeggen welke maat en lente bout ik moet hebben hetzij torx of inbus??

Alvast bedankt.....

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het is een originele bmw hardtop maar met de link van ronlittle, moet het wel lukken.

Wat ik ervan begrijp is dat je de hardtop bevestingingen los/vast moet plaatsen zodat je e.e.a. kunt uitlijnen en uitmeten.

Op het moment dat de kap goed staat alles voorzichtig vastzetten........

En klaar is kees.

Link naar reactie

De voorbereidings/aansluitset is ook verschillend maar ik ga er even van uit dat die ook origineel bmw is. En ja volgens mij heb je het ook goed begrepen. Er bestaat een kans dat je de ramen ook iets moet afstellen maar dat is dan ook eenmalig, als ze mooi aansluiten op de hardtop sluiten ze ook op de softtop. Het afstellen doe je met een stukje papier tussen het raam en rubber, het papier zal wat moeten klemmen als je het ertussen uit trekt.

Link naar reactie

Vandaag de hardtop opgehaald, helaas krijg ik de HT niet passend.

Het is met 100% zekerheid een originele HT BMW sticker met part# 8 410 492 - 18/2/1999

Nu kan het echter nog zo zijn dat de voorbereidingsset niet origineel is wie kan mij het verschil uitleggen of laten zien tussen origineel BMW of Wiesmann??

Misschien heeft ie in Duitsland gereden met een andere HT

Het scheelt behoorlijk moest met gedeeltelijk open ramen terug rijden brrrr......

Link naar reactie

Heb even contact gezocht met roodkapje.

Aan de hand van enkele foto's wist roodkapje te vertellen dat mijn set in de auto voor een wiesmann kap is.

Dus wie heeft er nog een inbouw setje voor in de auto orgineel bmw liggen???

Link naar reactie

OP marktplaats zit iemand dringend te springen om een Wiesmannset, dat is een handelaar dacht ik dus die heeft misschien wel een gewone set voor jou liggen.

misschien omruilen?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-onderdelen/m979856458-zoek-hardtop-voorbereidingsset-voor-bmw-z3-wiesmann.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.